Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Caddy Maxi nastupuje v nové podobě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Volkswagen Užitkové vozy si pro letošní autosalon v Ženevě připravil premiéru nové generace modelu Caddy Maxi.

Volkswagen Caddy čtvrté generace měl světovou premiéru začátkem února v polské Poznani a zhruba o měsíc později se ve švýcarské Ženevě představuje jeho prodloužené provedení s již tradičním označením Caddy Maxi.

Novinka od svého kratšího sourozence převzala vzhled přední i zadních partií, ale mezi nimi se v oblasti rozvoru náprav prodloužila o 320 mm a celková délka narostla a 470 mm.

Z prodloužení karoserie profituje samozřejmě interiér, resp. nákladový prostor. Volkswagen ihned od uvedení na trh hodlá Caddy Maxi nabízet v osobních i čistě užitkových verzích.

V osobním provedením nabídne Caddy Maxi tři řady sedadel pro celkem sedm cestujících. Zavazadlový prostor této verze nabídne minimální objem 530 l, který se po složení a vyjmutí třetí řady sedadel zvětší na 1350 l a pokud bude z vozu vyjmuta i druhá řada sedadel, pak bude pro zavazadla k dispozici 3700 l.

Pro ložnou plochu čistě užitkového Caddy Maxi s dvoumístnou kabinou uvádí Volkswagen Užitkové vozy objem 4,7 m3 a maximální užitečné zatížení až 1005 kg.

Paleta pohonných jednotek, splňujících emisní normu Euro 6, nabídne přeplňovaný zážehový litrový tříválec o výkonu 75 kW (102 k), čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 92 kW (125 k) a dvoulitrový motor TDI ve třech výkonových verzích od 75 kW (102 k) do 110 kW (150 k).

Volkswagen Užitkové vozy stejně jako v případě krátkého Caddy vyzdvihuje asistenční systémy, zvyšující aktivní i pasivní bezpečnost. Patří mezi ně mimo jiné sledování okolí vozidla Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, jež pracuje pod 30 km/h.

Novinkou ve výbavě je adaptivní tempomat ACC, který funguje v rychlostech od 0 do 160 km/h (DSG), respektive od 30 do 160 km/h (manuál). Nechybí také automatické parkování či navigační systém.

Ceny nového Caddy Maxi začínají na německém trhu od 18.590 eur bez DPH za skříňovou dodávku a v případě osobního provedení na 18.960 eur bez DPH.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Avatar - KANKUNEN
6. 3. 2015 10:04
Re: Zrovna toto je model, který není nutný
Věřím, že H1 bude slušné auto, ale o nošovických vím své.
Avatar - woody-alien
6. 3. 2015 08:37
Re: Zrovna toto je model, který není nutný
Nejnej značka u nás co se týká pověsti trpí především stupidním marketingem. Že by ale neuměla postavit odolné auto je nesmysl. V oblasti užitkáčů nedám dopustit na H1, která mě přesvědčila mnohem víc než třeba Transit.
6. 3. 2015 08:28
Re: otazka znie...
Cekejte rebrandovanou Caddynu. Něco jako Rapid/Toledo.
A kdo? Zivnostníci například, přes týden pracovní auto a o víkendu rodinka na výlet.
Avatar - KANKUNEN
6. 3. 2015 06:29
Zrovna toto je model, který není nutný
upravovat. Je to pracovní budka. Je zajímavé, že v této třídě kde se na jméno nehraje, tak nejnej značka na H vůbec nevystupuje. Asi vědí, že tady je třeba i jakási odolnost.
5. 3. 2015 22:21
Staronový Caddy
Sama automobilka se zatím rozměry "nové" generace nechlubí ( asi ví proč), ale vzhledem k informaci o + 320mm na rozvoru a + 470mm na celkové délce je jasné, že se jedná o generaci stávající, kde jsou přesně tyto rozdíly. On i identický tvar předních dveří dával tušit, že to tak nějak bude.

Na jednu stranu současný Caddy není špatné auto, ale za těch 12 let by si nějaké změny zasloužil - například víceprvková zadní náprava pro verzi Life ( něco jako má Doblo pro Panorama) by byla pro jízdní vlastnosti velké plus.

Mrzí mě šířka, pár cm na šířku by si Caddy zasloužil, tady je hodně znát rok vzniku 2003, například na zmíněné Doblo strácí přes 4 cm.