Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura TSX skončí. Co se stane s evropskou Hondou Accord?

Michal Fokt
Diskuze (78)
Americká luxusní značka Acura chystá změny v portfoliu sedanů, které se stanou osudnými modelu TSX, což je až na pár drobností naše Honda Accord. Přijde tím pádem Evropa o jeden japonský sedan střední třídy?

Evropská Honda Accord oslavila na jaře už své páté narozeniny a to je obvykle doba, kdy dochází ke střídání generací, v případě tohoto modelu se ale v nejbližší době nic takového nechystá. Ba co víc, jeden čas se dokonce hovořilo o tom, že Accord v Evropě nadobro skončí. Nasvědčovalo tomu jednak to, že ruský Accord už není ten evropský, ale americký, ale i skutečnost, že se prodeje evropského sedanu a kombíku rok od roku dramaticky propadají.

A aby těch špatných zpráv nebylo málo, ten samý americký Accord, jenž je nyní v prodeji v Rusku, se začne prodávat jako Accord i v Japonsku, kde doposud nesl jméno Inspire. Posledním hřebíčkem do rakve téhle dnes už jediné v Evropě nabízené Acury pak byly spekulace o možném skončení modelu TSX i v Americe.

A právě informace o konci modelu Acura TSX v Americe a na dalších trzích, kde tato značka působí, se nyní opět vyrojily a dá se říci, že je téměř jisté, že tato modelová řada skončí bez nástupce. Acura má totiž dnes ve třech kategoriích čtyři sedany, které na sobě parazitují - kompaktní sedan ILX se rozměry moc neliší právě od TSX a full-size TL není o moc menší, než nová vlajková loď RLX. Řešení je jasné - nové modely ILX a RLX zůstanou na stejných pozicích, TSX skončí a nástupce typu TL ponese označení TLX. Bude menší, než TL a současně větší, než TSX, aby optimálně vyplnil vzniklou mezeru.

A co ta Evropa a Accord? Někteří místní manažeři se nechali slyšet, že je střední třída trh s klesající tendencí a že v něm v budoucnu Honda nemá zájem působit. Umíte si představit tuhle japonskou značku, postavenou na modelech Jazz, Civic a CR-V? Nejspíš ne a podobného názoru byla údajně i dealerská síť. Minimálně tu německou toto prohlášení prý velmi rozlítilo a vypjatá atmosféra donutila management Hondy prodejcům neoficiálně potvrdit, že Accord v Evropě neskončí.

Stejně jako v případě TSX v Americe, i evropský Accord ještě bude nabízen v rámci modelového roku 2014, jenž bude jeho posledním, šestým. Pak v roli TSX převezme ve druhé polovině roku 2014 nový sedan TLX a do půl roku poté, tedy na jaře 2015 by se do Evropy měl vrátit Accord právě coby TLX. A mělo by jít o velmi zajímavý návrat. Protože se nepočítá s tím, že by Evropa měla zájem o Hondu na pomezí vyšší střední a luxusní třídy, tedy RLX/Legend, bude Accord vrcholem nabídky a jako takový by si měl výrazně polepšit po stránce techniky. Hovoří se o tom, že bude k dispozici s pohonem všech kol SH-AWD a v nabídce se objeví motor V6 3.5. Vzhledem k dieselové izolovanosti Evropy se u něj nepočítá s naftovým motorem a roli úsporného modelu má převzít, stejně jako u Lexusu IS, hybridní ústrojí.

Michal Fokt
Diskuze (78)
8. 6. 2013 15:33
Re: Je to jasne
Nedá mi nereagovať na to poukazovanie na "iba" 5 stupňové automaty. Áno, čísla hovoria jedno, ale išiel si už v tom automate ? Určite je to lepšie jak poskakovať s vychváleným DSG po parkovisku či nadávať na DSG kvalitu spolu s tisíckami číňanov. Tie prevodovky fungujú bezvadne a niesú s nimi žiadne problémy. Honda v USA ponúka samozrejme aj 6 stupňové a CVT prevodovky. Ale ten "archaický" 5 kvalt je stále na úrovni.
8. 6. 2013 15:09
Re: Je to jasne
Ono nieje japonec ako japonec. Neviem možno som mal šťastie na konkrétne kusy ale pri počte 9 aut značky honda a žiaden problém, tomu sa už hovorí pekelné štastie.To už som štatistická vzorka sám o sebe. Len aby to vydržalo :-)
Avatar - white label
7. 6. 2013 23:53
Re: Je to jasne
Jel si už v aktuálně "vrcholné" benzínové motorizaci současného Civiku? Pokud ano, připadala ti reálná dynamika Civicu s nejsilnějším benzínem (a na atmosféru realtivně dlouhými převody) důstojná? Svezl ses někdy se silnější verzí 1.4 TSI v Golfu, nebo s 1.8 TSI v O3? Když pominu pro mě zcela nepřijatelný design aktuálního Civicu, tak je tu taky zadní vlečená náprava (a sní související velký kufr na poměru kompaktního hb), ano, na vlečku je naladěna výjimečně dobře (lépe než v Octávii), , ale přesto se to nevyrovná víceprvku ve vzpomínaném Golfu 1.4 TSI, nebo Octavii 1.8 TSI. Co Honda naštěstí umí stále skvěle, jsou manuální převodovky, ale to už dnes, v době jejich částečného ústupu (už i v Evropě, i když víc v té "západní") není tolik podstatné. Na druhou stranu vzhledem k alternativě s pouze 5st. automaty, stojí výborné 6st. manuály v Civicu stále za zvážení, navíc je tu nezanedbatelná úspora 30tis. Kč proti 5st. automatu.
Avatar - white label
7. 6. 2013 23:02
Re: Je to jasne
Neběžný problém je prakticky všechno, kromě běžné údržby jako výměna náplní, filtrů, žárovek/výbojek atd. Znám pár lidí (samozřejmě v Evropě) co mělo poměrně velké probémy i s fungl novými! "japonci", (konkrétně třeba od Subaru a Mazdy) včetně velkých problémů s uplatněním reklamace v zákonné 2leté lhůtě, takže rozhodně nejsem příznivec podobného paušalizování a na to, co se povídá už vůbec nedám, byl bych sám proti sobě a připravil se o možnost mít v reálu výborná auta. To bych si pak taky třeba mohl vybírat auto z co nejjednodušší technikou a minimální výbavou. Kazí se všechno a důležitější, než vybírat (v tomto ohledu) primárně podle značky, je mít tzv. štěstí (resp. nemít smůlu) na konkrétní kus. ;-)
Avatar - King
7. 6. 2013 17:07
Re: Je to jasne
No vídíš, ty kluku ušatá, občas se i na něčem shodneme. ;-) Teď ještě přiznej barvu, jestli jsi obě ta auta řídil, protože tvůj postoj zejména k Civicu je tak přezíravý, že bych řekl, že nikoli. >:-[]

Jinak Accord vs Civic... Jak se to vezme. Accord je jednoznačně driver´s car, Civic je, jako ostatní kompakty, spíš praktický, užitkový. Jejich pozice je v rámci třídy řekl bych takřka stejná. V rámci kategorií je dnes asi nejvýš CR-V. Jízdně je lepší jen jedno auto a kombinací praktičnosti, komfortu a užitné hodnoty žádné. :-)