Volkswagen chce snížit cenu baterií pro elektromobily o dvě třetiny

Volkswagen chce snížit cenu baterií pro elektromobily o dvě třetiny

Elektrické budoucnosti se automobilový svět nevyhne. Většímu rozšíření těchto vozidel brání kromě malého dojezdu jejich pořizovací cena. Volkswagen má alespoň částečné řešení.

Móda elektromobilů je dosti vynucená legislativou, není tomu stejně jako na přelomu 19. a 20 století, kdy šlo o přímého soupeře parních i benzinových automobilů. Vozidla mají malý akční rádius a stojí docela hodně, kupříkladu Volkswagen e-up! přijde na zhruba trojnásobek oproti konvenčním verzím. Nepomáhají příliš ani vládní dotace, které poskytují jednotlivé státy na „bezemisní“ auta. Samozřejmě víme, že CO2 vypouštějí také... Elektromotory nabízejí maximální točivý moment prakticky od spuštění a tichý provoz, což může být ale i nebezpečné, obzvláště ve městech.

Nicméně tato kategorie vozidel prodělala v posledních zhruba patnácti letech překotný vývoj. Klasické olověné akumulátory pro napájení používá málokdo, jsou příliš těžké. Standardem se staly moderní lithium-iontové články, ale jsou zatím velmi drahé. Volkswagen chce podle slov Heinze-Jakoba Neussera, člena představenstva zodpovědného za vývoj, v blízké budoucnosti snížit jejich cenu o 66 %, tedy takřka dvě třetiny. Jak? Hodlá nabízet jeden jediný typ pro všechny své „ekologické“ modely, pouze přizpůsobí jejich počet podle velikosti toho kterého auta. „Máme jasnou představu," řekl Neusser během autosalonu v New Yorku a pokračoval: „Každý člen skupiny, každá značka, bude používat stejné články." Dnes tomu tak rozhodně není, pro elektrické a hybridní Golfy kupříkladu vyrábí baterie Panasonic, stejně jako v případě Audi A3, pro Passat GTE je dodává Samsung.

Volkswagen může novinku klidně produkovat ve vlastní režii, má továrnu v německém Braunschweigu, alespoň zvýší její produktivitu. Neznamená to ovšem, že by nezaměstnával v této oblasti i zmíněné externí dodavatele z Japonska a Jižní Koreje. Prostě jim zadá, co přesně od nich potřebuje. Kdy však na tuto strategii VW, potažmo celý koncern přejde, Neusser nesdělil.

Evropská jednička také sama také vyvíjí novou generaci, která pojme pětkrát více energie než ta současná, navíc při menších rozměrech. Což samozřejmě vyřeší výše zmíněné problémy s dojezdem a z elektromobilů se stanou už celkem použitelná auta, nehledě k úspoře hmotnosti i místa. Otázkou je zatím výsledná cena a také doba nabíjení prázdných článků.

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen up! (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Jistě, titulek je trochu přehnaný. Trochu víc. Nicméně…

Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím

Sociální síť Facebook chce rozšířit portfolio svých…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Audi Volkswagen Elektromobil Hybrid

 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen chce snížit cenu baterií pro…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Volkswagen Up! GTI: Třetí do party „rychlíků“ už za rok! Volkswagen Up! GTI: Třetí do party „rychlíků“ už za rok!

Nejmenší současný volkswagen nově dostal potentní motor…

Klon VW Up: V Číně už se kopírují i loga automobilek! Klon VW Up: V Číně už se kopírují i loga automobilek!

Čínské vozítko Weikerui V7 nejen že je přesnou kopií…

 



 
To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

Dnes 18:51

Nissan GT-R, Skyline, Ford Escort Cosworth a několik dalších sportovních aut se stalo obětí požáru v jednou britském servisu.




Blesk.cz

Kajínkova přítelkyně pracuje jako psycholožka: Co o ní říkají pacienti?

Kajínkova přítelkyně pracuje jako psycholožka: Co o…

Neměli tušení, že je léčí přítelkyně Jiřího Kajínka! Pacienti ale nedají na brněnskou psycholožku Magdu G.,…

Misska Budková zkrotila brankáře Pavelce. Nejsem hokejová služka, a to ho baví!

Misska Budková zkrotila brankáře Pavelce. Nejsem…

Před rokem se potkali ve vinném sklípku a z flirtu se vyklubala vážná známost. Misska Tereza Budková (26) a…

 

iSport.cz

NEJ v La Lize: překvapil kanonýr od nováčka, zklamala nejhorší Valencia

NEJ v La Lize: překvapil kanonýr od nováčka,…

La Liga poznala své šampiony, titul získal Real Madrid. Fanoušci viděli mnoho zajímavých momentů. Někteří hráči…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo House of Cards

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo…

Třicátého května vpustí Netflix do světa první díl již páté série populárního seriálu House of Cards. Ta…

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou rozprodal Oliver Cromwell, se vrací do Londýna

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou…

Když se v roce 2012 procházel ředitel Královské akademie umění Christopher Le Brun po horách s hlavním kurátorem…