Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Supra se poprvé ukázala se svými předchůdci. A prozradila informace o čtyřválci

David Bureš
Diskuze (12)
Napjatě očekávané kupé bude již pátou generací modelu Supra. Automobilka doufá, že stejně jako předchůdci naláká ke značce i pravověrné fanoušky sportovních aut.

Toyota Supra je jedno z nejvíce očekávaných automobilů současné doby. Po pěti letech od prvních zpráv o návratu a čtyř let od představení konceptu naznačujícího vzhled novinky tu stále máme jen zamaskovaný prototyp, který si odbyl premiéru na víkendovém Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Nebylo to ale všechno, Supra se v Anglii neukázala jen v pohybu, ale také po boku všech svých předchůdců.

Stalo se tak na veřejnosti vůbec poprvé, a to na „tajné“ prezentaci v britském západním Sussexu, při příležitosti Festivalu rychlosti, která byla speciálně určena jen pro pozvané majitele dosavadních generací Supry. Celkem 84 vlastníků se na místo sjelo i se svými vozy, na akci se tak ukázalo na 50 kousků Supry.

Nejvíce zastoupena byla samozřejmě čtvrtá generace, na akci ale přijelo také osm kousků třetí generace, čtyři „dvojkové“ Supry a jedna původní Celica Supra. Ve Velké Británii by přitom měly být jen dva exempláře tohoto auta.

Video se připravuje ...

Spolu s tímto postupným odhalováním automobilka vypouští na veřejnost také další a další informace o tomto autě, jiné zase tzv. utečou. Naposled jsme tak z interních materiálů německé společnosti ZF, dodavatele osmistupňové automatické převodovky pro Supru, dozvěděli informace o základním motoru. Tím bude přeplňovaný benzinový dvoulitr z díly BMW, který poskytne 195 kW. Nad ním pak bude stát přeplňovaný řadový třílitr od mnichovské značky, naladěný na 250 kW. Oba budou pohánět zadní kola a to výhradně prostřednictvím automatu, s manuálem se pro Supru nepočítá.

Stejné agregáty se podle stejného materiálu objeví i v nadcházejícím BMW Z4 (interně G29), které je vyvíjeno po boku Supry a bude s ní sdílet platformu. Rozdílem však bude příchod šestiválcové verze s 280 kW (podle všeho dříve avizovaná verze Z4 M40i). Právě se Z4 bude mít Supra mnoho společného, záběry prototypu potvrzují i množství tlačítek od BMW uvnitř.

V prodeji se pátá generace Toyoty Supra, interně označovaná v návaznosti na předchůdce jako A90, objeví v první polovině roku 2019.

David Bureš
Diskuze (12)
19. 7. 2018 18:25
Re: Rentabilita
Tím jsem chtěl říct, že s motory od BMW bude Supra velmi lehce "laditelná" a za málo peněz, což se od GT86 říct nedá... i ten čtyřválec můžeš mít se 300 kobylama a šestiválec se 400. I když to nebude jak u té staré, že se budou prohánět tisícikoňové mrchy:)
19. 7. 2018 16:46
Re: Rentabilita
Zas to aj stalo o dost viac ako nove. Holt to turbo uz mas v cene :-)
19. 7. 2018 16:08
Re: Rentabilita
Zvýšení výkonu 40i o 85 hp mě vyšlo na 17 tisíc Kč. Kolik stojí kompresorový kit pro GT86? ;-)
19. 7. 2018 12:59
Re: Rentabilita
Kdyz uz tu zminujes vykon gt86, tka by si mel vedet na co je vubec urcene a ze se da hodne dobre upravovat. Vetsinou v nemecku vidis GT86 ci BRZ s kompresorem 300-380 koni a uz sem jich par videl jet a je to uplne neco jineho pak. ME stacilo jet i obycejnou GT86, to je totiz hlavne na kroutici se silnice, klikate hory atd...ne zadny 0-100 jako trapny dieselpower ale Cechacci.
19. 7. 2018 10:55
Re: Rentabilita
Tak to já zase nejsem zklamaný vůbec.
ad 1) Famózní motor /ok nemá to nic společného, že ho mám v autě:) lehce laditelný na 400 hp. ad 2) Z4 v provedení kupé, kterou si u BMW nekoupím ad 3) na rozdíl od BMW to nebude masovka ad 4) kdyby se to podobalo konceptu, tak to bude daleko větší odvaz než Z4 ad 5) Z4 v provedení kupé, daleko tužší, lehčí, sportovnější - samá pozitiva

...až na ten automat, nezpochybňuju, že je skvělý, ale do prkýnka borovýho dyť vyrobit manuální převodovku přece není zase takový neřešitelný počin...

a že to bude ve spolupráci s BMW - no aspoň to nebude mít výkon GT86...