reklama


Volkswagen Eos letos končí, vyrábět se bude do května

 

Éra čtyřmístných kupé kabrioletů se chýlí ke konci a jeden z jejích nejelegantnějších zástupců se začíná loučit.

Před deseti lety bylo téměř povinností pro většinu velkých evropských automobilek zařadit do své nabídky čtyřmístný kabriolet s pevnou skládací střechou na základech modelu nižší střední třídy.

Za průkopníky lze do jisté míry označit francouzské automobilky Peugeot a Renault, které se svými modely 307 CC a Mégane nastoupily v roce 2003. Německý Volkswagen spolu s konkurenčními značkami Opel a Ford nechtěli zůstat stranou a přispěchali s vlastními kreacemi, z nichž právě ta z Wolfsburgu v podobě modelu Eos se dočkala nejdelší kariéry, ale i ta už se blíží k neodvratnému konci.

Volkswagen Eos se nejprve ještě jako Concept C představil na ženevském autosalonu v roce 2004, aby se již v následujícím roce objevil na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem ve své sériové podobě a do showroomů dorazil se začátkem roku 2006.

Následovalo téměř pět let poklidného života, do nějž na podzim 2010 vstoupil masivní facelift, který především v oblasti předních partií přiblížil Eos aktuálnímu designérskému stylu značky Volkswagen.

Již v roce 2012 se začalo hovořit o konci tohoto kupé-kabrioletu Klasu Bischoff, šéfdesignér značky, tehdy pronesl na jeho adresu důležitou poznámku: „Eos zůstane bez nástupce, až ukončíme prodej současné generace. Obliba plechových skládacích střech dnes klesá, a abych byl upřímný, vůbec mi to nevadí.“

Následovaly ovšem ještě dva roky než došlo k definitivnímu rozhodnutí o ukončení prodeje a výroby modelu, označovaného svou automobilkou za nejúspěšnější německý kabriolet s pevnou skládací střechou v rámci své třídy.

Nyní německý Automobilwoche zveřejnil zprávu, která uvádí, že prodejci Volkswagenu budou na domácím trhu přijímat objednávky na Eos do 27. března a poslední vůz pak opustí výrobní linku v portugalské továrně Palmela na konci letošního května.

Jake.auto.cz: Volkswagen Eos (přehled testů a dalších článků)

Volkswagen Eos se za devět let působení na trhu může pochlubit více než 230.000 vyrobenými vozy, což není právě nejhorší výsledek při pohledu na skutečnost, že se jedná o nepříliš praktický kabriolet.

Přímý nástupce byl zavrhnut již dříve a zástupci automobilky toto rozhodnutí i nadále potvrzují a zároveň uvádějí, že Volkswagen se bude soustředit na Golf Cabriolet a Beetle Cabriolet.

Spolupracujeme s TipCars.com
Maier: Škoda do roku 2025 zdvojnásobí prodej na dva miliony aut Maier: Škoda do roku 2025 zdvojnásobí prodej na dva miliony aut

Škoda Auto do roku 2025 zdvojnásobí počet prodaných vozů…

Státní podnik Diamo by mohl odkoupit OKD za korunu, navrhuje Mládek Státní podnik Diamo by mohl odkoupit OKD za korunu, navrhuje Mládek

Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) navrhne, aby…

Celoevropské silniční mýtné? Německá vláda je pro Celoevropské silniční mýtné? Německá vláda je pro

Německá vláda je připravena podpořit vytvoření…

Kovosvit odhadl ztrátu na 600 milionů, mzdy už posílá včas Kovosvit odhadl ztrátu na 600 milionů, mzdy už posílá včas

Strojírenská firma Kovosvit MAS Sezimovo Ústí na Táborsku…

 
Zdroj: Automobilwoche
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Eos letos končí, vyrábět se…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Volkswagen Eos skončí bez nástupce Volkswagen Eos skončí bez nástupce

Až se nejhezčí kabriolet od Volkswagenu všech dob…

VW Eos zůstane bez přímého nástupce VW Eos zůstane bez přímého nástupce

Kupé-kabriolet to má u Volkswagenu spočítané. V kurzu…

 



 
Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry!

Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry!

Dnes 14:56

Z některých situací na silnicích doslova mrazí. Jednu takovou zachytila kamera na silnici ve Skotsku - tady rozhodovaly centimetry!




Blesk.cz

Ledové ostří českých hvězd: Na bruslích se proháněly Vignerová, Perkausová nebo Stryková

Ledové ostří českých hvězd: Na bruslích se proháněly…

O víkendu se to v pražském Europarku hemžilo známými tvářemi, které se proháněly po ledovém ploše, která má…

Jen v EU voda poškodí až 100 tisíc smartphonů denně. Význam odolných zařízení bude narůstat

Jen v EU voda poškodí až 100 tisíc smartphonů denně.…

Agentura IDC vydala zajímavou studii, podle které se v evropských zemích poškodí vlivem kontaktu s vodou nebo…

 

iSport.cz

Ledecké výjimečnost ze mě dělá lepšího servisáka, říká kouč Kouřil

Ledecké výjimečnost ze mě dělá lepšího servisáka,…

Nachystal pro Ester Ledeckou jedny extra rychlé sjezdové lyže. Nejdříve na nich nechtěla jezdit, pak na nich…

Baráka chtělo Udine! Už jen to, že se ozvali, je výborné, říká Zápotočný

Baráka chtělo Udine! Už jen to, že se ozvali, je…

Byl to tajemný tweet předsedy slávistického představenstva. Psalo se v něm, že fotbalová Slavia odmítla nabídku…

 

Reflex.cz

Hnutí polonahých aktivistek Femen se rozpadlo, oznámila jedna z jeho zakladatelek

Hnutí polonahých aktivistek Femen se rozpadlo,…

Hnutí Femen, které proslulo skandálními akcemi polonahých aktivistek na Ukrajině, v Rusku i na západě Evropy, se…

Náměstek ministra financí Závodský: Hazardním webům bez licence hrozí pokuta až 50 milionů korun

Náměstek ministra financí Závodský: Hazardním webům…

Od 1. ledna letošního roku došlo ke zpřísnění podmínek pro provozování hazardu v České republice. Vybrané…

 
 
reklama