Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

 

Letní číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu značky Peugeot.

Gilles Vidal je absolventem evropské pobočky Art Centre College of Design ve Vevey. Začínal u Citroënu jako designér exteriérů. Podílel se na modelech C4, C3, C3 Pluriel, Picasso. Později byl jmenován šéfem oddělení Advanced Designu, kde se věnoval návrhům konceptů. Mezi jeho nejvýraznější projekty patří například C-Cactus a C-Metisse, které jsou vysoce ceněné jak laickou, tak i odbornou veřejností. Design značky Peugeot vede od ledna 2010 a spolupodílel se na tvorbě celé nové identity značky.

AutoDesign&Styling: Co si myslíte o designu poslední generace Peugeotu?
Vidal: Vezměme si například model 207 nebo 307, ale i další. Byla a jsou to správná auta pro svou dobu. Odrážejí úspěch naší značky v motosportu a všechny prvky jako velké oblouky nad koly a obří nasávací otvory, vycházejí z našich závodních speciálů, tak jak si to přáli zákazníci. Dnes se už situace změnila, a proto přicházíme s novými návrhy.

AutoDesign&Styling: Pracoval jste také několik let u Citroënu. Můžete popsat, jak rozdílný je přístup k designu mezi oběma značkami?

Vidal: Přístup obou značek je opravdu velmi rozdílný. Citroën může být mnohem odvážnější a tvary jeho modelů přesně odpovídají jejich určení, což je pro něj důležitější než ucelenost designu značky. Jako příklad si vezměme dva velmi rozdílné modely z historie: 2 CV a DS. Jde o dva velmi silné a výrazné designy, které však oba představují úplně jiný svět, přestože jsou pod stejnou značkou. Je to v pořádku, protože v případě Citroënu je tento systém zavedený a dobře funguje.

Peugeot je podobně charismatický, ale umírněnější a má blíže ke klasické eleganci. Cesta k novému a svěžímu designu, který má být ale zároveň jednoduchý a elegantní, je proto v případě Peugeotu o dost složitější. Naše výrobky musejí mít velmi silnou koncepci, aby dokázaly zaujmout. V současnosti je to případ modelu 3008, který je ve své kategorii velmi ojedinělý. V budoucnosti chceme pracovat na dalších projektech s překvapivým, ale jak doufáme, stále čistým designem. Bude to o proporcích, tvarech a jednoduchosti. Například na konceptu SR1 má přední část se vstupem vzduchu mírně negativní sklon, což je dnes málo časté a přitom originální řešení. Zadní část je obdobná, a když se podíváte na auto celkově, tak působí pořád jednoduše.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s Tipcars.com
Zdroj: AutoDesign&Styling

Štítky Design Rozhovor Peugeot

 









Doporučujeme
10 nejlepších kombi za posledních 60 let 10 nejlepších kombi za posledních 60 let

Představujeme kombi, které můžeme považovat za obzvlášť…

Škoda A Plus: Konkurent pro Sorento a Santa Fe za cenu Superbu Škoda A Plus: Konkurent pro Sorento/Santa Fe

Sedmimístné SUV nabídne velkou užitnou hodnotu za dobré peníze.

 




Autoslevy


Související články
Peugeot Exalt: Oprášený sportovní koncept přijede do Paříže Peugeot Exalt: Oprášený sportovní koncept přijede do Paříže

Peugeot přiveze na domácí Mondial de l'Automobile studii…

Designový duel: Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Designový duel: Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia

Porovnávané vozy jsou typickými reprezentanty designu…

 




 
Test sedmi autobazarů: Jak jsme prodávali ojetinu

Test sedmi autobazarů: Jak jsme prodávali ojetinu

Dnes 12:30

Přijde-li čas na nákup nového vozu, většina z nás chce nejdříve prodat ten starý. Kdo vám za něj dá nejvíce peněz? Vyplatí se jezdit daleko od domova? Otestovali jsme to za vás!




Blesk.cz

Opilý spolujezdec nadával z auta strážníkům: Policisté začali vůz ihned pronásledovat!

Opilý spolujezdec nadával z auta strážníkům:…

Policisty hlídkující v pražské ulici Vrchlabského okřikl opilý spolujezdce v kolemjedoucím audi. Strážci zákona…

Pořádný adrenalin? Zkuste řídit místo auta psí smečku!

Pořádný adrenalin? Zkuste řídit místo auta psí smečku!

Pokud se chlubíte tím, jak zvládáte své koně pod kapotou, tak to už nejste in. Takhle se předvádí snad už každý…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Karlovy Vary padly ve Vítkovicích, Slavia prohrála

SESTŘIHY: Karlovy Vary padly ve Vítkovicích, Slavia prohrála

Hokejisté Vítkovic přerušili černou sérii devíti porážek v řadě. V předehrávce 15. kola extraligy porazily…

Bern s Lecjaksem v sestavě šokoval favorita, Neapol zdolal 2:0

Bern s Lecjaksem v sestavě šokoval favorita, Neapol…

SOUHRN ZÁPASŮ EVROPSKÉ LIGY | Švýcarský Young Boys Bern je prvním týmem, který dokázal ve skupině I Evropské…

 

Reflex.cz

JAN JANDOUREK: Izraelské stažení ze Západního břehu by znamenalo spáchat sebevraždu

JAN JANDOUREK: Izraelské stažení ze Západního břehu…

Zkušenosti Izraele s Gazou jsou natolik negativní, že by Izraelci udělali chybu, kdyby se stáhli i z dalších…

Krásná Keira Knightley pro Reflex: Ano, jsem hrdá feministka

Krásná Keira Knightley pro Reflex: Ano, jsem hrdá feministka

Šušká se, že ji producenti přeřadili do kategorie B, té, kam spadnou herci, již už přestali být v kurzu. Na…