Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

 

Letní číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu značky Peugeot.

Gilles Vidal je absolventem evropské pobočky Art Centre College of Design ve Vevey. Začínal u Citroënu jako designér exteriérů. Podílel se na modelech C4, C3, C3 Pluriel, Picasso. Později byl jmenován šéfem oddělení Advanced Designu, kde se věnoval návrhům konceptů. Mezi jeho nejvýraznější projekty patří například C-Cactus a C-Metisse, které jsou vysoce ceněné jak laickou, tak i odbornou veřejností. Design značky Peugeot vede od ledna 2010 a spolupodílel se na tvorbě celé nové identity značky.

AutoDesign&Styling: Co si myslíte o designu poslední generace Peugeotu?
Vidal: Vezměme si například model 207 nebo 307, ale i další. Byla a jsou to správná auta pro svou dobu. Odrážejí úspěch naší značky v motosportu a všechny prvky jako velké oblouky nad koly a obří nasávací otvory, vycházejí z našich závodních speciálů, tak jak si to přáli zákazníci. Dnes se už situace změnila, a proto přicházíme s novými návrhy.

AutoDesign&Styling: Pracoval jste také několik let u Citroënu. Můžete popsat, jak rozdílný je přístup k designu mezi oběma značkami?

Vidal: Přístup obou značek je opravdu velmi rozdílný. Citroën může být mnohem odvážnější a tvary jeho modelů přesně odpovídají jejich určení, což je pro něj důležitější než ucelenost designu značky. Jako příklad si vezměme dva velmi rozdílné modely z historie: 2 CV a DS. Jde o dva velmi silné a výrazné designy, které však oba představují úplně jiný svět, přestože jsou pod stejnou značkou. Je to v pořádku, protože v případě Citroënu je tento systém zavedený a dobře funguje.

Peugeot je podobně charismatický, ale umírněnější a má blíže ke klasické eleganci. Cesta k novému a svěžímu designu, který má být ale zároveň jednoduchý a elegantní, je proto v případě Peugeotu o dost složitější. Naše výrobky musejí mít velmi silnou koncepci, aby dokázaly zaujmout. V současnosti je to případ modelu 3008, který je ve své kategorii velmi ojedinělý. V budoucnosti chceme pracovat na dalších projektech s překvapivým, ale jak doufáme, stále čistým designem. Bude to o proporcích, tvarech a jednoduchosti. Například na konceptu SR1 má přední část se vstupem vzduchu mírně negativní sklon, což je dnes málo časté a přitom originální řešení. Zadní část je obdobná, a když se podíváte na auto celkově, tak působí pořád jednoduše.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s Tipcars.com
Zdroj: AutoDesign&Styling

Štítky Design Rozhovor Peugeot

 









Doporučujeme
Subaru Outback 2.0D-S Lineartronic – Testováno na lidech Subaru Outback 2.0D-S Lineartronic

Mimořádně pohodlný crossover přesvědčil v redakčním testu.

Ministerstvo dopravy pořídí chytré radary, měřit se bude snad všude Nové chytré radary budou měřit snad všude

Stát zatoči se silničními piráty. Radary přibudou na…

 




Autoslevy


Související články
Peugeot Vision Gran Turismo: Zrychlení z nuly na 100 km/h za 1,73 sekund (+video) Peugeot Vision Gran Turismo: Zrychlení z nuly na 100 km/h za 1,73 sekund (+video)

Peugeot představil extrémní sportovní vůz s výkonem 875…

Peugeot Foodtruck: Koncept šikovného pojízdného bistra Peugeot Foodtruck: Koncept šikovného pojízdného bistra

Peugeot zveřejnil první fotografie konceptu dodávky,…

 




 
Video: Systém vakuového brzdění dokáže zkrátit brzdnou dráhu až o 40 %

Video: Vakuové brzdění zkrátí brzdnou dráhu až o 40 %

Včera

Podle výrobce Autoliv dokáže vakuový brzdový systém zkrátit brzdnou dráhu až o čtyřicet procent. Funguje ale pouze na kvalitním povrchu.




Blesk.cz

Sexy gorilák se stal svůdným hitem zoo, ženy mu prostě nedokážou odolat

Sexy gorilák se stal svůdným hitem zoo, ženy mu…

Kdo by odolal té ostře řezané tváři, výrazné bradě a pevnému, chlupatému zadku? Rozhodně ne Japonky... a proto…

9 překvapivých věcí, které můžete mýt v myčce

9 překvapivých věcí, které můžete mýt v myčce

Na myčku nádobí nedá dopustit snad nikdo, kdo ji vyzkoušel. Věděli jste ale, že má mnohem víc využití než jen…

 

iSport.cz

Soukalová odhalila číslo, fanoušci jí volali: Ale nového přítele nehledám

Soukalová odhalila číslo, fanoušci jí volali: Ale…

Splnila, co slíbila. „Když můj přítel Petr Koukal nevyhraje na Evropských hrách medaili, zveřejním své číslo,“…

Masopustův fotbalový osud: Byl slávista, chtěla ho Sparta i Schalke

Masopustův fotbalový osud: Byl slávista, chtěla ho…

Držitel Zlatého míče, střelec gólu ve finále mistrovství světa 1962, ikona Dukly. Hlavně tak si budou fanoušci…

 

Reflex.cz

Člověk si zvykne i na šibenici. Na co se ale u nás zvyknout nedá

Člověk si zvykne i na šibenici. Na co se ale u nás…

Jak se říká, člověk si zvykne i na šibenici. V české společnosti a politice je ale i tolik absurdních a…

Ivan Roubal, jeden z nejznámějších českých sériových vrahů, zemřel ve věznici

Ivan Roubal, jeden z nejznámějších českých sériových…

Ve věznici v Karviné zemřel sériový vrah Ivan Roubal. Ve čtyřiašedesáti letech podlehl nemoci. Uvedla to včera…