Euro NCAP: Volkswagen T5 - i dodávka může být (relativně) bezpečná + video
Pět let starý Transporter je mezi prvními automobily této kategorie, které poslalo Euro NCAP proti zdi. Výsledek není vzhledem ke konstrukčnímu stáří vůbec špatný.
1945 kg těžký Volkswagen Transporter Kombi se vydal proti přesazené deformovatelné barieře vybaven šesticí airbagů, s předepínači a omezovači síl v bezpečnostních pásech na předních sedadlech.
Čelní náraz
Prostor pro pasažéry zůstal během nárazu stabilní. Konstrukce přístrojové desky představuje riziko zranění kolen a stehenních kostí řidiče i předního spolujezdce. Hrudník předního pasažéra byl stlačen více než řidičův. Za tyto rizikové faktory nebylo uděleno maximálních 16 ale jen 11 bodů při čelním nárazu. Žádné body si Volkswagen neodvezl ani za připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů, které nejsou ve výbavě.
Boční náraz
Volkswagen T5 získal maximální počet bodů za boční náraz. Test na hlavové airbagy nebyl proveden, protože hlavové airbagy jsou dodávány pouze na přání. Celkově (27 bodů, 4 hvězdy) jde o průměrný výsledek za ochranu dospělých cestujících, ale vzhledem ke kategorii a stáří vozu se nemá výrobce za co stydět.
Ochrana dětí
Čelní airbag předního spolujezdce může být deaktivován u dealera Volkswagenu. Podle Euro NCAP bylo nedostatečně upozorněno na nebezpečí umístění autosedačky proti směru jízdy bez předchozí deaktivace airbagu. Přítomnost uchycení ISOFIX nebyla na zadních sedadlech dostatečně vyznačena.
Celkový výsledek kategorie Ochrana dětí: 40 bodů, 4 hvězdy.
Ochrana chodců
Přední nárazník ani přední část kapoty motoru nezískaly žádné body za ochranu nohou chodců. Kapota byla ohodnocena jako převážně špatná pro ochranu, kterou poskytuje při úderu hlavou dospělým i dětem. Transporter si odvezl jen 3 body a jednu hvězdu za ochranu chodců.