Volkswagen e-up!: V Británii za 19.250 liber (634.400 Kč)

 

Sériový e-up! byl představen vedle elektrického Golfu na autosalonu ve Frankfurtu. Kromě Německa jej lze objednat už například i v Británii.

Elektrické mini Volkswagen e-up! se vyrábí vedle svých zážehových a vznětových sourozenců v Bratislavě, a to výhradně v pětidveřové verzi. Tichý up! se díky synchronnímu elektromotoru o stálém výkonu 40 kW (54 k) a maximálním 60 kW (82 k)/2800 min-1 a točivému momentu 210 N.m umí rozjet na český dálniční limit 130 km/h. Z klidu na stovku pa zrychlí během 12,4 s. Není to špatné, přitom váží nejméně 1139 kg. Převodovka je jako u jiných aut této kategorie jednostupňová a pohnání výhradně přední kola.

Baterie (celkem 204 článků o váze 230 kg) našly své místo pod podlahouvozu, což snižuje jeho těžiště. Při spotřebě elektrické energie 13,8 kWh na 100 km činí maximální reálný dojezd 165 km, automobilka přitom udává 11,7 kWh a 160 km, tedy ještě méně. Baterie mají přitom kapacitu 18,7 kWh. V crashtestu německého autoklubu ADAC také obstál se ctí. Jen ta praktická použitelnost je zatím malá, hodí se maximálně do města. Ale s tím mají dosud problém všichni výrobci těchto vozidel.

A je tu ještě jeden. Ano elektromobil je pořád příliš drahý. Vždyť v Německu stojí up! v této verzi nemalých 26.900 eur, tedy 736,5 tisíce korun dle aktuálního kurzu. Britská cena byla stanovena na 19.250 liber (634.400 Kč), jenže v Albionu vláda poskytuje slevu ve výši pěti tisíc liber (164.800 korun). Oproti běžným modelům této řady je to samozřejmě i tak dost, ale taková částka už je snesitelnější. I e-up! je pořád jen 3540 mm dlouhým, 1645 mm širokým a 1477 mm vysokým miniautem. U nás se zatím neprodává a beztak se musíme v tomto ohledu obejít bez grantů.

Britové k e-upu dostanou i domácí nabíječku, která akumulátory naplní zpět na plnou kapacitu během šesti hodin, tedy například přes noc. Rychlejší systém zvládne 80 % kapacity během pouhé půlhodiny. Interiér nedoznal žádných velkých změn ohledně prostoru, zavazadelník má objem 165 l. Jiné jsou pochopitelně přístroje. Zadní světla tvoří výhradně diody, speciální jsou patnáctipalcová litá kola. Informační systém je schopen řidiči říci, kde jsou nejbližší dobíjecí stanice a jak dlouho trvá, než k nim dojede. Zajímavostí jsou záruky. Základní tříletou lze prodloužit na pět let, na baterie je poskytována osmiletá s omezením na 160 tisíc kilometrů, servisní intervaly byly stanoveny na desetinu této vzdálenosti, tedy 16 tisíc kilometrů

Dodávky prvních vozů v Albionu začnou v únoru. Volkswagen e-up chápe jako konkurenci pro BMW i3, byť proti němu je levnější. Nejedná se také o nově vyvinutý model s drahou technikou (uhlíková vlákna), nýbrž o „elektrifikovaný“ stávající.

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen up! (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl

Chirurg Tomáš Šebek se vrátil z mise Lékařů bez hranic…

Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila při…

Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Klon VW Up: V Číně už se kopírují i loga automobilek! Klon VW Up: V Číně už se kopírují i loga automobilek!

Čínské vozítko Weikerui V7 nejen že je přesnou kopií…

Svezli jsme se s modernizovaným VW Up!. Jak jezdí turbo-tříválec? Svezli jsme se s modernizovaným VW Up!. Jak jezdí turbo-tříválec?

Miniauto z dílny Volkswagenu se dočkalo nového vrcholného…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty Lucemburků i vlak legionářů!

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen) plzeňské ruce na Slavii?

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen)…

Přou se o to i sami rozhodčí. Byla, nebo nebyla ruka? Tady jsou čtyři situace z jarní části ePojisteni.cz ligy,…

 

Reflex.cz

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Svědkové Jehovovi jsou celkově nesympatickým společenstvím, které nemám rád a kterému zazlívám, že svým dětem…

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…