Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Velkolepá premiéra: nové Audi TT v Berlíně

Ondřej Láník
Diskuze (181)
Ve středu v podvečer připravilo Audi velkolepé odhalení nového kupé Audi TT. Ceremonii byli přítomni nejen nejvyšší představitelé automobilky, ale i německá politická reprezentace a také fotbalisté Ronaldo a Zidane.

Ve středu v podvečer připravilo Audi velkolepé odhalení nového kupé Audi TT. Ceremonii byli přítomni nejen nejvyšší představitelé automobilky, ale i německá politická reprezentace a také fotbalisté Ronaldo a Zidane.

Nové TT bude zřejmě patřit mezi vozy, které si budou uchovávat tvar i přesto, že generační výměna zvětší všechny hlavní rozměry i techniku pod kabátem. To je součástí záměru ingolstadtské automobilky učinit z TT kultovní automobil. Druhá generace není v žádném případě revolucí srovnatelnou s premiérou v prvním vydání. Jde více o rozvinutí dříve nastíněných myšlenek, protažení a optické snížení celé karoserie. Důležitým vodítkem designérů byla podobnost s novým supersportovním Audi R8, který bude vozu dodávat image. Na R8 totiž nedosáhne zdaleka tolik zájemců jako na menší a svými rysy velmi blízké Audi TT.

Vnější rozměry novinky činí 4178 x 1842 x 1352 mm, což odpovídá mezigeneračnímu nárůstu délky o 137 mm a šířky o 78 mm. Rozvor 2468 mm povyrostl proti předchozímu provedení o necelých 5 centimetrů. Karosérie je z 69 % tvořena díly z hliníkových slitin, zbytek jsou klasické ocelové plechy. Ty byly použity v zadní části vozu pro optimální rozložení zatížení náprav. Aerodynamické vlastnosti vozu vylepšuje vysouvatelný záďový spojler, který se aktivuje při rychlosti 120 km/h.

V zádi je nadprůměrně velký zavazadlový prostor. V základním uspořádání lze využít 290 litrů, po sklopení sedadel pak až 700 litrů.

Hlavním premiérovým modelem je Audi TT quattro s vidlicovým šestiválcem 3,2 l (184 kW, 320 Nm) pod kapotou. Alternativou je pak přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI (147 kW, 280 Nm). Obě motorizace lze kombinovat se šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou nebo dvouspojkovou převodovkou DSG. Pohon všech kol "quattro" je opět řešen mezinápravovou elektronicky řízenou lamelovou spojkou.

Novinkou v rámci modelové řady jsou adaptivní magnetoreologické tlumiče s kapalinou obsahující částice, které pod vlivem působení magnetického pole mění vlastnosti kapaliny a tím během velmi krátkého časového okamžiku také tlumící charakteristiku podle potřeby.

Při premiéře u Brandenburské brány v Berlíně, kterou mohli zájemci sledovat také prostřednictvím internetové stránky www.audi.com, bylo možné nejprve obdivovat desetitunovou sochu s tvary nového Audi TT v nadživotní velikosti. Poté se ukázaly také skutečné vozy.

Nové Audi TT - základní technická data
Motor2.0 TFSI3.2 V6
Zdvihový objem [cm3]19843189
Válce/ventily 4/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]147/5100-6100184/6300
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]280/1800-5000320/2500-3000
Max. rychlost [km/h] man/DSG240/240250/250
Zrychlení 0-100 km/h [s] man/DSG6,6/6,45,9/5,7
Komb. spotřeba [l/100 km] man/DSG7,7/7,710,3/9,4

Ondřej Láník
Diskuze (181)
10. 4. 2006 22:03
Re: Re:Něco jen pro GTI
Jo,jo, dobrá zpráva :yes: ;-)
9. 4. 2006 18:32
Re: LEGENDA BUDE
Jo... jasně.
8. 4. 2006 20:30
Re: ZOUFALCŮM VOČÍ
To napsal dobře :yes:
8. 4. 2006 20:30
Re: ZOUFALCŮM VOČÍ
Jo, je to možné... Můj favorit to ovšem není ;-)
8. 4. 2006 19:38
ZOUFALCŮM VOČÍ
TT I. byl blesk z čistýho nebe. AUDI světu ukázal, v čem pojede dalších 20 let. Tak za to náleží TT I. pomník... bude krásnej... celej z chromu... Dnes přišlo TT II., kdo nevidí ten lehkej aktualizační posun a současně tu dokonalou tvář "TT", ať si sundá svářečský brejle. Nechápu proč se ausgerechnet pod tímhle článkem, každej druhej zaklíná, že TT neměl, či by si ho nekoupil... O to snad nejde. Také jsem ho neměl a nepochybně si ho nekoupím :-) ovšem... vidím... Mrkni na tu ofic. prezentaci... zejména na 36tou minutu a dál... tam nové TT jede... a je to dokonalá jízda králů... Počítám, že v tom 2.0T bude za cca 1 mega... to je dokonalá cena... Tomuhle konkuruje co? Vizuálně zakřka nic. Můžeš do Nisanu, ovšem musíš dostřádat 300... tak to zkus. Můžeš do MB a BMW... jinou konkurenci neznám. Tak v tomto pohledu, oceňme TTčko... jako navýsost originální, velmi propracované a cenově přístupné dělo. Až tu bude, shodím slipry se stolu a půjdu se na něho podívat... dost mě to zajímá. P.S. Velmi oceňuji na TT II. zejména to jeho "zmužnění".