V Česku vznikla hodně divoká Škoda Octavia RS. Má 373 koní a 557 N.m!
Pokud jste chtěli od Škody Octavia RS současné generace to nejlepší, sáhli jste po provedení RS 230 s elektronicky řízeným diferenciálem VAQ, sníženým podvozkem, 19palcovými koly a výkonem 230 koní. O tohle auto byl takový zájem, že bylo vyprodáno dlouho před příchodem modernizovaného provedení se čtyřokou přední částí, pokud ale Auto.cz sledujete pravidelně, víte, že se v budoucnu máte nač těšit. Dorazí totiž verze RS 245 s výkonem 180 kilowattů, a to už v polovině letošního roku.
Jestli už vám současné RS 230 stojí v garáži, nové neplánujete a přesto byste chtěli z dvoulitrového čtyřválce TSI dostat více výkonu, máme řešení. Respektive firma HotHatchShop z Újezdu nad Lesy. Ta se zabývá tuningovými úpravami a prodejem dílů pro vozy koncernu VW a Octavii RS 230 s převodovkou DSG připravila „koktejl“, který výkon pozvedne na zcela jinou úroveň. Což takhle 373 koní a 557 N.m? Jde to! Potřebné díly dodala firma APR z Alabamy, přičemž stěžejní částí úpravy bylo přemapování řídicí jednotky (APR Stage 2).
Firma APR dodala také první díl výfuku, intercooler, karbonové sání, karbonové vedení vzduchu nebo silikonové hadice, druhý díl výfuku zase pochází od Scorpion Exhaust. Kdyby místo něj byl sériový výfuk, měl by vůz „jenom" okolo 350 koní. Že si v Újezdě nad Lesy parametry octavie nevymysleli, dokládá výstup z měření na dynamometru. Výkon plynule narůstá až k pěti tisícům otáčkám za minutu, točivý moment vrcholí zhruba v 3400 otáčkách a ještě v 5200 otáčkách máte pěkně kulatých 500 newtonmetrů. To jde!
Otázkou zůstává, co na to šestistupňová převodovka DSG, která je oficiálně určená maximálně pro přenos 400 newtonmetrů. HotHatchShop však uvádí, že umí i úpravu převodovky, která pak snesou větší točivý moment. Konkrétní vůz prošel softwarovou úpravou skříně (také od APR), která se stará o větší svornost spojek, zvyšuje rychlost řazení, umožňuje launch control a lépe využívá potenciál motoru - zbytečně jej nepodtáčí.
Přestavba Octavie RS na snímcích vyšla na 164.025 Kč a zabrala asi dva dny. Podobnou cenu lze očekávat také u vozu s manuálem, ten si ale u tunera pobude o den déle. Když k tomu připočítáte cenu samotného vozu (loni v dubnu začínal na 734.900 Kč), pořád zaplatíte méně než za modernizovaný Volkswagen Golf R s 310 koňmi (stojí 989.900 Kč).
Zdroj: HotHatchShop