Volkswagen chce snížit cenu baterií pro elektromobily o dvě třetiny

Volkswagen chce snížit cenu baterií pro elektromobily o dvě třetiny

Elektrické budoucnosti se automobilový svět nevyhne. Většímu rozšíření těchto vozidel brání kromě malého dojezdu jejich pořizovací cena. Volkswagen má alespoň částečné řešení.

Móda elektromobilů je dosti vynucená legislativou, není tomu stejně jako na přelomu 19. a 20 století, kdy šlo o přímého soupeře parních i benzinových automobilů. Vozidla mají malý akční rádius a stojí docela hodně, kupříkladu Volkswagen e-up! přijde na zhruba trojnásobek oproti konvenčním verzím. Nepomáhají příliš ani vládní dotace, které poskytují jednotlivé státy na „bezemisní“ auta. Samozřejmě víme, že CO2 vypouštějí také... Elektromotory nabízejí maximální točivý moment prakticky od spuštění a tichý provoz, což může být ale i nebezpečné, obzvláště ve městech.

Nicméně tato kategorie vozidel prodělala v posledních zhruba patnácti letech překotný vývoj. Klasické olověné akumulátory pro napájení používá málokdo, jsou příliš těžké. Standardem se staly moderní lithium-iontové články, ale jsou zatím velmi drahé. Volkswagen chce podle slov Heinze-Jakoba Neussera, člena představenstva zodpovědného za vývoj, v blízké budoucnosti snížit jejich cenu o 66 %, tedy takřka dvě třetiny. Jak? Hodlá nabízet jeden jediný typ pro všechny své „ekologické“ modely, pouze přizpůsobí jejich počet podle velikosti toho kterého auta. „Máme jasnou představu," řekl Neusser během autosalonu v New Yorku a pokračoval: „Každý člen skupiny, každá značka, bude používat stejné články." Dnes tomu tak rozhodně není, pro elektrické a hybridní Golfy kupříkladu vyrábí baterie Panasonic, stejně jako v případě Audi A3, pro Passat GTE je dodává Samsung.

Volkswagen může novinku klidně produkovat ve vlastní režii, má továrnu v německém Braunschweigu, alespoň zvýší její produktivitu. Neznamená to ovšem, že by nezaměstnával v této oblasti i zmíněné externí dodavatele z Japonska a Jižní Koreje. Prostě jim zadá, co přesně od nich potřebuje. Kdy však na tuto strategii VW, potažmo celý koncern přejde, Neusser nesdělil.

Evropská jednička také sama také vyvíjí novou generaci, která pojme pětkrát více energie než ta současná, navíc při menších rozměrech. Což samozřejmě vyřeší výše zmíněné problémy s dojezdem a z elektromobilů se stanou už celkem použitelná auta, nehledě k úspoře hmotnosti i místa. Otázkou je zatím výsledná cena a také doba nabíjení prázdných článků.

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen up! (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Právo: ANO nabídlo ČSSD vnitro Právo: ANO nabídlo ČSSD vnitro

Sociální demokracie by mohla dostat ministerstvo vnitra,…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tupá nádhera Zápisník Marka Schwarzmanna: Tupá nádhera

Jsem jediným, komu se zdá, že nejaktivnějším…

Policii se nedaří nábor nových příslušníků. Velikostí platů ji poráží armáda Policii se nedaří nábor nových příslušníků. Velikostí platů ji poráží armáda

Rozdíl v platech nastupujících vojáků a policistů je přes…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Audi Volkswagen Elektromobil Hybrid

 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen chce snížit cenu baterií pro…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

 



Poprvé za volantem VW Up! GTI. Oživí zájem mladých o řízení? Doufejme! Poprvé za volantem VW Up! GTI. Oživí zájem mladých o řízení? Doufejme!

Volkswagen by rád oživil zájem mladých o řízení. Přichází…

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa) Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu…

 



 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Uplynulé čtvrtletí očima Františky: Tohle už nikdy více!

Uplynulé čtvrtletí očima Františky: Tohle už nikdy více!

Módní inventura na společenských akcích zaznamenaných kreací uplynulých tří měsíců tohoto roku dává na vědomí,…

Brejchovou smrt Miloše Formana (†86) zdrtila! Nemůže kvůli tomu ani spát

Brejchovou smrt Miloše Formana (†86) zdrtila! Nemůže…

Nejen že natočil film, který ji navždy proslavil, ale také byl ženatý s její sestrou. Není divu, že hvězda…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům: fronta a nervy!

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům:…

Česká biatlonistka Gabriela Koukalová kvůli zranění a olympijské nejistotě na dlouhé měsíce zmizela z očí svých…

 

Reflex.cz

Cesta trpaslíka Ovčáčka na Hrad a nikdy zpátky aneb Dojemné shledání malého a velkého Jirky

Cesta trpaslíka Ovčáčka na Hrad a nikdy zpátky aneb…

„Většinou řežu hlavu Miloši Zemanovi nebo Jiřímu Ovčáčkovi a dávám ji na jiné tělo.“ To je věta, kterou vám…

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…