Vins Duecinquanta: Italové dokazují, že i výkonný dvoutakt má stále co říci

 

Dvoutaktní motory dnes najdeme u motocyklů prakticky jen u terénních speciálů, ale ze světa sportovních silničních strojů byly vytlačeny emisními normami. Nyní se díky italské značce Vins vrací.

Vins je mladou italskou značkou, kterou založila skupina nadšenců v březnu roku 2017 s cílem navrhnout a vyrábět extrémně lehké a výkonné silniční sportovní motocykly. Právě zaměření na co nejnižší hmotnost motocyklu vedlo k rozhodnutí vyvinout zcela nový dvoutaktní motor.

Výsledkem vývoje, představeným veřejnosti se pak stala dvojice motocyklů značky Vins. První z nich pojmenovaný Duecinquanta zamíří na běžné silnice, zatímco ten druhý s označením Duecinquanta Competizione je určen výhradně pro použití na závodních okruzích.

Oba modely spojuje konstrukce rámu, podvozku i jejich pohonný jednotek. Základem obou strojů je monokok z uhlíkových vláken, který nahrazuje klasický rám. Uhlíková vlákna jsou pak použita i na přední vidlici a kapoty.

Hlavní pozornost k sobě ovšem přitahují pohonné jednotky v podobě dvoutaktních dvouválců s úhlem rozevření válců 90 stupňů a elektronickým vstřikováním paliva. V případě silniční verze má motor objem 249 cm3, zatímco u provedení Competizione je uveden objem 288 cm3 a nejvyšší výkon přes 59 kW (80 k).

KTM uvádí endura s dvoutakty vybavenými vstřikováním paliva

V dnešní době, kdy například nová Ducati Panigale V4 disponuje nejvyšším výkonem 157,5 kW (214 k), se může zdát, že výkon kolem osmdesáti koní není pro motocykl určený výhradně na závodní okruhy nic moc, ale pokud zmíníme, že se Vins Duecinquanta Competizione může pochlubit hmotností pouhých 85 kg a silniční verze je jen o 10 kg těžší pak je situace jiná.

Extrémně lehký motocykl svými hodnotami překonává dnešní čtyřtaktní závodní speciály startující v rámci třídy Moto3 v mistrovství světa silničních motocyklů a rovněž dvoutaktní dvestěpadesátky, které s tovární podporou v tomto seriálu závodily do konce minulé dekády.

Motorkáři, kteří mají část své jezdce kariéry spojenu s dvoutaktními stroji, jako byla například Cagiva Mito 125 nebo Honda NSR 125, nebo měli to štěstí, že mohli či dokonce stále mohou sedlat Aprilii RS 250 nebo Hondu NSR 250 či Suzuki RGV 250, pak mají určitě jasno o přednostech novinky od italské značky.

Vins Duecinquanta bude díky své nízké hmotnosti excelovat v zatáčkách a výkonný dvoutaktní dvouválec mu dodá potřebnou rychlost na rovinkách. Bonusem pak bude pro milovníky dvoutaktů ničím nenahraditelný zvuk ve vysokých otáčkách. Velkou pihou na kráse této novinky bude ovšem cena, která se má pohybovat okolo 40.000 euro (zhruba 1.025.000 Kč).

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

 
Zdroj: Vins

Štítky Motorky Video

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Kratos nezemřel, Kratos žije! Boha totiž není tak snadné zabít. Po událostech v mytologickém Řecku se…

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům: fronta a nervy!

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům:…

Česká biatlonistka Gabriela Koukalová kvůli zranění a olympijské nejistotě na dlouhé měsíce zmizela z očí svých…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…