Tvůrce Dacie Logan pověřen vývojem laciného Renaultu pro Indii
Indické silnice už nejsou doménou jízdních kol a slonů, v posledních letech se stává tento stát velmi významným automobilovým trhem, na který míří kolem 2,6 milionu nových aut. Háček je jen v kupní síle tamních obyvatel, o níž něco vypovídá i fakt, že vznikl vůz jako je Tata Nano, byť není prodejně příliš úspěšný. I taková auta, prodávaná s minimálním ziskem, jsou ale pro automobilky důležitá kvůli tržnímu podílu a vytváření základny loajálních zákazníků, kteří pak budou kupovat dražší vozy stejné značky.
Proto se do segmentu aut s cenou kolem 100.000 korun vrhli i další výrobci. Značka Maruti Suzuki vládne s milionem prodaných vozů ročně indickému trhu s portfoliem aut, začínajících pod hranicí 250.000 rupií, tedy cca 110.000 korun a z tohoto koláče by si rád něco ukousl i Renault. Ten se už naučil vyrábět levná auta v Rumunsku, kde za vývojem Dacie Logan a rodiny kolem ní, stál dnes 66letý Gerard Detourbet.
Ten má nyní za úkol postavit pro Indii vozy ještě lacinější, tedy právě v cenové hladině 100.000 korun. Jeho úkolem je za tyhle peníze vyvinout vůz, jenž je větší, než konkurence od Maruti a Hyundai, což jsou v současnosti největší hráči na trhu. Ptáte se, proč v Indii prostě nepostavit nabídku na Loganu a spol? To už Renault zkoušel, Indie ale tyto vozy na rozdíl od Evropy nepřijala, nové laciné auto tedy musí navíc být ...jiné.
Renault se ale nesnaží jen kvůli Indii, už existují plány na využití dotyčného vozu i na dalších rozvojových trzích, jako je Rusko nebo Brazílie. Detourbet nyní v Indii buduje prodejní a servisní síť, příchod laciného vozu se očekává v roce 2014.