Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf Cabriolet: S plátěnou střechou potřetí

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (62)
Až třetí Golf Cabrio přišel o pevný ochranný oblouk. Prodej v Německu startuje již 24.února 2011.

Koncem loňského roku Volkswagen potvrdil příchod nového Golfu Cabriolet a spuštění výroby na jaře roku 2011 v Osnabrücku v karosárně Karmann. Nyní, jen pár dnů před ženevským autosalonem, odhaluje podobu nového otevřeného modelu. Jde teprve o třetí generaci Golfu Cabriolet.

Novinka svým designem vychází z třídveřového hatchbacku podobně jako tomu bylo u předchozích dvou kabrioletů z let 1979 až 2002. Na rozdíl od nich ovšem nový otevřený Golf postrádá ochranný oblouk v místech B-sloupku.

Od hatchbacku se kabriolet odlišuje nejen absencí střechy, ale i více skloněnými A-sloupky a čelním sklem. Na zádi je samozřejmě nové víko zavazadlového prostoru, v jehož horní hraně je umístěno třetí brzdové světlo. Standardem pro kabriolet jsou zadní svítilny z modelu GTI.

Volkswagen v tiskových materiálech uvádí, že nový Golf má mezi současnými kabriolety nejlépe odhlučněný interiér. Standardně elektro-hydraulicky ovládaná střecha se otevře za 9,5 sekundy. Otevírat i zavírat ji lze i za jízdy a to až do rychlosti 30 km/h.

Čtyřmístný kabriolet bude standardně vybaven automaticky vystřelovanými oblouky chránícími posádku při převrácení vozu, čelními, bočními i hlavovými airbagy a součástí bezpečnostní výbavy je i kolenní airbag řidiče a ESP.

Paleta pohonných jednotek bude obsahovat celkem šest přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva. Ty nabídnou výkony od 77 kW (105 k) až po 155 kW (210 k). Čtveřice zážehových motorů TSI a jeden turbodiesel TDI budou k dispozici s dvouspojkovou převodovkou DSG. Pro tři nabízené motorizace bude v nabídce provedení BlueMotion.

Volkswagen uvádí, že Golf Cabriolet 1,6 TDI BlueMotion s výkonem 77 kW má spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 4,4 litru nafty na 100 km. Další technické údaje k novince prozatím zveřejněny nebyly.

Na německém trhu bude Volkswagen Golf Cabriolet nabízen od 24. února 2011 za cenu od 23.625 Euro (zhruba 585.000,- Kč).

Tisková zpráva celkem vtipně upozorňuje, že nabídka příplatkové výbavy a doplňků pro kabriolet je stejná jako pro hatchback s výjimkou střešního okna.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (62)
25. 2. 2011 22:57
Wilhelm Karmann
pouzivaju farby z BASF. Bol som tam pozret, krasa :-)
25. 2. 2011 19:25
Re: Pro kabrio dnes potřebujete dvě věci...
Takové BMW 507... :-)
25. 2. 2011 19:11
Re: POSLEDNÍ GABRIOLET
Vzadu je větrná clona a místo pro bagáž. Sedadla jsou tam jen pro parádu. Do některých kabrií střední třídy se dozadu člověk nohama pořádně nevejde, natož o třídu níž. Jen jako nouzovka na velmi krátké trasy.
25. 2. 2011 19:01
Re: Klasika
Pro mě hlavní výhoda pevné střechy je její odolnost vůči nenechavcům. Plátno ti každý ňouma rozřízne. A je to pro mě celkem zásadní výhoda. Plátěná střecha v mých očích odsuzuje auto do pozice víkendové hračky.
24. 2. 2011 16:09
Re: Celkem nuda
Golfu rozhodne ne. A to slovo nejpodobnejsi ho vystihuje lepe.