Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

 

Letní číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu značky Peugeot.

Gilles Vidal je absolventem evropské pobočky Art Centre College of Design ve Vevey. Začínal u Citroënu jako designér exteriérů. Podílel se na modelech C4, C3, C3 Pluriel, Picasso. Později byl jmenován šéfem oddělení Advanced Designu, kde se věnoval návrhům konceptů. Mezi jeho nejvýraznější projekty patří například C-Cactus a C-Metisse, které jsou vysoce ceněné jak laickou, tak i odbornou veřejností. Design značky Peugeot vede od ledna 2010 a spolupodílel se na tvorbě celé nové identity značky.

AutoDesign&Styling: Co si myslíte o designu poslední generace Peugeotu?
Vidal: Vezměme si například model 207 nebo 307, ale i další. Byla a jsou to správná auta pro svou dobu. Odrážejí úspěch naší značky v motosportu a všechny prvky jako velké oblouky nad koly a obří nasávací otvory, vycházejí z našich závodních speciálů, tak jak si to přáli zákazníci. Dnes se už situace změnila, a proto přicházíme s novými návrhy.

AutoDesign&Styling: Pracoval jste také několik let u Citroënu. Můžete popsat, jak rozdílný je přístup k designu mezi oběma značkami?

Vidal: Přístup obou značek je opravdu velmi rozdílný. Citroën může být mnohem odvážnější a tvary jeho modelů přesně odpovídají jejich určení, což je pro něj důležitější než ucelenost designu značky. Jako příklad si vezměme dva velmi rozdílné modely z historie: 2 CV a DS. Jde o dva velmi silné a výrazné designy, které však oba představují úplně jiný svět, přestože jsou pod stejnou značkou. Je to v pořádku, protože v případě Citroënu je tento systém zavedený a dobře funguje.

Peugeot je podobně charismatický, ale umírněnější a má blíže ke klasické eleganci. Cesta k novému a svěžímu designu, který má být ale zároveň jednoduchý a elegantní, je proto v případě Peugeotu o dost složitější. Naše výrobky musejí mít velmi silnou koncepci, aby dokázaly zaujmout. V současnosti je to případ modelu 3008, který je ve své kategorii velmi ojedinělý. V budoucnosti chceme pracovat na dalších projektech s překvapivým, ale jak doufáme, stále čistým designem. Bude to o proporcích, tvarech a jednoduchosti. Například na konceptu SR1 má přední část se vstupem vzduchu mírně negativní sklon, což je dnes málo časté a přitom originální řešení. Zadní část je obdobná, a když se podíváte na auto celkově, tak působí pořád jednoduše.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
ANO zmírnilo morální kodex. Stíhání už nevadí ANO zmírnilo morální kodex. Stíhání už nevadí

Kdyby šéfa ANO Andreje Babiše nebo někoho z poslanců či…

Babišovy dluhopisy už vyšetřuje Finanční správa Babišovy dluhopisy už vyšetřuje Finanční správa

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti…

Létání s drony přechází do nové dimenze - virtuální brýle ovládané hlavou Létání s drony přechází do nové dimenze - virtuální brýle ovládané hlavou

Frontální útok na emoce zákazníků podnikl světový lídr…

Seat se vrací k zisku, sází na SUV Seat se vrací k zisku, sází na SUV

Španělské automobilce Seat, která patří pod křídla…

 
Zdroj: AutoDesign&Styling

Štítky Design Rozhovor Peugeot

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

Opravdu SUV chrání při nárazu lépe než kombi? A platí to i pro děti? Opravdu SUV chrání při nárazu lépe než kombi? A platí to i pro děti?

Počtvrté srovnáváme příbuzná SUV a kombi na českém trhu.…

 






 
Toto je pět nejlevnějších aut českého trhu!

Toto je pět nejlevnějších aut českého trhu!

Dnes 18:49

K lemu s hranicí dvou set tisíc korun se před třemi roky vměstnalo dvacet modelů, dál do minulosti ještě víc. Na jaře 2017 už tu tahá králíky jen pět mágů.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Bolehlav pomůže vyřešit pár piv, překvapila studie. Prý zabírá lépe než léky

Bolehlav pomůže vyřešit pár piv, překvapila studie.…

Pár skleniček vína nebo piva pomůže od bolesti lépe než tabletka analgetika. K tomuto závěru dospěli britští…

 

iSport.cz

Svět hodnotí epickou bitvu: KličK.O.? Joshua přežil brutální test

Svět hodnotí epickou bitvu: KličK.O.? Joshua přežil…

Britská média mají po sobotní strhující boxerské bitvě ve fotbalovém chrámu ve Wembley jasno, že v Anthonym…

SESTŘIHY: Slavia urvala bod a je v čele, Jihlava zabrala, Hradec padl

SESTŘIHY: Slavia urvala bod a je v čele, Jihlava…

Fotbalisté Slavie v 26. kole ePojisteni.cz ligy odvrátili pohromu. Remízu 1:1 s Jabloncem zachránili až v 90.…

 

Reflex.cz

Večeře korespondentů v Bílém domě se stala oslavou svobody tisku, Trump se z akce omluvil

Večeře korespondentů v Bílém domě se stala oslavou…

Každoroční slavnostní večeře pořádaná asociací korespondentů v Bílém domě se letos musela obejít bez tradiční…

Řecký soud bude jednat o dvou Češích obviněných ze špionáže

Řecký soud bude jednat o dvou Češích obviněných ze špionáže

Řecký soud začne ve středu jednat o případu dvou Čechů obviněných ze špionáže, Martin Pezlar a Ivan Buchta do…