Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot e-208
Peugeot e-208
Peugeot e-208
Peugeot e-208
44
Fotogalerie

Nový Peugeot 208 konečně vstupuje na český trh. Elektromobil zlevnil, ale má to háček

Peugeot sice již před několika měsíci odhalil ceník modernizované „dvěstěosmy“, ale nyní do něj přidal jednu spalovací verzi navíc a většinu nabídky elektrické e-208 nově tvoří starší, slabší technika.

Modernizovaný Peugeot 208 se světu ukázal už před řadou měsíců a je tomu zhruba půl roku, co se svět dozvěděl český ceník. Začínal na 375 tisících korunách, což je v dnešní době na nové auto opravdu zajímavé číslo.

Peugeot nyní zveřejnil nový ceník, což by samo o sobě nebylo nic divného – ovšem spolu s ním se změnila i nabídka jednotlivých motorizací dost na to, aby to stálo za zmínku. U elektromobilu to totiž je změna poměrně velká. Zatímco říjnový ceník obsahoval novou techniku ve všech třech výbavových stupních, tedy 115kW elektromotor a 51kWh baterii, nově je tahle verze dostupná jen v nejvyšší výbavě GT. Alespoň však je v akční ceně o 35 tisíc korun levnější.

Aktualizovaný ceník Peugeotu 208 a e-208
VýbavaMotorizaceAkční cena
ActivePureTech 75 S&S MAN5397.000 Kč
 PureTech 100 S&S MAN6422.000 Kč
 PureTech 100 S&S EAT8472.000 Kč
 Hybrid 100 e-DCS6512.000 Kč
 e-208 100 kW/50 kWh785.000 Kč
AllurePureTech 100 S&S MAN6460.000 Kč
 PureTech 100 S&S EAT8510.000 Kč
 Hybrid 100 e-DCS6550.000 Kč
 e-208 100 kW/50 kWh825.000 Kč
GTHybrid 100 e-DCS6589.000 Kč
 Hybrid 136 e-DCS6614.000 Kč
 e-208 100 kW/50 kWh880.000 Kč
 e-208 156 k/51 kWh910.000 Kč

I v ostatních výbavových provedeních je elektrická verze e-208 k mání, ovšem má starší techniku – 100kW elektromotor a baterii o celkové kapacitě 50 kWh. Stojí od 785 tisíc korun s výbavou Active, od 825 tisíc korun s výbavou Allure a od 880 tisíc korun s výbavou GT.

Na papíře nejsou rozdíly tak velké, točivý moment je stejný, doba nabíjení z 11kW wallboxu (necelé tři hodiny) i ze 100kW rychlonabíječky (půl hodiny) také, maximální rychlost je 150 km/h. Silnější elektromotor nicméně zvládne zrychlit na 100km/h rychlost za 8,2 s, o osm desetin rychleji než ten slabší, a má také nižší normovanou spotřebu energie – 14,1–14,4 kWh/100 km oproti 15,4–16,0 kWh/100 km.

Také silnější verze nabídne vyšší dojezd na jedno nabití, a to v závislosti na verzi 400–409 km vs. 350–362 km starší techniky. Ovšem, ve skutečném světě rozdíly zas tak velké nebudou – reálný dojezd Jeepu Avenger, který s Peugeotem e-208 sdílí techniku, se 115kW elektromotorem je hluboko pod 300 kilometry, jak koncem loňského léta zjistil náš test.

Kde je důvod ve změně elektrické techniky? V dostupnosti baterií. „Silnější baterie se vyrábí v nové továrně, ta ještě ale není na plné výrobní kapacitě. Nebyla by proto pravděpodobně schopná pokrýt celou poptávku. Továrna, kde se vyrábí slabší baterie tak dočasně zajišťuje, abychom poptávku kompletně pokryli už od uvedení vozu na trh,“ odpovídá mluvčí českého zastoupení Peugeotu Radka Matthey.

Kromě slabšího elektromotoru do nabídky přibylo také provedení PureTech 100 S&S s osmistupňovou automatickou převodovkou, zatímco podle staršího ceníku byla se samočinným řazením dostupná jen verze Hybrid 100 e-DCS6.

Video placeholder
Představení modernizovaného Peugeotu e-208 • Peugeot

Konečně zopakujme, co nabídnou jednotlivé výbavové verze. U základu Active stojí za zmínku nový světelný podpis se třemi vertikálními drápy vpředu a třemi horizontálními LED světly vzadu, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních a zadních oken, elektrické ovládání zpětných zrcátek, Peugeot i-Cockpit® s 10“ centrálním dotykovým displejem a přední zásuvka USB-C.

Druhý stupeň Allure přidává 16“ litá kola, mřížku chladiče v barvě karoserie, přední a zadní parkovací asistent, elektricky sklopná zpětná zrcátka, lepší konektivitu pro smartphony či více zásuvek USB. Vrcholné provedení GT dále nabízí přední Full LED světlomety, parkovací kameru s vysokým rozlišením, bezklíčový přístup a startování, přizpůsobitelné ambientní osvětlení, 10“ digitální přístrojový panel s 3D zobrazením či elektricky sklopná zrcátka s uvítacím osvětlením.

Konvenční motorizace Peugeotu 208
 PureTech 75 S&S MAN5PureTech 100 S&S MAN6PureTech 100 S&S EAT6
Motorzážehový tříváleczážehový tříváleczážehový tříválec
Plněníatmosférickéturbodmychadloturbodmychadlo
Nejvyšší výkon/v otáčkách55 kW (75 k)/5.75075 kW (100 k)/5.50075 kW (100 k)/5.500
Nejvyšší točivý moment/v otáčkách118 Nm/2.750205 Nm/1.750205 Nm/1.750
Nejvyšší rychlost164 km/h189 km/h189 km/h
Zrychlení 0-100 km/h13,2 s10,1 s10,8 s
Spotřeba (WLTP)5,4 l/100 km5,2 l/100 km5,5 l/100 km
Provozní/užitečná hmotnost1108/402 kg1165/430 kg1165/430 kg
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu500/500 kg1200/580 kg1200/580 kg
Elektrifikované motorizace Peugeotu 208 a e-208
 Hybrid 100 e-DCS6Hybrid 136 e-DCS6e-208 50 kWhe-208 51 kWh
Motorzážehový tříváleczážehový tříválecSynchronní elektromotor s perm.magnetyHybridní synchronní elektromotor
Plněníturbodmychadloturbodmychadlo--
Nejvyšší výkon/v otáčkách75 kW (100 k)/5.500100 kW (136 k)/5.500100 kW (136 k)/3.673-10.000115 kW (156 k)/4.500-7.000
Nejvyšší točivý moment/v otáčkách205 Nm/1.750230 Nm/1.750260 Nm/300-3.674260 Nm/500-4.060
Elektromotor21 kW (29 k)/55 Nm --
BaterieLi-Ion, 48 V, 890 Wh 50/46,3 kWh51/48,1 kWh
Nejvyšší rychlost190 km/h204 km/h150 km/h150 km/h
Zrychlení 0-100 km/h9,8 s8,1 s9 s8,2 s
Spotřeba (WLTP)4,5-4,6 l/100 km4,6 l/100 km14,1-14,4 kWh/100 km14,1-14,4 kWh/100 km
Provozní/užitečná hmotnost1295/395 kg1303/387 kg1530/380 kg1530/380 kg
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu1200/645 kg1200/650 kg--
Nabíjení DC--11 kW, 2,9 h11 kW, 2,9 h
Nabíjení AC--100 kW, 0,5 h100 kW, 0,5 h
Dojezd (WLTP)--350-362 km400-409 km