Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Group v roce 2006: růst na všech frontách

Libor Zezulka
Diskuze (85)
Koncern Volkswagen zveřejnil výsledky prodejů za rok 2006. Polepšily si všechny značky, celkově prodej skupiny vzrostl o 9,3 procent.

Od Audi po Bugatti

Značky koncernu Volkswagen v roce 2006 doručily klientům celkem 5,73 milionu vozů, to je o 9,3 procent více než v roce 2005. Prodeje rostly rovnoměrně ve všech regionech, nejvíce ovšem v Číně, Jižní Americe a Africe, ale také v regionu střední a východní Evropy. Výborně si vedla většina značek včetně značky Volkswagen, Audi i Škoda. Audi v roce 2006 prodalo rekordních 905 000 vozů, což znamená nárůst o 9,2 procent.

Klíčovým faktorem úspěchu byl nárůst prodejů v západní Evropě o 5,5 procent na 631 000 vozů. V domácím Německu Audi prodalo 258 000 vozů, což znamená nárůst o 4,3 procenta. Ve střední a východní Evropě prodej automobilů značky Audi vzrostl o 31,7 procent na 27 000 vozů. V Číně Audi prodalo 82 000 vozů, v USA potom 90 000 vozů. Výborně si vedla v roce 2006 i Škoda Auto.

Celkové prodeje dosáhly čísla 550 000 vozů, proti předchozímu roku to znamená zlepšení o 11,7 procent. Na trzích střední a východní Evropy Škoda Auto dokázala prodat 212 000 vozů, tedy o 14 procent více než v roce 2005. Škoda si polepšila i v západní Evropě. Také Seat si v roce 2006 polepšil a zakončil rok s výsledkem 430 000 prodaných automobilů. Bentley doručilo klientům 9200 vozů, Lamborghini 2087 vozů a Bugatti 47 vozů.

Volkswagen

Automobilka Volkswagen dodala v uplynulém roce zákazníkům 3 395 000 vozů, což proti roku předchozímu znamená nárůst o 10 procent. Volkswagen si podle tiskové zprávy zveřejněné 7. ledna 2007 polepšil zejména na domácím trhu, ale i dalších evropských trzích. V Německu se podařilo Volkswagenu zvýšit tržní podíl z 18,6 na 19,9 procent.

V celé západní Evropě prodej osobních vozů značky Volkswagen vzrostl o 5,6 procent na 1 525 000 vozů. Automobilka dosáhla dobrých výsledků rovněž na trzích východní Evropy, v Rusku například počet prodaných vozů vzrostl o téměř 60 procent na 19 200 vozů. V Číně Volkswagen prodal 625 000 vozů. Na velmi konkurenčním americkém trhu Volkswagen prodal 235 000 vozů, to znamená nárůst o 4,9 procent.

V Jižní Americe a Jižní Africe Volkswagen prodal celkem 571 000 vozů, v samotné Brazílii počet prodaný vozů značky Volkswagen vzrostl na 373 000. Rok 2007 nevidí Dr. Michael Kern z Volkswagenu nijak zvlášť optimisticky. Očekávat se podle něj dá spíše stagnace nebo pouze mírný růst. S dramatickým růstem prodejů automobilka počítá v Rusku a Číně.

Libor Zezulka
Diskuze (85)
9. 1. 2007 12:57
Re: Uspech, gratuluju
Ne vzdy.....
9. 1. 2007 04:21
Re: Uspech, gratuluju
souhlas Toyota dela jeste vic bezpohlavnejsi auto nez VW. Jak psal mari o "komissbrot" - u T. to plati dvojnasob.....
8. 1. 2007 23:27
Re: GRUPÁČ
:yes: no.1
8. 1. 2007 18:21
Re: Uspech, gratuluju
jedna věc jsou sutečné kvality, druhá obecné povědomí... Třeba VW je ukázkový příklad výrobku, jemuž se v německu říká ,,komissbrot" (netřeba překládat), ovšem v povědomí velké většiny kupujících je zafixován jako větší jistota než např. Mercedes. Některé automobilky nabídnou vyspělejší produkty s větším charismatem, ovšem v protláčení svých výrobků je VW zkrátka mistr. Mistr mystifikace... O to jde. Jeho orientace méně na produkt a více na hypnotizování zákazníka zkrátka vychází.
8. 1. 2007 16:43
Re: njn
S tím samozřejmě souhlasím. Problém je ovšem v tom, že dostupná jsou obvykle čísla za celou automobilku, ale podrobnější členění, kolik zisku je na jednotlivých modelech, kolik je na jednotlivých trzích, kolik je na náhr.dílech apod. - to jsou neveřejná čísla.