Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Video: Volkswagen Golf GTI – etalon třídy pošesté

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (196)
Na autosalonu v Paříži se na stánku automobilky Volkswagen vedle sériového provedení šesté generace modelu Golf představil i koncept nové verze oblíbeného GTI.

Pod kapotou Golfu GTI odvozeného od šesté generace je uložen přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 155 kW (210 k) a točivém momentu 280 Nm. U sériové verze bude k dispozici šestistupňová manuální převodovka nebo dvouspojková šestistupňová DSG.

Nejvyšší rychlost Golfu GTI je nyní 240 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 6,9 s. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu se má podle údajů výrobce pohybovat okolo hodnoty 7,5 litru benzinu na 100 km. V Paříži se Golf GTI představil v podobě konceptu, ale na jaře roku 2009 vstoupí v prakticky identické podobě na trh.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (196)
Avatar - white label
9. 1. 2009 16:21
Pěkně napsáno ..
Avatar - white label
9. 1. 2009 15:57
Re: Pěkně napsáno ..
Problematická spolehlivost koncernových TDI je známa u systému PD ve spojením s filtrem pevných částic a převážně městském typu provozu.
O problematické spolehlivosti nových TDI CR jsem nikde nic nečetl a vzhledem k relativně krátké době výroby dvoulitrových verzí by bylo nějaké hodnocení spolehlivosti asi předčasné. Nesrovnatelností Lanceru i Imprezy nebyla myšlena jen cena ale především typ karoserie, systém pohonu, kvalita zpracování a to zejména interiéru atd.
Parametr prostornosti není jen o tom jestli se vejdu na místo řidiče, ale kolik místa mi zbude nad hlavou vedle ramen, jestli se i za mnou slušně posadí třeba větší dítě, jestli dám lehce do kufru dětský kočárek apod. A tohle zvládá Golf V i VI, zejména na svou délku, výborně. A auta, která to umí ještě lépe jsou vždy o něco delší, vyšší nebo širší (vnějšími rozměry).
Mazda 3 je výborné auto, svým způsobem nedoceněné, ale na pohled trochu neosobní podobně jako třeba Corolla, i když svezení vás v tomto pocitu u Corolly spíš utvrdí u Mazdy je tomu naštěstí naopak.
A co se týče německých moto žurnalistů, jejich náklonost je spíše mírně orientovaná na původní německé značky Audi, BMW, Mercedes, Porsche a VW,
(a to jsem dnes už i já), ale že by pravidelně některou z nich protěžovali proti jiné z této skupiny je nesmysl. Spíš je někdy jejich srovnávání vozů vedeno až v příliš racionální rovině na rozdíl třeba od anglického AUTOCARU který to zase občas bere až moc "srdcem" a jeho obliba především značky Ford (částečně i BMW) je až příliš okatá.
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 00:46
Re: Pěkně napsáno ..
Souhlasím, u 2.0 TDi CR jsem ale zmínky o trochu "problematické" spolehlivosti slyšela/četla i z jinak koncernově "nakloněných" zdrojů typu onoho AMuS apod.
Dvoulitr diesel bych asi spíše preferovali 20d od bmw (cenový rozdíl není až tak velký).. byť "raději" ono 23d.
Co se týče vaší výšky, kamarád si bmw 1 koupil, je už nějakou chvíli vcelku spokojeným uživatelem, a sice NEměří PŘES 190 cm, ale žádný drobeček věru NEní - téměř těch 190 centimetrů má (a přes 100 kg k tomu).
Marketing vw (a asi i "vliv" na média) tu byl, je ... a asi i bude - to se nedá nic dělat :no:
Myslím, že docela "zajímavý" konkurent (a zde podceňovaný) byla a je Mazda 3 (s motorem 1.6 HDi to byl pro mne takový "černý kůň" třídy).
Ono srovná s Lancerem, Imperezou atd. už není TAK "nesmyslné" kterak zdát se může, ono "časy" se mění a cenově jsou dnes naprosto "vyrovnané" - ale já bych jako "nej" pro "normální" řidiče možná onu mazdu 3 viděla ..
Avatar - white label
9. 1. 2009 00:25
Re: Pěkně napsáno ..
U Golfu VI jde určitě spíše o větší facelift než o úplně nový model. Např nárust vnější šířky vozu o 2cm způsobený použitím vystouplejších klik z Passatu, je přímo úsměvný a někteří motorističní novináři, zejména naši, trpí často určitou schyzofrenií, případně ztrátou paměti. Také nechápu když čtu testy Golfu VI. gen. a najednou se dovídám, že Golf V. gen. do teď všemi novináři vychvalovaný, byl vlastně o ničem, ale za to ta "nová" VI. generace je fakt dokonalá. Vzhledem k tomu, že jde o technicky v podstatě úplně stejná auta, tak je to také mírně řečeno úsměvné. Golf VI, ale není tak špatný jako Golf V, Golf VI je mnohem více stejně dobrý jako Golf V. Po stránce designu je hodnocení hodně subjektivní ale ani tady si dvě generace golfu nebyly nikdy tak podobné. stejná boční silueta identické zasklení stejný tvar střechy, zavazadlový prostor a v interiéru např úplně stejné osvětlení prostoru nad zadními sedadly atd. Přístrojová deska včetně volantu bude líbívější, hlavně u základního provedení, ale žádného "propastného" (dle novinářů) rozdílu v celkové kvalitě zpracování jsem si opravdu nevšiml. Možná mi chybí jejich pozorovací talent.
Jinak srovnání nového Golfu s jedničkovým BMW, není vůbec jednoduché a s Imprezou nebou Lancerem už postrádá smysl. Je to jako srovnávat jablko s hruškou.
BMW 1 je aspoň se stejného segmentu, ale má zadní náhon se všemi pro i proti a s vámi zmiňovanými nejvyššími motorizacemi nemá Golf VI shodné protějšky výkonově, ale ani cenově. Přesto při přibližně shodné motorizaci by v typicky německém racionálním testu v AMuS, nebo AUTO ZEITUNG vyhrál Golf (ne poprvé) a to zejména poměrem finančních nákladů, prostornosti
a praktičností auta pro "každý den". Navíc já osobně vidím subjektivně velký problém v designu jedničkového BMW. Připadá mi jako "vhodný pouze pro ženy" a i tak třeba vedle krásného trojkového kupé vypadá jako auto z Asie. A bohužel, ani to se prostorově nevyrovná Golfu V a VI se třemi dveřmi, což může být pro lidi vyšší než 190 cm (i můj případ) limitující. Škoda...
Ale jinak motory TDI pro šestou generaci jsou opravdu nesrovnatelně lepší a konečně nekonečný přechod se systému PD na CR je opravdu znát. Např. 2.0 TDI CR 170PS je výborný a snmese srovnání s těšmi nejlepšími ve své třídě.
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 02:29
Re: Pěkně napsáno ..
...řekla bych já (ale "líbit" se to asi moc nebude ;-) )
Já s vámi souhlasím jak s IV generací - zrovna dnes jsem tu někde opisovala tabulky poruchovosti GTÜ (řazeno dle kategorií vozů) a věru "nic/moc" :no:
věk do 3 let: 17. (z 18ti hodnocených)
věk do 5 let: 16.
věk do 7 let: 8. (z 15ti)
věk do a přes 9 let: 3. (z 12ti) - to jediné je "ok", resp. "odpovídající" renomé ;-)
...tak se současnou VI. generací (neměla se spíše 5 1/2 jmenovat?), která mi příjde (i vzhledem k tomu že jde spíše o takový "důkladný facelift" - mechanika je přeci zcela stejná) tak nějak testy a novináři až poněkud "přechválena" - TAK "fenomenální" vůz to zase není .. (já bych třeba raději bmw 123d - než TD-Td-td-ííí, o 135i asi mluvit netřeba ..a "pocitů/zážitků" možná Lancer či Impreza nabídnou také "více")