Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Yaris 2016: Stylová a dvoubarevná

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Toyota odhalila podobu svého malého hatchbacku pro modelový rok 2016. Technika a vzhled zůstaly tentokrát stranou.

Třetí generace malého Yarisu s kódem XP130 se vyrábí čtyři roky a poměrně radikální proměnou tváře i mechanických skupin pod fešným kabátem prošla loni v létě, a to včetně bezpečnostního systému Sense. To znamená, že jí Toyota tentokrát nemusela věnovat takovou péči, omezila se vlastně jen na více stylu. Upřímně, hatchbacku přidala ještě více na atraktivitě.

První varianta s logickým pojmenováním Style se od nynějška chlubí novou černou mřížkou chladiče z „včelích pláství“ a chromovanými ornamenty včetně obrouček mlhovek. V interiéru najdeme černé sedačky a pro změnu doplňky v klavírním laku. Opravdu hodně dobře však vypadá zcela nová verze Bi-Tone, která z ní vychází. Ano, je dvoubarevná, dostala tentokrát metalickou černou střechu včetně sloupků a krytů vnějších zpětných zrcátek. Tu lze kombinovat se zbytkem karoserie lakovaným kontrastní bílou perletí, platinovou bronzovou nebo výraznou rudou Barcelona. Yaris se v této podobě vizuálně ještě více přiblížil extravagantnímu malému Aygu, vpředu jsou tmavé části protažené až do boků karoserie k hlavním reflektorům.

Interiér lze zvolit celočerný, případně ve dvou odstínech šedé. Sluší mu to, jen vypadá mnohem decentněji než exteriér. To však znamená, že by nemuselo jít jen o stylové „auto pro holky“, ale může se líbit i mužům. Každopádně Toyota slibuje kvalitnější materiály než doposud. Ceník zůstává v tajnosti, nový Yaris se v evropských showroomech japonské značky objeví až v lednu příštího roku. Naživo jej ovšem uvidíme už za necelé tři týdny ve Frankfurtu.

Toyota si slibuje další navýšení odbytu na starém kontinentu. V roce 2011 zde prodala 144 tisíc Yarisů (druhé a třetí generace) a v B-segmentu držela podíl 4,1 %. Letos by ráda přesáhla hranici dvou stovek tisíc nových vozů a dosáhla podílu 6,6 %. Informace z tiskové zprávy bohužel postrádají další detaily ohledně modelů i zemí, obrázek si však udělat lze. Úspěšná je i hybridní verze, která tvoří aktuálně více než třetinu odbytu (35 %) a od června 2012 si ji koupilo už 170 tisíc zákazníků. Provedení Style a Bi-Tone se týkají i jí.

Yaris Hybrid (HSD) se zážehovou patnáctistovkou, elektromotorem a převodovkou e-CVT stojí aktuálně na českém trhu 364.900 korun. Je tedy o 15 tisíc levnější než diesel 1,4 D-4D, ale s nižším stupněm výbavy. Malá toyota jinak začíná se zážehovým litrovým VVT-i a pětistupňovým manuálem těsně pod hranicí 260 tisíc. Větší benzinová třináctistovka 1,33 Dual VVT-i přijde na 284.900 korun, ta už má ovšem v převodovce i šestku. Dodává se i s variátorem a sedmirychlostní skříní Multidrive S, což je rovněž CVT, jen s předvolenými stupni. Yaris pro Evropu vyjíždí z továrny ve francouzském Valenciennes.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
24. 9. 2015 16:48
YARIS 2016
Kéž by v něm byl i motor 1.2 turbo !
1. 9. 2015 10:22
Jen škoda
Jen škoda, že z něj neudělají i kombík, takový malý šikovný kombík by si určitě místo na trhu našel.