VW se chystá na premiéru ID. Uvolnil další informace o chystaném elektrovozu
Chystaný elektrický Volkswagen i s nejmenšími bateriemi nabídne dojezd 330 kilometrů. Plusem má být prostorná kabina.
Volkswagen v letošním roce učiní zásadní krok. Představí sériovou verzi prvního zástupce své nové elektrické řady, kterým zahájí mohutnou expanzi v oblasti elektromobilů. Do roku 2025 chce značka uvést na trh přes 20 vozů s elektrickým pohonem. Co všechno už víme o prvním z nich?
Připravovaný elektromobil Volkswagen ID. bude kompaktním pětidveřovým hatchbackem vycházejícím ze stejnojmenného konceptu, prvně prezentovaným v roce 2017. Vyrábět se začne v druhé polovině roku v německé továrně ve Cvikově, která se do budoucna zaměří výhradně na produkci aut s elektrickým pohonem. Na český trh se první exempláře ID. sice dostanou až v průběhu roku 2020, už letos v dubnu však budou spuštěny předobjednávky na vůz.
K dispozici budou různé sady baterií, přičemž i ta „nejslabší“ varianta dosáhne dojezdu 330 kilometrů podle dnešního normovaného cyklu WLTP. To podle Volkswagenu bude velké části uživatelů stačit na celý pracovní týden, tedy že při pravidelných popojížďkách za prací bude stačit auto nabít jednou týdně. Pokud by to však nestačilo, lepší akumulátor vylepší dojezd až na 550 kilometrů.
Volkswagen přitom potenciální klienty uklidňuje, že ID. bude kde nabíjet. Na dlouhých cestách se bude hodit síť 400 rychlonabíječek budovaných po Evropě v rámci projektu IONITY, na němž se vedle Volkswagenu podílí též Audi, BMW, Ford, Porsche a Mercedes-Benz. Tam se bude s ID. stačit zastavit na 20 až 30 minut, dát si třeba kafe a jet dále. Nová pobočka Volkswagenu Elli pak vedle wallboxů pro domácí použití (a dobití přes noc) bude zákazníkům nabízet speciální dobíjecí karty zajišťující přístup až k 80.000 nabíjecích stanic po starém kontinentu.
Základem automobilu bude samozřejmě tolikrát prezentovaná platforma MEB (modular electric drive matrix), speciálně vyvinutá pro použití v elektromobilech. Je navržena tak, že hlavní část pohonného ústrojí není umístěna vpředu (pod kapotou) jako u konvenčních aut se spalovacím motorem, ale integrovaná do zadní nápravy. Baterie jsou zase velice ploché a uložené v podlaze vozu.
To sice znamená, že posádka bude sedět výše než u konvenčních aut, zase to ale zajistí velice prostornou kabinu. Volkswagen dokonce tvrdí, že ID. sice bude vozidlo o velikosti Golfu, poskytne ale vnitřní prostor na úrovni o segment většího Passatu. Nabídne tak vysoký komfort cestování.
Na palubě navíc bude možné využít širokou nabídku digitálních služeb. Volkswagen ID. nazývá chytrým mobilem na kolech, auto bude neustále připojené k internetu, a tak bude mít přístup k pravidelným aktualizacím softwaru.
Hatchback Volkswagen ID. (podle některých materiálů ID. Neo) bude prvním z celé řady elektromobilů. Nabídku postupně doplní velkoprostorový model ID. Buzz, SUV ID. Crozz a sedan ID. Vizzion vycházející ze stejnojmenných konceptů. Všechny přitom využijí platformu MEB.