Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

 

Letní číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu značky Peugeot.

Gilles Vidal je absolventem evropské pobočky Art Centre College of Design ve Vevey. Začínal u Citroënu jako designér exteriérů. Podílel se na modelech C4, C3, C3 Pluriel, Picasso. Později byl jmenován šéfem oddělení Advanced Designu, kde se věnoval návrhům konceptů. Mezi jeho nejvýraznější projekty patří například C-Cactus a C-Metisse, které jsou vysoce ceněné jak laickou, tak i odbornou veřejností. Design značky Peugeot vede od ledna 2010 a spolupodílel se na tvorbě celé nové identity značky.

AutoDesign&Styling: Co si myslíte o designu poslední generace Peugeotu?
Vidal: Vezměme si například model 207 nebo 307, ale i další. Byla a jsou to správná auta pro svou dobu. Odrážejí úspěch naší značky v motosportu a všechny prvky jako velké oblouky nad koly a obří nasávací otvory, vycházejí z našich závodních speciálů, tak jak si to přáli zákazníci. Dnes se už situace změnila, a proto přicházíme s novými návrhy.

AutoDesign&Styling: Pracoval jste také několik let u Citroënu. Můžete popsat, jak rozdílný je přístup k designu mezi oběma značkami?

Vidal: Přístup obou značek je opravdu velmi rozdílný. Citroën může být mnohem odvážnější a tvary jeho modelů přesně odpovídají jejich určení, což je pro něj důležitější než ucelenost designu značky. Jako příklad si vezměme dva velmi rozdílné modely z historie: 2 CV a DS. Jde o dva velmi silné a výrazné designy, které však oba představují úplně jiný svět, přestože jsou pod stejnou značkou. Je to v pořádku, protože v případě Citroënu je tento systém zavedený a dobře funguje.

Peugeot je podobně charismatický, ale umírněnější a má blíže ke klasické eleganci. Cesta k novému a svěžímu designu, který má být ale zároveň jednoduchý a elegantní, je proto v případě Peugeotu o dost složitější. Naše výrobky musejí mít velmi silnou koncepci, aby dokázaly zaujmout. V současnosti je to případ modelu 3008, který je ve své kategorii velmi ojedinělý. V budoucnosti chceme pracovat na dalších projektech s překvapivým, ale jak doufáme, stále čistým designem. Bude to o proporcích, tvarech a jednoduchosti. Například na konceptu SR1 má přední část se vstupem vzduchu mírně negativní sklon, což je dnes málo časté a přitom originální řešení. Zadní část je obdobná, a když se podíváte na auto celkově, tak působí pořád jednoduše.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů

Většině zdravotnických zařízení porostou příští rok…

Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí

Byznysu s bateriemi se daří, trh každoročně roste o více…

Těžil kryptoměny v poslaneckém bytě, nyní pirát Vymazal vrací náklady zpět Sněmovně Těžil kryptoměny v poslaneckém bytě, nyní pirát Vymazal vrací náklady zpět Sněmovně

Poslanec Pirátské strany Tomáš Vymazal, který loni těžil…

 
Zdroj: AutoDesign&Styling

Štítky Design Rozhovor Peugeot

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche? Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche?

Model i30 vychází v akční verzi Go Blanche na necelých…

Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

 





 
Lotus 79 (1978-1979): Poslední černozlatý mistr mistr světa

Lotus 79 (1978-1979): Poslední černozlatý mistr mistr světa

Včera

Lotus se stal ve formuli 1 průkopníkem monopostů s přísavným efektem. Typ 79 před čtyřiceti lety naprosto převálcoval veškerou konkurenci. Bohužel naposledy...




Blesk.cz

GDPR na švédský způsob: Sex jedině po výslovném souhlasu obou stran

GDPR na švédský způsob: Sex jedině po výslovném…

V den startu unijního nařízení o ochraně osobních údajů, obávaného GDPR, zašli zákonodárci ve Švédsku ještě dál.…

Ženy s dětmi mají šanci na vyšší a dřívější důchod, úpravu posoudí Sněmovna

Ženy s dětmi mají šanci na vyšší a dřívější důchod,…

Lidovci chtějí mimo jiné zvýšit důchody ženám s dětmi a zajistit jim možnost dřívějšího odchodu do starobní…

 

iSport.cz

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

Viktoria Plzeň si vítězstvím v HET lize zajistila místenku do základní skupiny Ligy mistrů. Po snovém podzimu…

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i kontaktech s Carolinou

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i…

Napřed zazářil, pak zhasnul. Po zranění v úvodním duelu se Slovenskem si Martin Nečas myslel, že je konec. Jenže…

 

Reflex.cz

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a hraje v Hvězdných válkách. Kdo je Donald Glover?!

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a…

Na ČT dávají dvoudílný film, který přepisuje dějiny české televizní tvorby. Kdo je Donald Glover – jedna z hvězd…