Volkswagen chce snížit cenu baterií pro elektromobily o dvě třetiny

Volkswagen chce snížit cenu baterií pro elektromobily o dvě třetiny

Elektrické budoucnosti se automobilový svět nevyhne. Většímu rozšíření těchto vozidel brání kromě malého dojezdu jejich pořizovací cena. Volkswagen má alespoň částečné řešení.

Móda elektromobilů je dosti vynucená legislativou, není tomu stejně jako na přelomu 19. a 20 století, kdy šlo o přímého soupeře parních i benzinových automobilů. Vozidla mají malý akční rádius a stojí docela hodně, kupříkladu Volkswagen e-up! přijde na zhruba trojnásobek oproti konvenčním verzím. Nepomáhají příliš ani vládní dotace, které poskytují jednotlivé státy na „bezemisní“ auta. Samozřejmě víme, že CO2 vypouštějí také... Elektromotory nabízejí maximální točivý moment prakticky od spuštění a tichý provoz, což může být ale i nebezpečné, obzvláště ve městech.

Nicméně tato kategorie vozidel prodělala v posledních zhruba patnácti letech překotný vývoj. Klasické olověné akumulátory pro napájení používá málokdo, jsou příliš těžké. Standardem se staly moderní lithium-iontové články, ale jsou zatím velmi drahé. Volkswagen chce podle slov Heinze-Jakoba Neussera, člena představenstva zodpovědného za vývoj, v blízké budoucnosti snížit jejich cenu o 66 %, tedy takřka dvě třetiny. Jak? Hodlá nabízet jeden jediný typ pro všechny své „ekologické“ modely, pouze přizpůsobí jejich počet podle velikosti toho kterého auta. „Máme jasnou představu," řekl Neusser během autosalonu v New Yorku a pokračoval: „Každý člen skupiny, každá značka, bude používat stejné články." Dnes tomu tak rozhodně není, pro elektrické a hybridní Golfy kupříkladu vyrábí baterie Panasonic, stejně jako v případě Audi A3, pro Passat GTE je dodává Samsung.

Volkswagen může novinku klidně produkovat ve vlastní režii, má továrnu v německém Braunschweigu, alespoň zvýší její produktivitu. Neznamená to ovšem, že by nezaměstnával v této oblasti i zmíněné externí dodavatele z Japonska a Jižní Koreje. Prostě jim zadá, co přesně od nich potřebuje. Kdy však na tuto strategii VW, potažmo celý koncern přejde, Neusser nesdělil.

Evropská jednička také sama také vyvíjí novou generaci, která pojme pětkrát více energie než ta současná, navíc při menších rozměrech. Což samozřejmě vyřeší výše zmíněné problémy s dojezdem a z elektromobilů se stanou už celkem použitelná auta, nehledě k úspoře hmotnosti i místa. Otázkou je zatím výsledná cena a také doba nabíjení prázdných článků.

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen up! (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Audi Volkswagen Elektromobil Hybrid

 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen chce snížit cenu baterií pro…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa) Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu…

Volkswagen Up! GTI: Třetí do party „rychlíků“ už za rok! Volkswagen Up! GTI: Třetí do party „rychlíků“ už za rok!

Nejmenší současný volkswagen nově dostal potentní motor…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát, uznal střelec Bakoš

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát,…

PŘÍMO Z LUCERNU | Šest bodů z dvojzápasu s Luganem. Tudy měla vést cesta Viktorie Plzeň ze základní skupiny…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…