Volkswagen Golf Plus/Sportsvan: Nafouklý Golf slaví milion
Volkswagen slaví výrobu miliontého exempláře Golfu s nafouklou karoserií. Zatímco dříve tento model nesl přídomek Plus, od letoška se jeho nová generace jmenuje Sportsvan.
Golfu Plus se mezi lety 2004 a 2013 vyrobilo na 930.000 exemplářů. Jeho nástupce se jej v počtu vyrobených kusů jistě bude snažit dohnat. Od zahájení výroby má Golf Sportsvan na svém kontě už 70.000 vyrobených exemplářů. Největšími trhy pro tuto verzi jsou Německo, Francie a Itálie.
Jubilejním exemplářem, který z montážní linky ve Wolfsburgu vyjel, se stal Golf Sportsvan ve výrazné oranžové metalíze Habanero a výbavovém stupni Highline. Pod jeho kapotou pracuje vrcholný turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 110 kW.
Golf Plus ve srovnání s výchozím hatchbackem nabízel variabilnější a prostornější interiér, který měl být zároveň díky vyššímu posazu pohodlnější. Proti plnohodnotnému MPV Touran měl ale nabídnout pocit bližší hatchbackům nebo kombíkům. Tyto charakteristiky se přenesly i na Golf Sportsvan, který zároveň dostal sportovnější vzhled. Proti předchůdci chce Volkswagen tímto modelem nalákat více mladých zákazníků.
Původní Golf Plus byl postaven na základech páté generace Golfu. V roce 2009 byl modernizován po vzoru vzhledu Golfu VI, jeho konstrukce ale zůstala zachována. To Golf Sportsvan používá modulární platformu MQB stejně jako Golf VII.
Minulá generace nafouklého Golfu byla k dispozici i v oplastované verzi CrossGolf, nechme se překvapit, zda se tohoto provedení dočká i Sportsvan. Zatím je jasné pouze to, že Sportsvan nebude nabízen s pohonem všech kol.