Volkswagen chce snížit cenu baterií pro elektromobily o dvě třetiny

Volkswagen chce snížit cenu baterií pro elektromobily o dvě třetiny

Elektrické budoucnosti se automobilový svět nevyhne. Většímu rozšíření těchto vozidel brání kromě malého dojezdu jejich pořizovací cena. Volkswagen má alespoň částečné řešení.

Móda elektromobilů je dosti vynucená legislativou, není tomu stejně jako na přelomu 19. a 20 století, kdy šlo o přímého soupeře parních i benzinových automobilů. Vozidla mají malý akční rádius a stojí docela hodně, kupříkladu Volkswagen e-up! přijde na zhruba trojnásobek oproti konvenčním verzím. Nepomáhají příliš ani vládní dotace, které poskytují jednotlivé státy na „bezemisní“ auta. Samozřejmě víme, že CO2 vypouštějí také... Elektromotory nabízejí maximální točivý moment prakticky od spuštění a tichý provoz, což může být ale i nebezpečné, obzvláště ve městech.

Nicméně tato kategorie vozidel prodělala v posledních zhruba patnácti letech překotný vývoj. Klasické olověné akumulátory pro napájení používá málokdo, jsou příliš těžké. Standardem se staly moderní lithium-iontové články, ale jsou zatím velmi drahé. Volkswagen chce podle slov Heinze-Jakoba Neussera, člena představenstva zodpovědného za vývoj, v blízké budoucnosti snížit jejich cenu o 66 %, tedy takřka dvě třetiny. Jak? Hodlá nabízet jeden jediný typ pro všechny své „ekologické“ modely, pouze přizpůsobí jejich počet podle velikosti toho kterého auta. „Máme jasnou představu," řekl Neusser během autosalonu v New Yorku a pokračoval: „Každý člen skupiny, každá značka, bude používat stejné články." Dnes tomu tak rozhodně není, pro elektrické a hybridní Golfy kupříkladu vyrábí baterie Panasonic, stejně jako v případě Audi A3, pro Passat GTE je dodává Samsung.

Volkswagen může novinku klidně produkovat ve vlastní režii, má továrnu v německém Braunschweigu, alespoň zvýší její produktivitu. Neznamená to ovšem, že by nezaměstnával v této oblasti i zmíněné externí dodavatele z Japonska a Jižní Koreje. Prostě jim zadá, co přesně od nich potřebuje. Kdy však na tuto strategii VW, potažmo celý koncern přejde, Neusser nesdělil.

Evropská jednička také sama také vyvíjí novou generaci, která pojme pětkrát více energie než ta současná, navíc při menších rozměrech. Což samozřejmě vyřeší výše zmíněné problémy s dojezdem a z elektromobilů se stanou už celkem použitelná auta, nehledě k úspoře hmotnosti i místa. Otázkou je zatím výsledná cena a také doba nabíjení prázdných článků.

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen up! (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: Automotive News Europe
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen chce snížit cenu baterií pro…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Klon VW Up: V Číně už se kopírují i loga automobilek! Klon VW Up: V Číně už se kopírují i loga automobilek!

Čínské vozítko Weikerui V7 nejen že je přesnou kopií…

Svezli jsme se s modernizovaným VW Up!. Jak jezdí turbo-tříválec? Svezli jsme se s modernizovaným VW Up!. Jak jezdí turbo-tříválec?

Miniauto z dílny Volkswagenu se dočkalo nového vrcholného…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…