Acura TSX skončí. Co se stane s evropskou Hondou Accord?
Evropská Honda Accord oslavila na jaře už své páté narozeniny a to je obvykle doba, kdy dochází ke střídání generací, v případě tohoto modelu se ale v nejbližší době nic takového nechystá. Ba co víc, jeden čas se dokonce hovořilo o tom, že Accord v Evropě nadobro skončí. Nasvědčovalo tomu jednak to, že ruský Accord už není ten evropský, ale americký, ale i skutečnost, že se prodeje evropského sedanu a kombíku rok od roku dramaticky propadají.
A aby těch špatných zpráv nebylo málo, ten samý americký Accord, jenž je nyní v prodeji v Rusku, se začne prodávat jako Accord i v Japonsku, kde doposud nesl jméno Inspire. Posledním hřebíčkem do rakve téhle dnes už jediné v Evropě nabízené Acury pak byly spekulace o možném skončení modelu TSX i v Americe.
A právě informace o konci modelu Acura TSX v Americe a na dalších trzích, kde tato značka působí, se nyní opět vyrojily a dá se říci, že je téměř jisté, že tato modelová řada skončí bez nástupce. Acura má totiž dnes ve třech kategoriích čtyři sedany, které na sobě parazitují - kompaktní sedan ILX se rozměry moc neliší právě od TSX a full-size TL není o moc menší, než nová vlajková loď RLX. Řešení je jasné - nové modely ILX a RLX zůstanou na stejných pozicích, TSX skončí a nástupce typu TL ponese označení TLX. Bude menší, než TL a současně větší, než TSX, aby optimálně vyplnil vzniklou mezeru.
A co ta Evropa a Accord? Někteří místní manažeři se nechali slyšet, že je střední třída trh s klesající tendencí a že v něm v budoucnu Honda nemá zájem působit. Umíte si představit tuhle japonskou značku, postavenou na modelech Jazz, Civic a CR-V? Nejspíš ne a podobného názoru byla údajně i dealerská síť. Minimálně tu německou toto prohlášení prý velmi rozlítilo a vypjatá atmosféra donutila management Hondy prodejcům neoficiálně potvrdit, že Accord v Evropě neskončí.
Stejně jako v případě TSX v Americe, i evropský Accord ještě bude nabízen v rámci modelového roku 2014, jenž bude jeho posledním, šestým. Pak v roli TSX převezme ve druhé polovině roku 2014 nový sedan TLX a do půl roku poté, tedy na jaře 2015 by se do Evropy měl vrátit Accord právě coby TLX. A mělo by jít o velmi zajímavý návrat. Protože se nepočítá s tím, že by Evropa měla zájem o Hondu na pomezí vyšší střední a luxusní třídy, tedy RLX/Legend, bude Accord vrcholem nabídky a jako takový by si měl výrazně polepšit po stránce techniky. Hovoří se o tom, že bude k dispozici s pohonem všech kol SH-AWD a v nabídce se objeví motor V6 3.5. Vzhledem k dieselové izolovanosti Evropy se u něj nepočítá s naftovým motorem a roli úsporného modelu má převzít, stejně jako u Lexusu IS, hybridní ústrojí.