reklama


Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

 

Letní číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu značky Peugeot.

Gilles Vidal je absolventem evropské pobočky Art Centre College of Design ve Vevey. Začínal u Citroënu jako designér exteriérů. Podílel se na modelech C4, C3, C3 Pluriel, Picasso. Později byl jmenován šéfem oddělení Advanced Designu, kde se věnoval návrhům konceptů. Mezi jeho nejvýraznější projekty patří například C-Cactus a C-Metisse, které jsou vysoce ceněné jak laickou, tak i odbornou veřejností. Design značky Peugeot vede od ledna 2010 a spolupodílel se na tvorbě celé nové identity značky.

AutoDesign&Styling: Co si myslíte o designu poslední generace Peugeotu?
Vidal: Vezměme si například model 207 nebo 307, ale i další. Byla a jsou to správná auta pro svou dobu. Odrážejí úspěch naší značky v motosportu a všechny prvky jako velké oblouky nad koly a obří nasávací otvory, vycházejí z našich závodních speciálů, tak jak si to přáli zákazníci. Dnes se už situace změnila, a proto přicházíme s novými návrhy.

AutoDesign&Styling: Pracoval jste také několik let u Citroënu. Můžete popsat, jak rozdílný je přístup k designu mezi oběma značkami?

Vidal: Přístup obou značek je opravdu velmi rozdílný. Citroën může být mnohem odvážnější a tvary jeho modelů přesně odpovídají jejich určení, což je pro něj důležitější než ucelenost designu značky. Jako příklad si vezměme dva velmi rozdílné modely z historie: 2 CV a DS. Jde o dva velmi silné a výrazné designy, které však oba představují úplně jiný svět, přestože jsou pod stejnou značkou. Je to v pořádku, protože v případě Citroënu je tento systém zavedený a dobře funguje.

Peugeot je podobně charismatický, ale umírněnější a má blíže ke klasické eleganci. Cesta k novému a svěžímu designu, který má být ale zároveň jednoduchý a elegantní, je proto v případě Peugeotu o dost složitější. Naše výrobky musejí mít velmi silnou koncepci, aby dokázaly zaujmout. V současnosti je to případ modelu 3008, který je ve své kategorii velmi ojedinělý. V budoucnosti chceme pracovat na dalších projektech s překvapivým, ale jak doufáme, stále čistým designem. Bude to o proporcích, tvarech a jednoduchosti. Například na konceptu SR1 má přední část se vstupem vzduchu mírně negativní sklon, což je dnes málo časté a přitom originální řešení. Zadní část je obdobná, a když se podíváte na auto celkově, tak působí pořád jednoduše.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Mezi lékařy přibývá cizinců. Krom Slováků hlavně těch ze zemí bývalého Sovětského svazu Mezi lékařy přibývá cizinců. Krom Slováků hlavně těch ze zemí bývalého Sovětského svazu

V Česku roste počet lékařů ze zahraničí. V roce 1992 bylo…

Armatury Group dodá 12 klapek Severstalu, poslouží k ohřevu vzduchu Armatury Group dodá 12 klapek Severstalu, poslouží k ohřevu vzduchu

Společnost Armatury Group z Dolního Benešova na Opavsku…

 
Zdroj: AutoDesign&Styling
 


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci

Seat Leon Cupra je možné i nadále kupovat ve třech…

 






 
Volvo XC60 na nových teaserových snímcích

Volvo XC60 na nových teaserových snímcích

Dnes 11:30

Volvo ukázalo siluetu nového sportovněužitkového modelu XC60. Nevypadá zase tak ...povědomě.




Blesk.cz

Svíčková, pivo a víno zdražily. Restaurace po startu EET zvedly ceny

Svíčková, pivo a víno zdražily. Restaurace po startu…

Ceny jídel, nealkoholických nápojů a točeného piva v restauracích vzrostly z listopadu na prosinec loňského roku…

Kamion v Berlíně zabil Češku a 10 dalších lidí. Polák ho chce zpět na práci

Kamion v Berlíně zabil Češku a 10 dalších lidí.…

Majitel polské přepravní firmy Ariel Žurawski, s jehož ukradeným kamionem loni v prosinci terorista zabil v…

 

iSport.cz

Hertl po dovolené skóroval a děkoval: Český večer v San Jose byl skvělý!

Hertl po dovolené skóroval a děkoval: Český večer v…

PŘÍMO Z KANADY | Užil si bleskovou dovolenou a do akce se český hokejový útočník Tomáš Hertl v sobotu hned…

Ošklivá srážka! Berkovec bezvládně ležel, Kone mu vyndal zapadlý jazyk

Ošklivá srážka! Berkovec bezvládně ležel, Kone mu…

Ošklivou srážku dvou domácích hráčů viděli fanoušci na hřišti Bohemians při zápase se Slováckem (0:0). Brankář…

 

Reflex.cz

Kteří soudruzi nevolili soudruha Babiše?

Kteří soudruzi nevolili soudruha Babiše?

Spadl mi kámen ze srdce. Hned dvakrát. Jednou, když zcela neočekávaně na sjezdu ANO zvolili soudruha Babiše…

Kim Čong-nama zabil silný neurotoxin, neměl šanci přežít

Kim Čong-nama zabil silný neurotoxin, neměl šanci přežít

Bratr severokorejského prezidenta Kim Čong-nam zemřel během 20 minut od chvíle, co byl 13. února na letišti v…

 
 
reklama