Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf Variant: První fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (291)
Až po dlouhých třech a půl letech od premiéry aktuálního Golfu představí Volkswagen praktickou verzi Variant. Dosud se zákazníci museli spokojit s Variantem na bázi Golfu čtvrté generace nebo s vyšší alternativou na hranici MPV - Golfem Plus.

Jméno Golf Variant se v nabídce Volkswagenu objevuje od roku 1993. Od té doby vzniklo více než 1,2 milionu kombi a v Ženevě se představí jeho třetí provedení, postavené na bázi Golfu páté generace.

Krátká tisková zpráva výrobce uvádí, že zavazadlový prostor 4,56 m dlouhého Golfu pojme 690 l i v pětimístném uspořádání, ale s největší pravděpodobností jde o hodnotu objemu po střechu. Po sklopení zadních sedadel lze do nového Variantu naložit 1550 l zavazadel. Jeho koncernoví konkurenti - Octavia Combi i Altea XL - nabízejí v tomto směru více, 1620 l resp. 1604 l.

Design zádě nepřipomíná v tuto chvíli nic z nabídky Volkswagenu. Koncová světla z velké části zasahují do boků, tvar víka zavazadlového prostoru je tvarováním světlometů a nárazníku zasažen jen minimálně.

Očekává se obdobná nabídka motorů jako u ostatních Golfů. V tuto chvíli je potvrzena dvojice turbodieselů 1,9 TDI PD (77 kW) a 2,0 TDI PD (103 kW), zážehový motor 1,6 (75 kW) a turbodmychadlem i kompresorem přeplňovaný motor 1,4 TSI (103 kW).

Volkswagen neopomněl připomenout, že slabší turbodiesel vystačí s 5,2 l nafty na 100 kilometrů jízdy v kombinovaném cyklu.

Ondřej Láník
Diskuze (291)
Avatar - Dinar
27. 2. 2007 14:44
Re: IMAGE
Párkrát jsem to tu psal, nikdy nehodnotím auto (z pohledu vlastností), ve kterém jsem nejel. Posledních pět let mám díky jedné rodinné vazbě možnost účastnit se testů většiny aut přicházejících na EU trh, čehož z časových důvodů využívám sice omezeně, ale tak, že si vybírám pro mě zajímavá auta. Jsem ochoten se vsadit, že jsem jen za poslední rok jel více auty, než do kolika si většina zdejších diskutérů za celý život vůbec sedne. Mimo to mám velmi dobré vztahy s tunerskou firmou B&B, jezdím s nimi celkem pravidelně na testy na okruh, díky tomu jsem také jel prakticky všechny hothatche. Pokud jde o 9-3 aero, s tím jsem jel zhruba před rokem, tehdy když vylezli s tím kombíkem. S auty o výkonu kolem 250 PS mám slušné zkušenosti, posoudit, že je 330i v dynamických schopnostech jinde než 9-3 Aero (dynamiku neplést s rychlostí) umím posoudit s prstem v nose. Také proto, že s BMW jak 3er tak 5er mám odjeto mnoho, neb posledních 10 let jsem jiná auta neměl. Jsem vždy otevřen diskusi o jízdních vlastnostech, ale prosil bych v nějakých relevantních kategoriích, nůž máslem neumím, řečeno slovy klasika, tak nějak uchopit. ;-)
Avatar - Dinar
27. 2. 2007 13:58
Re: IMAGE
>:D no vidím, že se šťourám klackem ve vosím hnízdě, Ciello a Aero rovná se, zřejmě, srdcovka. Nechme to spát, 9-3 aero je pro tebe v této třídě vrchol, tak fajn, pokud píšeš o okázalosti a řvavosti 330i a u 9-3 o průjezdech zatáčkou jako když krájíš máslo :-O , potom o.k. Ciello, tady není z mého pohledu o čem diskutovat.
Avatar - Dinar
27. 2. 2007 13:11
Re: IMAGE
Jel jsem Aero, 2,0 turbo to slabší, tuším 110kW a bohužel i dýzl. Aero je fajn auto, ale za cenu srovnatelnou s 330i, která ho dynamicky rozcupuje, 2,0T je obyčejná předokolka se slušným výkonem, ale to co nabízí z pohledu dynamiky podvozku, kvality jízdy, výkonu nebo výbavy, koupíš v passatu, 159 nebo Accordu levněji. Dýzl byl v soc. verzi, auto nemělo nic, nejelo a bylo hlučné, srovnal bych to se stejně nesmyslnou nabídkou jako je A4 1,9tdi.
27. 2. 2007 12:51
Re: IMAGE
>:D trefa, přímo na komoru.
Avatar - Dinar
27. 2. 2007 12:50
Re: IMAGE
Jen poznámka, 9-3 je pěkný příklad auta žijícího z image svých předchůdců. Bohužel současná generace sice nevypadá špatně, ale tím co nabízí (z pohledu řidiče) se premiovkám nevyrovná, na to co nabízí, je to přiliš drahé auto.