Volkswagen Fox Track: Nová liška na brazilské polňačky
Fox vzniká už dvanáct let a do důchodu se rozhodně nechystá. Nejnovější vydání Foxu představené v srpnu 2014 (model G3) vypadá zepředu skoro jako aktuální Polo, nezapomínejme však, že se jedná o menší auto, zhruba 3,82 m dlouhé. Boky se za celou dobu výrazněji nezměnily, pětidveřové verze však vždy zůstaly vyhrazeny pouze Latinské Americe, na starý kontinent nikdy nezamířily. Méně praktická varianta s jedním párem už se koneckonců nenabízí vůbec, skončila loni v létě před modernizací.
Track nahrazuje předchozí CrossFox a v názvu mu skutečně chybí slůvko „All“, které VW používá v Evropě. Brazilský soft-roader má podobnou výbavu jako jeho předchůdce, tedy oplastované blatníky, prahy a zespodu i zadní nárazník. Veškerá dodatečná ochrana je v černé barvě, stejně jako rámečky mlhovek, vnější zpětná zrcátka, kliky dveří a příčné střešní nosiče. Spoiler na pátých dveřích je pak černý pouze částečně. Vzhled stylovky určené na brazilské polní cesty doplňují litá patnáctipalcová kola.
Fox Track se ovšem drsně pouze tváří, čtyřkolku postrádá a obávanou a slavnou BR319 s ním projedete jen stěží... Pod kapotou sice vrčí pouze litrový tříválec, který však při spalování tolik oblíbeného třtinového bioethanolu dává vcelku sympatických 60 kW. Umí samozřejmě konzumovat i klasický benzin, dvoupalivové motory se v zemi kávy, fotbalu a výborných automobilových závodníků těší značné popularitě.
Pamatujete se na nepříliš vzhledné nahnědlé interiéry Foxů prodaných u nás? Ten aktuální je jim na hony vzdálený. V kabině najdeme dávno jiný volant a oživují ji i stříbrné dekory. Fox Track může mít také infotainment propojený s chytrým telefonem. Doba pokročila i za Atlantikem...
Pseudoterénní liška je zacílena na ty zákazníky, kteří vyžadují zlepšenou průchodnost po nezpevněných komunikacích (a že jich mají v Brazílii hodně), přitom nechtějí příliš utrácet za palivo a zkrátka a dobře, jejich rozpočet je omezený. Ceny však Volkswagen do Brasil zatím neoznámil, na oficiálním webu informace chybí.