Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Volkswagen T5 - i dodávka může být (relativně) bezpečná + video

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)

Pět let starý Transporter je mezi prvními automobily této kategorie, které poslalo Euro NCAP proti zdi. Výsledek není vzhledem ke konstrukčnímu stáří vůbec špatný.

1945 kg těžký Volkswagen Transporter Kombi se vydal proti přesazené deformovatelné barieře vybaven šesticí airbagů, s předepínači a omezovači síl v bezpečnostních pásech na předních sedadlech.

Čelní náraz

Prostor pro pasažéry zůstal během nárazu stabilní. Konstrukce přístrojové desky představuje riziko zranění kolen a stehenních kostí řidiče i předního spolujezdce. Hrudník předního pasažéra byl stlačen více než řidičův. Za tyto rizikové faktory nebylo uděleno maximálních 16 ale jen 11 bodů při čelním nárazu. Žádné body si Volkswagen neodvezl ani za připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů, které nejsou ve výbavě.

Boční náraz

Volkswagen T5 získal maximální počet bodů za boční náraz. Test na hlavové airbagy nebyl proveden, protože hlavové airbagy jsou dodávány pouze na přání. Celkově (27 bodů, 4 hvězdy) jde o průměrný výsledek za ochranu dospělých cestujících, ale vzhledem ke kategorii a stáří vozu se nemá výrobce za co stydět.

crashtest vw euroncap dodavky crashtest vw euroncap dodavky  

Ochrana dětí

Čelní airbag předního spolujezdce může být deaktivován u dealera Volkswagenu. Podle Euro NCAP bylo nedostatečně upozorněno na nebezpečí umístění autosedačky proti směru jízdy bez předchozí deaktivace airbagu. Přítomnost uchycení ISOFIX nebyla na zadních sedadlech dostatečně vyznačena.

Celkový výsledek kategorie Ochrana dětí: 40 bodů, 4 hvězdy.

Ochrana chodců

Přední nárazník ani přední část kapoty motoru nezískaly žádné body za ochranu nohou chodců. Kapota byla ohodnocena jako převážně špatná pro ochranu, kterou poskytuje při úderu hlavou dospělým i dětem. Transporter si odvezl jen 3 body a jednu hvězdu za ochranu chodců.

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/VW_T5_2008_Front_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/VW_T5_2008_Front_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/VW_T5_2008_Side_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/VW_T5_2008_Side_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
1. 6. 2008 22:23
Re: Zásadní zlepšení
Podivej se na to poradne ;-)Tohle neni ofico test.To auto je pomlacene jeste pred narazem.Buh vi v kolika Km/h to pustili proti zdi a co mel nalozeno. :no: Spis to delal nekdo jen pro pobaveni..
Avatar - Blue Sun
30. 5. 2008 17:02
Re: ..
I tak... kdyby to auto na to nemělo, prostě nemají koho honit. Výrobci jen dali dopravcům nabitou zbraň... na malé, chudé lidičky.
Avatar - gld
30. 5. 2008 12:11
Re: Zásadní zlepšení
chcel by som vidieť crash test škody 1203-to by bol ešte len nárez >:-[]
Avatar - Ricardo
30. 5. 2008 11:42
Re: Zásadní zlepšení
Zase když se to vezme extrémně cynicky - tady víš že to máš jistý, prostě po havárce v T3 z tebe nebude mrzák... 8-s
Avatar - Blue Sun
30. 5. 2008 11:24
Re: Zásadní zlepšení
Uffff... to měli vzadu tunu cihel?
Ale když jsem tam pak koukal na test Golfu II, tolik populárního tuningauta, vypadalo to podobně.