Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

 

Letní číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu značky Peugeot.

Gilles Vidal je absolventem evropské pobočky Art Centre College of Design ve Vevey. Začínal u Citroënu jako designér exteriérů. Podílel se na modelech C4, C3, C3 Pluriel, Picasso. Později byl jmenován šéfem oddělení Advanced Designu, kde se věnoval návrhům konceptů. Mezi jeho nejvýraznější projekty patří například C-Cactus a C-Metisse, které jsou vysoce ceněné jak laickou, tak i odbornou veřejností. Design značky Peugeot vede od ledna 2010 a spolupodílel se na tvorbě celé nové identity značky.

AutoDesign&Styling: Co si myslíte o designu poslední generace Peugeotu?
Vidal: Vezměme si například model 207 nebo 307, ale i další. Byla a jsou to správná auta pro svou dobu. Odrážejí úspěch naší značky v motosportu a všechny prvky jako velké oblouky nad koly a obří nasávací otvory, vycházejí z našich závodních speciálů, tak jak si to přáli zákazníci. Dnes se už situace změnila, a proto přicházíme s novými návrhy.

AutoDesign&Styling: Pracoval jste také několik let u Citroënu. Můžete popsat, jak rozdílný je přístup k designu mezi oběma značkami?

Vidal: Přístup obou značek je opravdu velmi rozdílný. Citroën může být mnohem odvážnější a tvary jeho modelů přesně odpovídají jejich určení, což je pro něj důležitější než ucelenost designu značky. Jako příklad si vezměme dva velmi rozdílné modely z historie: 2 CV a DS. Jde o dva velmi silné a výrazné designy, které však oba představují úplně jiný svět, přestože jsou pod stejnou značkou. Je to v pořádku, protože v případě Citroënu je tento systém zavedený a dobře funguje.

Peugeot je podobně charismatický, ale umírněnější a má blíže ke klasické eleganci. Cesta k novému a svěžímu designu, který má být ale zároveň jednoduchý a elegantní, je proto v případě Peugeotu o dost složitější. Naše výrobky musejí mít velmi silnou koncepci, aby dokázaly zaujmout. V současnosti je to případ modelu 3008, který je ve své kategorii velmi ojedinělý. V budoucnosti chceme pracovat na dalších projektech s překvapivým, ale jak doufáme, stále čistým designem. Bude to o proporcích, tvarech a jednoduchosti. Například na konceptu SR1 má přední část se vstupem vzduchu mírně negativní sklon, což je dnes málo časté a přitom originální řešení. Zadní část je obdobná, a když se podíváte na auto celkově, tak působí pořád jednoduše.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s Tipcars.com
Zdroj: AutoDesign&Styling

Štítky Design Rozhovor Peugeot

 









Doporučujeme
Otevřené vozy na českém trhu do milionu korun Otevřené vozy na českém trhu do milionu korun

Vozy se stahovací střechou do milionu nejsou hojným artiklem.

Moskva: Proti silničním pirátům Octaviemi a vycvičenými mlátičkami Moskva: Proti silničním pirátům zasáhnou Octavie

Do Octavií jedoucí téměř 250 km/h se posadí vycvičení policisté.

 




Autoslevy


Související články
Peugeot Vision Gran Turismo: Zrychlení z nuly na 100 km/h za 1,73 sekund (+video) Peugeot Vision Gran Turismo: Zrychlení z nuly na 100 km/h za 1,73 sekund (+video)

Peugeot představil extrémní sportovní vůz s výkonem 875…

Peugeot Foodtruck: Koncept šikovného pojízdného bistra Peugeot Foodtruck: Koncept šikovného pojízdného bistra

Peugeot zveřejnil první fotografie konceptu dodávky,…

 




 
Video: Jak dopadne Volvo V70, když do něj zezadu nabourá vůz v rychlosti 200 km/h?

Video: Jak dopadne Volvo V70, když do něj nabourá vůz ve 200 km/h?

Včera

Video švýcarské společnosti Dynamic Test Center ukazuje extrémní crash test několika vozů v rychlostech okolo 200 km/h. Náraz je dle očekávání drtivý, ostatně podívejte se s námi.




Blesk.cz

Nový miláček Facebooku maže pražské koleje. Známe jízdní řád

Nový miláček Facebooku maže pražské koleje. Známe jízdní řád

Mazací tramvaj Dopravního podniku Praha (DPP) se stala hitem sociálních sítí. Na Facebooku má více než 5500…

Apple vyráží do opět do boje: Nový iPhone bude představen 9. září

Apple vyráží do opět do boje: Nový iPhone bude…

Tak a je to tady! Apple už jasně naznačil, kdy představí nový iPhone, na který se fanoušci firmy třesou jako na…

 

iSport.cz

Real zničil Betis 5:0, zářili Bale a James, Barcelonu spasil Vermaelen

Real zničil Betis 5:0, zářili Bale a James,…

ŠPANĚLSKÁ LIGA - SOUHRN 2. KOLA | Barcelona vyhrála v 2. kole španělské fotbalové ligy nad Málagou 1:0 a…

AC Milán vydřel výhru nad Empoli, poločas si zahrál i Slovák Kucka

AC Milán vydřel výhru nad Empoli, poločas si zahrál…

ITALSKÁ SÉRIE A - SOUHRN 2. KOLA | Fotbalisté Sassuola vyhráli v sobotním utkání nejvyšší italské soutěže na…

 

Reflex.cz

Indie blokuje populární WhatsApp, proč?

Indie blokuje populární WhatsApp, proč?

Jeden ze svazových států Indie, středozápadní Gudžarát, je nyní bez připojení k oblíbené mobilní aplikace…

Před 71 lety vypuklo Slovenské národní povstání

Před 71 lety vypuklo Slovenské národní povstání

Koncem srpna 1944 vypuklo Slovenské národní povstání, jedna z nejvýznamnějších, ale také vůbec…