Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tvůrce Dacie Logan pověřen vývojem laciného Renaultu pro Indii

Michal Fokt
Diskuze (9)
Renault chystá konkurenta pro Tatu Nano. Nejlevnější model francouzské automobilky se bude vyrábět a prodávat v Indii a jeho vývoj dostal na starost asi ten nejpovolanější: šéfkonstruktér Dacie Logan.

Indické silnice už nejsou doménou jízdních kol a slonů, v posledních letech se stává tento stát velmi významným automobilovým trhem, na který míří kolem 2,6 milionu nových aut. Háček je jen v kupní síle tamních obyvatel, o níž něco vypovídá i fakt, že vznikl vůz jako je Tata Nano, byť není prodejně příliš úspěšný. I taková auta, prodávaná s minimálním ziskem, jsou ale pro automobilky důležitá kvůli tržnímu podílu a vytváření základny loajálních zákazníků, kteří pak budou kupovat dražší vozy stejné značky.

Proto se do segmentu aut s cenou kolem 100.000 korun vrhli i další výrobci. Značka Maruti Suzuki vládne s milionem prodaných vozů ročně indickému trhu s portfoliem aut, začínajících pod hranicí 250.000 rupií, tedy cca 110.000 korun a z tohoto koláče by si rád něco ukousl i Renault. Ten se už naučil vyrábět levná auta v Rumunsku, kde za vývojem Dacie Logan a rodiny kolem ní, stál dnes 66letý Gerard Detourbet.

Ten má nyní za úkol postavit pro Indii vozy ještě lacinější, tedy právě v cenové hladině 100.000 korun. Jeho úkolem je za tyhle peníze vyvinout vůz, jenž je větší, než konkurence od Maruti a Hyundai, což jsou v současnosti největší hráči na trhu. Ptáte se, proč v Indii prostě nepostavit nabídku na Loganu a spol? To už Renault zkoušel, Indie ale tyto vozy na rozdíl od Evropy nepřijala, nové laciné auto tedy musí navíc být ...jiné.

Renault se ale nesnaží jen kvůli Indii, už existují plány na využití dotyčného vozu i na dalších rozvojových trzích, jako je Rusko nebo Brazílie. Detourbet nyní v Indii buduje prodejní a servisní síť, příchod laciného vozu se očekává v roce 2014.

Michal Fokt
Diskuze (9)
Avatar - PeterLuk
22. 12. 2012 10:22
Re: Šéfkonstruktér? Designér? A nebo spíš produktový manažer
"Nejsem žádnej Áda" >:D >:D
21. 12. 2012 18:10
Re: Šéfkonstruktér? Designér? A nebo spíš produktový manažer
Mám pocit, že orientace na lowend povede v zaostávání ve vlastním technickém rozvoji. Krátkodobě to může být řešení, ale pro rozvoj značky rozhodně ne. Pro tyto trhy se sterotypně budou dělat laciné sedany s jednoduchými motory a minimální bezpečnostní výbavou. Stačí si vzít dvojku Vento/Rapid pro Indii.

Čínský trh bych rozhodně nepodceňoval, většina aut tam je shodná s evropskými a americkými typy a nejsem si jist, jestli zrovna ta nejlacinější auta tam už nemají dávno "obšláplé" místní automobilky.

Nejsem žádnej Áda a Renaultu celkem fandím, takže ty obavy myslím vážně. Samozřejmně čistě v teoretické rovině. Pořád mám pocit, že Renault ví daleko líp, v jaké je situaci (už pár let nazad....) a snaží se jí řešit.

U PSA tenhle pocit nemám a z 301 a Elyssee naživo jsem měl dost děsivý pocit.....

Jinak v Číně prodává škodovka prakticky stejný sortiment, jako v Evropě. Možná sem tam nějaký ten chrom navíc..... Nic přebastleného. Fabie, Octavie, Superb, Yeti.......žádné zvláštní nebo "speciální" modely.

V Indii je to podobné, vyjímkou je pouze indický Rapid, což je přebrandovaný Volkswagen Polo Sedan, který se v Indii prodává pod názvem Vento. Ale ani ten indický Rapid není zdaleka taková hrůza jako třeba na tamějším trhu vyráběný Suzuki Swift sedan......

20. 12. 2012 20:25
Re: Tak
Prípadne oboje...
20. 12. 2012 20:23
Re: Šéfkonstruktér? Designér? A nebo spíš produktový manažer
Čím myslíš nebezpečná? Nezaplavuje trh portfóliom lacných áut, modely pre jednotlivé trhy, jak sa píše aj v tomto článku, starostlivo vyberá. Hľadá voľné trhy, aby si zabezpečil existenciu. Alebo si myslíš, že napríklad model, o ktorom sa píše v článku, sa bude pod značkou Renault predávať aj na starom kontinente? Raz to skúsil Volkswagen, keď voz, vyvinutý primárne tuším pre Brazíliu, dotiahol domov, a nedopadlo to nejak moc dobre... Však vieme, "Mistr elegance"... Podobne aj ďalší predávajú vo svete rôzne paskvily, viď. hoci aj Volkswagen alebo PSA v Číne...

P.S. Tá prvá poznámka je trefná :yes:
20. 12. 2012 19:40
Šéfkonstruktér? Designér? A nebo spíš produktový manažer?
Šéfkonstruktér Detourbet buduje prodejní a servisní síť?

Docela by mně zajímalo, kdo je designerem Logana a spol.....

Jinak posedlost Renaultu lacinými auty pro něj začíná být nebezpečná. Trochu mi to připomíná onu Veitnamku, která provozuje na rozdíl od svých krajanů stylovou restauraci a když se jí ptali, co jí vadí na vietnamské podnikatelské kultuře, tak konstatovala, že čtyři vietnamské večerky v jedné ulici. Tady mi to připadá podobné.