Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

 

Letní číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu značky Peugeot.

Gilles Vidal je absolventem evropské pobočky Art Centre College of Design ve Vevey. Začínal u Citroënu jako designér exteriérů. Podílel se na modelech C4, C3, C3 Pluriel, Picasso. Později byl jmenován šéfem oddělení Advanced Designu, kde se věnoval návrhům konceptů. Mezi jeho nejvýraznější projekty patří například C-Cactus a C-Metisse, které jsou vysoce ceněné jak laickou, tak i odbornou veřejností. Design značky Peugeot vede od ledna 2010 a spolupodílel se na tvorbě celé nové identity značky.

AutoDesign&Styling: Co si myslíte o designu poslední generace Peugeotu?
Vidal: Vezměme si například model 207 nebo 307, ale i další. Byla a jsou to správná auta pro svou dobu. Odrážejí úspěch naší značky v motosportu a všechny prvky jako velké oblouky nad koly a obří nasávací otvory, vycházejí z našich závodních speciálů, tak jak si to přáli zákazníci. Dnes se už situace změnila, a proto přicházíme s novými návrhy.

AutoDesign&Styling: Pracoval jste také několik let u Citroënu. Můžete popsat, jak rozdílný je přístup k designu mezi oběma značkami?

Vidal: Přístup obou značek je opravdu velmi rozdílný. Citroën může být mnohem odvážnější a tvary jeho modelů přesně odpovídají jejich určení, což je pro něj důležitější než ucelenost designu značky. Jako příklad si vezměme dva velmi rozdílné modely z historie: 2 CV a DS. Jde o dva velmi silné a výrazné designy, které však oba představují úplně jiný svět, přestože jsou pod stejnou značkou. Je to v pořádku, protože v případě Citroënu je tento systém zavedený a dobře funguje.

Peugeot je podobně charismatický, ale umírněnější a má blíže ke klasické eleganci. Cesta k novému a svěžímu designu, který má být ale zároveň jednoduchý a elegantní, je proto v případě Peugeotu o dost složitější. Naše výrobky musejí mít velmi silnou koncepci, aby dokázaly zaujmout. V současnosti je to případ modelu 3008, který je ve své kategorii velmi ojedinělý. V budoucnosti chceme pracovat na dalších projektech s překvapivým, ale jak doufáme, stále čistým designem. Bude to o proporcích, tvarech a jednoduchosti. Například na konceptu SR1 má přední část se vstupem vzduchu mírně negativní sklon, což je dnes málo časté a přitom originální řešení. Zadní část je obdobná, a když se podíváte na auto celkově, tak působí pořád jednoduše.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s Tipcars.com
Zdroj: AutoDesign&Styling

Štítky Design Rozhovor Peugeot

 









Doporučujeme
Video: Dva „vybržďovači“ svedli souboj na dálnici D1 Video: Dva „vybržďovači“ se utkali na D1

Když se potkají dva ješitní řidiči, může z toho být pořádná mela.

10 nejzbytečnějších faceliftů 10 absolutně nejzbytečnějších faceliftů

Některé facelifty zbytečně zkomplikují původní návrh.…

 




Autoslevy


Související články
10 nejzajímavějších pařížských premiér v toku času 10 nejzajímavějších pařížských premiér v toku času

Téměř neznámý ruský koncept, prostorový zázrak malých…

Peugeot Exalt: Oprášený sportovní koncept přijede do Paříže Peugeot Exalt: Oprášený sportovní koncept přijede do Paříže

Peugeot přiveze na domácí Mondial de l'Automobile studii…

 




 
Nový Lexus RX: Hybrid a 3.5 V6 nadále zůstávají (+video)

Nový Lexus RX: Hybrid a 3.5 V6 nadále zůstávají (+video)

Dnes 16:10

Lexus v New Yorku oficiálně představil novou generaci modelu RX. Design je ve srovnání se současným vydáním strhující.




Blesk.cz

O psychických problémech vraždícího pilota věděli! Bossové Lufthansy na místě zkázy letu 4U9525

O psychických problémech vraždícího pilota věděli!…

Srdečné gesto, nebo populismus? Šéfové letecké společnosti Lufthansa, pod kterou spadají i nízkonákladové…

Novinka ve vašem jídelníčku: Nevařte, jezte RAW!

Novinka ve vašem jídelníčku: Nevařte, jezte RAW!

RAW strava není jenom výstřelek moderní doby, je to prostě jídlo. Zdravé, chutné, syté a navíc po něm zhubnete.…

 

iSport.cz

Reprezentanti přejí titul Ručinskému: Ať nevyhraje nejbohatší tým!

Reprezentanti přejí titul Ručinskému: Ať nevyhraje…

ANKETA | Martin Ručinský. Tak z ní hlavní důvod, kvůli kterému by hokejoví reprezentanti Jiří Novotný, Radek…

ZNÁMKOVÁNÍ: Vácha špatně hlídal před gólem, Pospíšil se ukázal

ZNÁMKOVÁNÍ: Vácha špatně hlídal před gólem, Pospíšil…

Po skvělém vstupu do kvalifikace o postup na EURO a čtyřech výhrách se český stroj zadrhl. V sobotu Češi jen…

 

Reflex.cz

Poláci stále více nesnášejí Rusko a Putina. V podstatě jim u našich sousedů už nikdo nevěří

Poláci stále více nesnášejí Rusko a Putina. V…

Jak pokračoval ozbrojený konflikt na Ukrajině, provokace ruských letadel ve vzdušném prostoru Pobaltí i lodí a…

Mléčné kvóty EU konečně končí. To je sice hezké, ale my už ty krávy nemáme

Mléčné kvóty EU konečně končí. To je sice hezké, ale…

Evropská unie od dubna po třiceti letech končí regulaci produkce mléka v podobě takzvaných mléčných kvót. Česká…