Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Verso 1.6 D-4D: Od února s motorem BMW

Diskuze (11)
Spolupráce Toyoty s BMW nabírá první reálnou podobu. MPV Verso dostane menší turbodiesel, který přiblíží rodinnou Toyotu širšímu okruhu zákazníků.

Partnerství automobilek Toyota a BMW by mělo přinést samé výhody – značky si nekonkurují, přitom Toyota může nabídnout bezkonkurenční know how v oblasti hybridních pohonů a BMW naopak nejmodernější dieselové agregáty, které ušetří Toyotě náklady na vývoj motorů určených specificky pro Evropu. Navíc obě firmy zřejmě spojí síly při vývoji sportovních modelů.

První produkt spolupráce je ale úplně jiné povahy. Napřed se v jednom z evropských modelů objeví motor BMW, konkrétně MPV Toyota Verso dostane dieselovou šestnáctistovku. Podle informací serveru Automotive News bude prodej zahájen v únoru 2014, Toyota nový motor pojmenuje v souladu s vlastními obchodními značkami jako 1.6 D-4D.

Japonská automobilka si od tohoto kroku slibuje zvýšení atraktivity modelu, který se prodává čtyři roky a loni prošel modernizací. „Více než 50 % prodaných aut v segmentu velkoprostorových vozů má dieselový motor 1,6 l,“ vysvětlil pro Automotive News Gerald Killmann z Toyota Motor Europe. Verso na tuto poptávku nedokáže odpovědět, nabídku dieselových motorů tvoří jen větší agregáty 2.0 D-4D/91 kW a 2.2 D-CAT/110 kW. Kromě toho Toyota nabízí benzinové motory 1.6 Valvematic/97 kW a 1.8 Valvematic/108 kW, které dohromady tvoří 68 % prodejů. Celkový odbyt je ale zřejmě menší, než by si automobilka slibovala – oproti leaderovi segmentu, Renaultu Scénic, jsou prodeje zhruba třetinové.

Motor 1.6 D-4D bude dvojčetem agregátu BMW N47D16, který pohání například Mini Cooper D Countryman. Japonská automobilka použije nejsilnější verzi s 82 kW a 270 N.m, pro modely s příčně uloženým motorem existuje i slabší alternativa o 66 kW a 215 N.m. Ve Versu se tento čtyřválec dočká spojení s dvouhmotovým setrvačníkem a systémem start-stop z vlastního vývoje Toyoty.

Toyota má i přístup k dieselovému dvoulitru BMW, který by se mohl objevit například v Aurisu nebo Avensisu. Automobilka ale o dalších krocích důsledně mlčí. Dieselová šestnáctistovka každopádně ideálně zaplňuje mezeru mezi aktuální trojicí turbodieselů vlastní konstrukce: 1.4 D-4D/66 kW, 2.0 D-4D/91 kW a 2.2 D-CAT/110 nebo 130 kW.

Diskuze (11)
Avatar - WinDiesel
2. 12. 2013 23:05
Re: HDI?
Do prvních Mini se zase dávaly vynikající motory 1,4 D4-D Toyota. Pěknej zmatek.
Avatar - WinDiesel
2. 12. 2013 23:04
Re: HDI?
Ano, je to tak, ale PSA nezní tak dobře jako BMW. Nicméně, Toyota už kdysi asi před 8 lety brala do modelu Corolla motor od PSA - slavný nezničitelný 1,9 TD. Ovšem japonské systémy si nepotykaly s francouzskými, tak to kdovíjaký úspěch nebyl.
2. 12. 2013 20:59
Re: HDI?
to ano ve VTi a THP má prsty bmw a pokud vím tak v té dieslové 1,6 zase psa
2. 12. 2013 20:24
Re: proč?
Ale houby, Verso ma srovnatelny kufr s ostatnima MPV. Je nutne si uvedomit, ze ma dvojitou podlahu a velky prostor se skryva pod podlazkou, ktera jde normalne odklopit - vyborne na tasky a vejdou se tam i mensi golfky. Byl to muj favorit, protoze se tam vesli 3 detske autosedacky, s kocarkem a hlubkou korbou v kufru taktez nebyl problem.
Uznavam, ze toyote chybi velke MPV, ale kupce by si Toyota Siena tady hledala tezko - i kdyz me se moc libi s motorem V6 je proste paradni.
2. 12. 2013 20:08
HDI?
Tak to bude HDI od PSA ne? :-)