Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen e-Golf a e-up!: Električtí jezdci z Wolfsburgu jdou do výroby

Michal Fokt
Diskuze (6)
Nejen motory TDI jsou živi krotitelé emisí největší německé značky. Na autosalonu IAA ve Frankfurtu se představí hned dva sériové elektromobily.

Trh s elektromobily je zatím všude na světě velmi malý, vypadá to ale, že si žádná z významných značek nechce v této oblasti ujet vlak, tím méně poskytnout konkurenci byť sebemenší výhodu. Proto se "EV" intenzivně vyvíjí, bez ohledu na to, že jde (zatím) o ztrátové projekty. A stranou nezůstává překvapivě ani Volkswagen, přestože se jeho víra v turbodieselové motory zdá být neotřesitelná. Na IAA představí sériové verze hned dvou elektromobilů - na bázi mniauta up! a kompaktního Golfu.

Volkswagen e-Golf bude existovat výhradě v pětidveřovém provedení a jeho přední kola bude pohánět elektromotor o výkonu 85 kW (115 k) a s točivým momentem 270 N.m. Ten zajistí hatchbacku zrychlení z nuly na 100 km/h za slušných 10,2 s, přičemž maximální rychlost bude omezena na "evropské dálniční optimum" 130 km/h. Díky akumulátorům s kapacitou 24,2 kWh ujede e-Golf na jedno nabití až 190 km.

Také e-up! se bude prodávat výhradně jako pětidveřák a k jeho rozhýbání je prý dostatečně silný elektromotor o výkonu 60 kW (82 k) s točivým momentem 210 N.m. Ten zrychlí z klidu na stovku už za méně atraktivních 12,4 s, nicméně jako v případě všech EV aut i on bezpochyby poskytne v městském provozu slušnou dynamiku. Také e-up! může jet po dálnici maximální rychlostí 130 km/h a jeho jízdní dosah činí 160 km.

Obě auta by měla být schopná získat až 80 % kapacity svých akumulátorů ze současných dobíjecích stanic CCS za přibližně půl hodiny, podrobnější info o autech, cenách i dostupnosti si ale Volkswagen nechává až na samotný autosalon. Co myslíte, může elektrická verze evropského bestselleru změnit názor místních kupujících na elektromobily a spustit jejich boom nebo půjde stále jen o okrajovou záležitost?

Michal Fokt
Diskuze (6)
14. 9. 2013 14:48
VW e-Golf
Je to otázka nějakých 20. let a tyto automobily se budou prohánět po městech Evropy tím, ale nemyslím Evropu západní, ale i tu naší střední. Můj odhad každý 8. - 9. čech.
Teda pokud, tyto vozy nebude konstruovat "kdejaký jouda". U mě dostává :yes: dokážu si představit, že tento automobil za nějakých cca 20. let bude v garáži/na parkovišti!
28. 8. 2013 20:30
Re: Na poskakování dobré
Přesně, záleží hlavně na tom, kolik za to budou chtít. Pokud to bude částka jako za normálnáho golfa a benzínu na 50-100 000km, tak to asi těžko někdo koupí.

Osobně jsem měl možnost jet na loškém autosalonu v Lipsku s prototypem e-Golfu minulé generace. Do města naprosto dokonalé. Zátah elektromotoru a zrychlení z 0 na 50 je pocitovně úžasné a stejně tak okamžitý nástup plného točivého motoru bez podřazování, nebo čekání než podřadí automat. Stačí je přidat plyn. Každopádně pro mě v centru Prahy stejně elektromobil nepřichází v úvahu, neměl bych ho kde u domu nebo v práci nabíjet.
Avatar - VWrofl
28. 8. 2013 12:30
Na poskakování dobré
Na poskakování do práce, po městě pro měšťáky apod. by to využít šlo. Ostatně to auto na nic více konstruované není >:D Alespoň vezmeme-li rozum do hrsti.
Avatar - Ham.
28. 8. 2013 11:52
Zbytečnost
Elektru umí zkonstruovat kdejaký jouda. Hlavní problém, tedy nízká kapacita, dlouhé nabíjení a vysoká cena baterií prostě dál zůstává a tyto pokusy jsou jen zbytečným plácáním do vody a mrháním času a prostředků.
28. 8. 2013 11:34
EV
nemyslím si, že jediným problémom je len cena takéhoto vozidla... podľa mňa je oveľa väčším problémom v podstate žiadna sieť dobíjacích staníc, kde by bolo možné dobiť alebo vymeniť batériu za relatívne krátky čas... takže po 1. nemáš to kde dobiť (jedine doma v garáži počas noci) a po 2. ak to aj máš kde dobiť, tak to trvá oproti natankovaniu benzínu/dieslu stále veeeeľmi dlho, čo je v dnešnej dobe, kedy sa každý vkuse niekde ponáhľa, total out. dojazd EV nevidím ako problém, pokiaľ sa toto využíva ako približovadlo po meste a v okolí. navyše zhusťovaním siete dobíjacích staníc sa aj táto "nevýhoda" vlastne stratí. teda pokiaľ človek nebude stáť pol hodinu na dobíjacej stanici.