Ve formuli 1 se pro rok 2017 mění pravidla
Technika se ve formuli 1 nijak dramaticky měnit nebude, jedinou alternativou zůstává hybridní ústrojí spojené s přeplňovanými vidlicovými šestiválci 1,6 l. Pro první pětici klání vybere monopolní dodavatel širších pneumatik, italská firma Pirelli všem pilotům stejné sady. Dvě tvrdé, čtyři střední a sedm nejměkčí specifikace pro každého.
Zajímavou novinkou je pevný restart místo letmého po zajetí bezpečnostního vozu do boxů. Týká se však pouze deštivého klání, které bude za safety carem také odstartováno. Monoposty se seřadí na rošt a klasicky zhasnou červená světla. Bude jistě docházet k dramatickým situacím...
Každý pilot může během sezóny jedno změnit design helmy. Například pro domácí závod je povoleno nasadit speciální, třeba v národních barvách. Jezdci, kteří v průběhu roku změní stáj (letos došlo k rošádě mezi Red Bullem a Toro Rosso, kdy si Max Verstappen prohodil sedačku s Daniilem Kvjatem), budou mít jednu volbu ještě navíc k dobru. Jinak musí být v autech k poznání, což je beztak problém, protože skoro nejsou vidět...
Končí hromadná výměna nadlimitních dílů poháněcí soustavy během víkendu. Dosud bylo možné s patřičnými penalizacemi nainstalovat kupříkladu šesté i sedmé turbo, případně oba druhy MGU, či elektroniku a baterii, protože pilot beztak poté vyrážel do závodu z konce pole. Od příštího roku bude moci v následujících GP využít jen těch nových komponentů, se kterými startoval naposledy. Nesmysly ve formuli 1 tedy nekončí, právě naopak. Kdo kdy viděl, aby se v královně motoristického sportu šetřilo? Možná při ropných šocích v 70. letech...
V kalendáři zůstává rekordních 21 Grand Prix jako letos, nedošlo k výměně, žádný závod tedy logicky nepřibyl, ani naopak. Velké ceny Kanady, Německa a Brazílie jsou zařazeny zatím provizorně, jejich konání ale bude jistě později potvrzeno.