Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen chce dohnat Toyotu: Japonci jsou etalon

Václav Pavlečka
Diskuze (209)
Ve Wolfsburgu se rodí plán strategického vývoje koncernu Volkswagen do roku 2018. Šéf společnosti Martin Winterkorn chce vzít otěže pevně do svých rukou – hodlá zvýšit produktivitu práce a uvádět větší množství nových modelů na trh.

Ve Wolfsburgu se rodí plán strategického vývoje koncernu Volkswagen do roku 2018. Šéf společnosti Martin Winterkorn chce vzít otěže pevně do svých rukou – hodlá zvýšit produktivitu práce a uvádět větší množství nových modelů na trh. Plán rovněž říká, že u celého koncernu, tedy i domácí Škody Auto, bude nadále pokračovat trend sdílení komponent u různých modelů.

Toyota vzorem

CEO Volkswagenu přiznal, že japonská automobilka je pro Wolfsburgské měřítkem úspěchu. „V posledních pěti až šesti letech Toyota zvýšila svůj náskok, který před námi má,“ podotkl Winterkorn. Zároveň však dodal, že má plán, kterým hodlá v příštích deseti letech náskok stáhnout a Toyotu předehnat. A v čem konkrétně?

Podle analytiků se má Volkswagen od japonského výrobce co učit. Roční prodeje Toyoty se od roku 2003 do současnosti razantně zvedly – zatímco v roce 2003 Toyota prodala 6,1 milionu vozů ročně, letos to už bude kolem 8,5 milionu. Že se Toyotě daří zvyšovat efektivitu práce dokazuje také zvyšující se provozní zisk. Marže Toyoty vzrostla od té doby dodnes z 8,2 procenta na 9,3 procent.

Wolfsburgský producent automobilů se místo toho trápil se slabší poptávkou po nových vozech v Evropě, nepříznivým vývojem kurzu eura a problémy s nároky dělníků. I přes tyto nepříznivé faktory se však dařilo Volkswagenu růst – jenže právě ne tak rychle jako jeho japonskému soupeři. Zatímco v roce 2002 prodal necelých pět milionů vozů, vloni to už bylo 5,7 milionu. Svůj podíl na tom má i česká Škoda Auto, která má ambice v roce 2010 vyrábět až 800 tisíc aut ročně.

Za nárůst obratu obecně automobilky vděčí rozvíjejícím se trhům – například v Číně, Indii nebo v Rusku. V blízké budoucnosti tak můžeme očekávat, že koncern Volkswagen bude uvádět také menší (a levnější) varianty svých současných vozidel. Možná se dočkáme oživení projektu po vzoru Škody Ahoj.

„Tohle už jsem někde viděl...“

Tak právě tuto větu si při prohlížení různých modelů koncernu zřejmě budou říkat zákazníci čím dál častěji. Sdílení komponent bude i nadále klíčem ke snižování nákladů. A tak se zřejmě bude stávat i v budoucnu, že narazíme na v podstatě shodné přístrojové desky (viz nová Fabia a Roomster), ale i méně viditelné komponenty (podvozkové platformy, motory...).

Zn.: Přísně tajné

Plán, který se chystá ve Wolfsburgu však ještě není zcela hotov. Proto nechce nejvýše postavený muž koncernu sdělovat novinářům všechny detaily. Ty podle svých slov zveřejní koncem letošního roku. Už teď je však jisté, že součástí strategie nebude jen uvádění nových aut a zvyšování produktivity práce, ale také příklon k vývoji ekologičtějších vozidel (viz vlivná statistika německého automotoklubu, která dokladuje, že nejekologičtější vozidla pocházejí právě ze země vycházejícího slunce).

Václav Pavlečka
Diskuze (209)
6. 9. 2007 12:05
Re: HondaJet
Staré ponožky >:D podepisuji... a ten "kašmír" též. Já myslím, že není šance, tam nebude jen celej Londýn, tam bude celej svět... :-)
Avatar - Dinar
6. 9. 2007 08:44
Re: HondaJet
;-) :yes: jen si myslím, že tomu účetnímu, který se pokládá za weltmana 21. století, nemá smysl podobné věci vysvětlovat, tyhle typy si samým vzrušení při pozorování skvěle organizovaného cvrkotu ve fastfoodu ani nevšimnou, že se cpou nějakým masový recyklátem s chutí staré ponožky.

Včera jsem to už nestihnul, ale ráno jsem se v autě vezl na "kašmíru". Ten Londýn je zpráva zpráv, kolikrát ještě bude šance tyhle dynosaury vidět. Otázkou je, jestli bude reálné se tam dostat. ;-)
6. 9. 2007 08:19
Re: HondaJet
Nějak neuchopuju souvislost s Čínou... s trenkama a s jeansama.
Avatar - Dinar
6. 9. 2007 08:19
Re: KONEC JEDNÉ ETAPY
>:D :yes: jo, a ještě by měli připsat, jaký rating má její topmanagement u headhunterských agentur, jinak aby se člověk bál si koupit auto.
6. 9. 2007 08:17
Re: SHRNOVAČKA
jak TTT tak VW jsou programově mainstreamové produkty. Na tom přece není nic špatného. Kdo chce mainstream, koupí mainstream, kdo chce prémii koupí prémii. Jde jen o to vědět jaký mainstream, jakou prémii. O tom jak je daleko TTT není od věci si třeba přečíst zde vedle teast Aurisu. Nebo snad tu dálku spatřuješ v Aygu? nebo v Yarisu, či snad v Avensisu? :-)