Volkswagen by se měl spojit s Fiatem
Umíte si představit větší noční můru pro příznivce značky Fiat, než možné spojení s koncernem Volkswagen? A opačně by to asi bylo dost podobné, přesto se najdou lidé, podle nichž by to byl skvělý krok jako pro VW Group, tak pro FCA. Zastáncem vytvoření takovéhoto superkoncernu je i bývalý šéf Hyundaie USA John Krafcik, dnes zastupující společnost TrueCar, jenž se se svou vizí pochlubil Bloombergu.
Jenom si představte to portfolio značek, v němž figuruje naprostá většina těch nejprestižnějších jmen v autoprůmyslu: Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat, Škoda, Chrysler, Dodge, Jeep, Alfa Romeo, Maserati, Fiat, Ferrari a stále ještě také Lancia, nehledě na "pracanty" Volkswagen Commercial Vehicles, Fiat Professional a Ram. Působivé, co říkáte?
Tato kolekce představuje podle Krafcika "naprosto brilantní kombinaci" produktů, které by byly "velmi ziskové", přestože i obě uskupení samostatně mají nezpochybnitelnou vlastní sílu. Spojením by ale však podle něj vznikl výborně se doplňující celek, v němž by, minimálně na americkém trhu, byla největším přínosem skupiny Volkswagen silná pozice v prémiovém segmentu prostřednictvím Audi a Porsche, podpořená "silnou mainstreamovou paletou", zatímco FCA by přispělo do fungujícího celku aktivitami ve stále rostoucím segmentu SUV.
Krafcik prezentuje tento nápad pouze jako "akademický příklad" bez nějakých ambicí komukoli cokoli navrhovat, osobně si ale myslím, že koncern se 17 značkami, v řadě případů se překrývajících, by byla cestou do pekel, jakou před časem zažil General Motors. Není ovšem vyloučeno, že by takovém novém koncernu celá řada značek skončila. Co myslíte, kteří výrobci by se v takovém případě stali už jen součástí historie?