Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ve formuli 1 se pro rok 2017 mění pravidla

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
FIA upravuje některé regule nejprestižnější závodní kategorie pro příští sezónu. Světová rada motoristického sportu zároveň schválila předběžný kalendář.

Technika se ve formuli 1 nijak dramaticky měnit nebude, jedinou alternativou zůstává hybridní ústrojí spojené s přeplňovanými vidlicovými šestiválci 1,6 l. Pro první pětici klání vybere monopolní dodavatel širších pneumatik, italská firma Pirelli všem pilotům stejné sady. Dvě tvrdé, čtyři střední a sedm nejměkčí specifikace pro každého.

Zajímavou novinkou je pevný restart místo letmého po zajetí bezpečnostního vozu do boxů. Týká se však pouze deštivého klání, které bude za safety carem také odstartováno. Monoposty se seřadí na rošt a klasicky zhasnou červená světla. Bude jistě docházet k dramatickým situacím...

Každý pilot může během sezóny jedno změnit design helmy. Například pro domácí závod je povoleno nasadit speciální, třeba v národních barvách. Jezdci, kteří v průběhu roku změní stáj (letos došlo k rošádě mezi Red Bullem a Toro Rosso, kdy si Max Verstappen prohodil sedačku s Daniilem Kvjatem), budou mít jednu volbu ještě navíc k dobru. Jinak musí být v autech k poznání, což je beztak problém, protože skoro nejsou vidět...

Končí hromadná výměna nadlimitních dílů poháněcí soustavy během víkendu. Dosud bylo možné s patřičnými penalizacemi nainstalovat kupříkladu šesté i sedmé turbo, případně oba druhy MGU, či elektroniku a baterii, protože pilot beztak poté vyrážel do závodu z konce pole. Od příštího roku bude moci v následujících GP využít jen těch nových komponentů, se kterými startoval naposledy. Nesmysly ve formuli 1 tedy nekončí, právě naopak. Kdo kdy viděl, aby se v královně motoristického sportu šetřilo? Možná při ropných šocích v 70. letech...

V kalendáři zůstává rekordních 21 Grand Prix jako letos, nedošlo k výměně, žádný závod tedy logicky nepřibyl, ani naopak. Velké ceny Kanady, Německa a Brazílie jsou zařazeny zatím provizorně, jejich konání ale bude jistě později potvrzeno.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
2. 10. 2016 20:19
Re: pritroubla eko lobby ve formuli 1
doba, kdy se z f1 daly realne pouzivat nove technologie je nenavratne pryc. konkretne hybridni ustroji se do f1 dostalo naopak z venku. a samozrejme na zaklade "uzakoneni" v pravidlech, jinak by se to do f1 nikdy nedostalo >:-[]
2. 10. 2016 20:16
Re: pritroubla eko lobby ve formuli 1
nechapej me spatne, proti sirsim pneu nic nemam, ale ty samy o sobe neudelaji z vytrvalostniho sportu sprint. takze je to pouze kosmeticka uprava, ktera neresi principialni problem.
Avatar - speedfred
2. 10. 2016 09:02
Re: pritroubla eko lobby ve formuli 1
Tam nejde o tých par litrov paliva,ale o nové technológie a tie si vyžiadali samotne automobilky.
Ja by som povedal,ze boli aj hodne nudnejsie roky v F1,ako su momentálne.
Zvuk vadí aj mne,ale iba ked som priamo na okruhu,v TV mi to je jedno.
Avatar - WinDiesel
1. 10. 2016 20:43
Re: pritroubla eko lobby ve formuli 1
Širší gumy trochu vrátí dobrý vzhled monopostů F1. Vozy budou rychlejší ale s ekoúpravami taky nesouhlasím. Nikdo si je od nich nežádal a přesto ekolobby a politický establishment tyto kraviny do F1 vnutily. Hanba jim. Těch pár litrů paliva opravdu svět nespasí.
1. 10. 2016 20:03
pritroubla eko lobby ve formuli 1
formuli sleduju uz 16 let a je fakt, ze takoveto zelene politicke podhoubi (o kterem podle meho nazoru spravne mluvi klaus jako o novodobem neomarxismu) nehorazne prosakuje i do formule 1. namatkou vypichnu par absolutnich pitomosti: v prvnim zavode jezdec nedojede, protoze mu klekne motor (= je sam o sobe penalizovan uz jen tim nedojetim) a protoze mu nestaci motory do konce roku, bude muset nasadit jeste dalsi, za ktery znovu bude v dalsim zavode opet penalizovan. uprimne, prenaseni penalizaci za selhani techniky mezi zavody je zcela absurdni. omezeni tankovani a mnozstvi paliva na zavod vede k tomu, ze jezdci krouzi udrzbu a nedrti auta v kazdem kole na limitu = jsou z nich krouzici, nedopousteji se chyb, protoze nejedou na hrane. nejrychlejsi cesta do cile je odlisna od nejrychlejsiho kola. to jde ruku v ruce s pneumatikami, kterych si nemuzou na auto nazout, kolik chteji (tady bych vratil tankovani, zrusil limit na pneu a vubec ta saskarna s povinnosti pouzivat ruzne tvrde pneumatiky je absurdni).

takze zmena pravidel se odehrava v oblasti, ktera je mi uplne u zadku (sirsi gumy), ale neodehrava se v oblasti, kde by to ze zavodu delalo opet sprinty a ne vytvalostnimzavody.