Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

 

Letní číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu značky Peugeot.

Gilles Vidal je absolventem evropské pobočky Art Centre College of Design ve Vevey. Začínal u Citroënu jako designér exteriérů. Podílel se na modelech C4, C3, C3 Pluriel, Picasso. Později byl jmenován šéfem oddělení Advanced Designu, kde se věnoval návrhům konceptů. Mezi jeho nejvýraznější projekty patří například C-Cactus a C-Metisse, které jsou vysoce ceněné jak laickou, tak i odbornou veřejností. Design značky Peugeot vede od ledna 2010 a spolupodílel se na tvorbě celé nové identity značky.

AutoDesign&Styling: Co si myslíte o designu poslední generace Peugeotu?
Vidal: Vezměme si například model 207 nebo 307, ale i další. Byla a jsou to správná auta pro svou dobu. Odrážejí úspěch naší značky v motosportu a všechny prvky jako velké oblouky nad koly a obří nasávací otvory, vycházejí z našich závodních speciálů, tak jak si to přáli zákazníci. Dnes se už situace změnila, a proto přicházíme s novými návrhy.

AutoDesign&Styling: Pracoval jste také několik let u Citroënu. Můžete popsat, jak rozdílný je přístup k designu mezi oběma značkami?

Vidal: Přístup obou značek je opravdu velmi rozdílný. Citroën může být mnohem odvážnější a tvary jeho modelů přesně odpovídají jejich určení, což je pro něj důležitější než ucelenost designu značky. Jako příklad si vezměme dva velmi rozdílné modely z historie: 2 CV a DS. Jde o dva velmi silné a výrazné designy, které však oba představují úplně jiný svět, přestože jsou pod stejnou značkou. Je to v pořádku, protože v případě Citroënu je tento systém zavedený a dobře funguje.

Peugeot je podobně charismatický, ale umírněnější a má blíže ke klasické eleganci. Cesta k novému a svěžímu designu, který má být ale zároveň jednoduchý a elegantní, je proto v případě Peugeotu o dost složitější. Naše výrobky musejí mít velmi silnou koncepci, aby dokázaly zaujmout. V současnosti je to případ modelu 3008, který je ve své kategorii velmi ojedinělý. V budoucnosti chceme pracovat na dalších projektech s překvapivým, ale jak doufáme, stále čistým designem. Bude to o proporcích, tvarech a jednoduchosti. Například na konceptu SR1 má přední část se vstupem vzduchu mírně negativní sklon, což je dnes málo časté a přitom originální řešení. Zadní část je obdobná, a když se podíváte na auto celkově, tak působí pořád jednoduše.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Zdroj: AutoDesign&Styling

Štítky Design Rozhovor Peugeot

 









Doporučujeme
10 pozoruhodných vozidel, která společnost nedocenila 10 vozidel, která společnost nedocenila

Automobilová produkce se občas díky přístupu k designu…

Nový Volkswagen Touareg: Hezčí vzhled a Euro 6 Nový Volkswagen Touareg: Hezčí vzhled a Euro 6

Autosalon v Pekingu je pro VW ve znamení faceliftu SUV Touareg.

 




Autoslevy


Související články
Koncepty Peugeot: Předvoje současnosti Koncepty Peugeot: Předvoje současnosti

Aktuální designový jazyk Peugeotu, který je součástí…

Peugeot láká na nový koncept, ukáže ho v Pekingu Peugeot láká na nový koncept, ukáže ho v Pekingu

Elegantní kupé má naznačit další vývoj firemního designu.

 




 
Audi A1 a A3 dostanou tříválce

Audi A1 a A3 dostanou tříválce

Dnes 12:02

Prvním Audi, které se dočká tříválce, bude malý model A1. Později jej dostane také kompaktní A3.




Blesk.cz

Módní policie: Největší katastrofy tohoto týdne!

Módní policie: Největší katastrofy tohoto týdne!

Řada celebrit je na společenských akcích jako doma, někteří na nich i pracují. Jiní se na party objeví jen…

Bez brýlí i po padesátce

Bez brýlí i po padesátce

Kolem 45. roku života nastupuje tzv. presbyopie neboli laicky řečeno „vetchozrakost“. Lidská čočka ztrácí totiž…

 

iSport.cz

Phelps před prvním závodem: Nikdo mě nenutí, dělám to pro sebe

Phelps před prvním závodem: Nikdo mě nenutí, dělám…

Už jen hodiny zbývají k návratu americké plavecké legendy Michaela Phelpse. Kolem deváté hodiny večer českého…

Jako Courtois? Start Berkovce proti Slavii by stál Bohemku půl milionu

Jako Courtois? Start Berkovce proti Slavii by stál…

Podobným sporem žila před úvodním semifinále Ligy mistrů mezi Chelsea a Atlétikem Madrid celá fotbalová Evropa.…

 

Reflex.cz

STEVE FISHER: Česká rapsódie

STEVE FISHER: Česká rapsódie

Je jaro a s ním přichází období svateb. Miluju svatby. Vždycky je příjemné sledovat dva lidi, kteří se milují…

Když to jde s náboženstvím do kytek a něco je špatně

Když to jde s náboženstvím do kytek a něco je špatně

Dokud člověk vězí jen v jednom náboženství, přijde mu samozřejmé. Jak pozná jiná, začne mít problém. Existuje…