Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Eos letos končí, vyrábět se bude do května

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Éra čtyřmístných kupé kabrioletů se chýlí ke konci a jeden z jejích nejelegantnějších zástupců se začíná loučit.

Před deseti lety bylo téměř povinností pro většinu velkých evropských automobilek zařadit do své nabídky čtyřmístný kabriolet s pevnou skládací střechou na základech modelu nižší střední třídy.

Za průkopníky lze do jisté míry označit francouzské automobilky Peugeot a Renault, které se svými modely 307 CC a Mégane nastoupily v roce 2003. Německý Volkswagen spolu s konkurenčními značkami Opel a Ford nechtěli zůstat stranou a přispěchali s vlastními kreacemi, z nichž právě ta z Wolfsburgu v podobě modelu Eos se dočkala nejdelší kariéry, ale i ta už se blíží k neodvratnému konci.

Volkswagen Eos se nejprve ještě jako Concept C představil na ženevském autosalonu v roce 2004, aby se již v následujícím roce objevil na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem ve své sériové podobě a do showroomů dorazil se začátkem roku 2006.

Následovalo téměř pět let poklidného života, do nějž na podzim 2010 vstoupil masivní facelift, který především v oblasti předních partií přiblížil Eos aktuálnímu designérskému stylu značky Volkswagen.

Již v roce 2012 se začalo hovořit o konci tohoto kupé-kabrioletu Klasu Bischoff, šéfdesignér značky, tehdy pronesl na jeho adresu důležitou poznámku: „Eos zůstane bez nástupce, až ukončíme prodej současné generace. Obliba plechových skládacích střech dnes klesá, a abych byl upřímný, vůbec mi to nevadí.“

Následovaly ovšem ještě dva roky než došlo k definitivnímu rozhodnutí o ukončení prodeje a výroby modelu, označovaného svou automobilkou za nejúspěšnější německý kabriolet s pevnou skládací střechou v rámci své třídy.

Nyní německý Automobilwoche zveřejnil zprávu, která uvádí, že prodejci Volkswagenu budou na domácím trhu přijímat objednávky na Eos do 27. března a poslední vůz pak opustí výrobní linku v portugalské továrně Palmela na konci letošního května.

Volkswagen Eos se za devět let působení na trhu může pochlubit více než 230.000 vyrobenými vozy, což není právě nejhorší výsledek při pohledu na skutečnost, že se jedná o nepříliš praktický kabriolet.

Přímý nástupce byl zavrhnut již dříve a zástupci automobilky toto rozhodnutí i nadále potvrzují a zároveň uvádějí, že Volkswagen se bude soustředit na Golf Cabriolet a Beetle Cabriolet.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Avatar - white label
27. 2. 2015 22:17
Re: jeden z najelegantnejsich zastupcov ?
Příště si vezmi nejdřív prášek, nebo zkus aspoň třikrát "otčenáš"....
Když na to přijde, tak všechna auta jsou vlastně stejná, mají čtyři kola, volant..., že?
S tímto přístupem můžeš jít diskutovat třeba na novinky (tam taky hážou mainstream s prémií do jednoho pytle apod.), ale ne na web o autech.
Jasně jsem ti napsal, že EOS byl vyvíjen jako samostatný model s tím, že měl (mimo jiné) společnou platformu s Passatem B6 a hodnotu rozvoru shodnou s G5. Pokud máš problémy s chápáním psaného textu vyhledej odbornou pomoc, ale hlavně mi tu netvrď nesmysly o tom, že jsem psal něco ve smyslu, že technika je tvořená pouze "podvozkovou platformou". Můžeš citovat, kdes to tady ode mě četl.
Těžko říct, jestli jsi jenom tak hloupý, nebo "antifanatický".
Na základě Golfu tu byl/je Golf Cabrio, EOS je prostě poněkud jiný příběh, tak se s tím pokus naučit nějak žít... ;-)
27. 2. 2015 21:41
Re: jeden z najelegantnejsich zastupcov ?
ako keby passatovska platforma bola nejaka extremne odlisna a ako keby technika auta bola tvorena len podvozkovou platformou. okrem toho som tym golfom mal hlavne na mysli vzhlad. ale taki ako ty su uz vytrenovani koncernom na najdenie tisic rozdielov aj medzi skodou citigo a vw up a este by si bol schopny tvrdit, ze up je uplne ine auto so zakladmi v audi a8. eos jednoducho vyzera ako golf bez strechy, ma vacsinu techniky zhodnej z golfom, tak sa proste zmier s tym, ze ludia mimo tvojich kruhov fanatickych koncernistov to bez problemov oznacia za skoro golf.
Avatar - white label
26. 2. 2015 00:46
Re: jeden z najelegantnejsich zastupcov ?
Přesto, že má s Golfem (V) stejnou hodnotu rozvoru, není na základu stejné platformy PQ35, nýbrž na platformě PQ46 společné s Passatem B6 a jako celek není odvozen od sedanu (Passat B6), ale je "vyvinut" samostatně..
Konkurencí VW/Eosu je mainstream, nikoli prémie. 308CC podle mě nikdy ovela krajší nebol. ;-)
Avatar - flyboyeda
25. 2. 2015 23:16
ani jsem si nevšiml že tahle hrůza existuje
akorát že končí, pes po tom autě neštěkne
25. 2. 2015 22:51
Re: jeden z najelegantnejsich zastupcov ?
a ktora cast je disproporcna podla teba na astre, 308, megane a na eose nie ?