Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

 

Letní číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu značky Peugeot.

Gilles Vidal je absolventem evropské pobočky Art Centre College of Design ve Vevey. Začínal u Citroënu jako designér exteriérů. Podílel se na modelech C4, C3, C3 Pluriel, Picasso. Později byl jmenován šéfem oddělení Advanced Designu, kde se věnoval návrhům konceptů. Mezi jeho nejvýraznější projekty patří například C-Cactus a C-Metisse, které jsou vysoce ceněné jak laickou, tak i odbornou veřejností. Design značky Peugeot vede od ledna 2010 a spolupodílel se na tvorbě celé nové identity značky.

AutoDesign&Styling: Co si myslíte o designu poslední generace Peugeotu?
Vidal: Vezměme si například model 207 nebo 307, ale i další. Byla a jsou to správná auta pro svou dobu. Odrážejí úspěch naší značky v motosportu a všechny prvky jako velké oblouky nad koly a obří nasávací otvory, vycházejí z našich závodních speciálů, tak jak si to přáli zákazníci. Dnes se už situace změnila, a proto přicházíme s novými návrhy.

AutoDesign&Styling: Pracoval jste také několik let u Citroënu. Můžete popsat, jak rozdílný je přístup k designu mezi oběma značkami?

Vidal: Přístup obou značek je opravdu velmi rozdílný. Citroën může být mnohem odvážnější a tvary jeho modelů přesně odpovídají jejich určení, což je pro něj důležitější než ucelenost designu značky. Jako příklad si vezměme dva velmi rozdílné modely z historie: 2 CV a DS. Jde o dva velmi silné a výrazné designy, které však oba představují úplně jiný svět, přestože jsou pod stejnou značkou. Je to v pořádku, protože v případě Citroënu je tento systém zavedený a dobře funguje.

Peugeot je podobně charismatický, ale umírněnější a má blíže ke klasické eleganci. Cesta k novému a svěžímu designu, který má být ale zároveň jednoduchý a elegantní, je proto v případě Peugeotu o dost složitější. Naše výrobky musejí mít velmi silnou koncepci, aby dokázaly zaujmout. V současnosti je to případ modelu 3008, který je ve své kategorii velmi ojedinělý. V budoucnosti chceme pracovat na dalších projektech s překvapivým, ale jak doufáme, stále čistým designem. Bude to o proporcích, tvarech a jednoduchosti. Například na konceptu SR1 má přední část se vstupem vzduchu mírně negativní sklon, což je dnes málo časté a přitom originální řešení. Zadní část je obdobná, a když se podíváte na auto celkově, tak působí pořád jednoduše.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: AutoDesign&Styling

Štítky Design Rozhovor Peugeot

 










Související články
Peugeot Design Lab stojí za návrhem Airbus Helicopters H160 (+video) Peugeot Design Lab stojí za návrhem Airbus Helicopters H160 (+video)

Francouzské návrhářské studio je podepsáno pod liniemi…

Peugeot Fractal: Studie čtyřmístného kupé-kabrioletu pro Frankfurt Peugeot Fractal: Studie čtyřmístného kupé-kabrioletu pro Frankfurt

Peugeot představí ve Frankfurtu koncept otevřeného…

 



 
Renault Grand Scénic: I sedmimístné MPV se přiblížilo crossoverům

Renault Grand Scénic: I sedmimístné MPV se přiblížilo crossoverům

Dnes 08:51

Nový Grand Scénic je proti předchůdci delší, širší i vyšší. Narostl také rozvor a zvětšila se světlá výška.




Blesk.cz

Bára Basiková: Slavíky i »Anděla« vyhodila do popelnice! Proč?

Bára Basiková: Slavíky i »Anděla« vyhodila do…

Pořádný průvan udělala doma Bára Basiková (53). Dva bronzoví a jeden stříbrný Slavík letěli i s »Andělem« do popelnice!

Prokleté Jevany Karla Svobody (†68)? Postavy z mlhy a podivný řev! Co všechno tam místní zažívají?

Prokleté Jevany Karla Svobody (†68)? Postavy z mlhy…

Nikdo z obyvatel Jevan, ve kterých teď syn Karla Svobody (†68) prodává dům svého táty, sice nechce o žádných…

 

iSport.cz

Pocta Hradci Králové. Zahraje si Spengler Cup, pomohl tomu i Bednář

Pocta Hradci Králové. Zahraje si Spengler Cup,…

V Hradci Králové si mnou ruce. Protože tahle reklama zvoní. Tamní Mountfield HK obdržel nabídku odehrát…

Česká bitka! Polák zbušil kamaráda Jaškina. On ví, za co to bylo, řekl

Česká bitka! Polák zbušil kamaráda Jaškina. On ví,…

Cesta za hokejovým Stanley Cupem je náročná a lemují ji oběti, které by člověk nejspíš normálně nepřinesl.…

 

Reflex.cz

Útoky na Řízkárnu končí. Kdo je další na řadě?

Útoky na Řízkárnu končí. Kdo je další na řadě?

Včera mi přišel email od soudruhů ze Sítě revolučních buněk. Halasně v něm oslavují vítězství nad Řízkárnou, ale…

Kocábovi hledači prezidenta? Spíš koule na noze než trampolína

Kocábovi hledači prezidenta? Spíš koule na noze než…

O víkendu spatřila světlo světa takzvaná Kroměřížská výzva, oznamující založení nové iniciativy Peloton, jejímž…