reklama


Volkswagen New Bulli: Návrat mikrobusu v elektrické podobě

Volkswagen New Bulli: Návrat mikrobusu v elektrické podobě

 
 

Po New Beetle je tu další návrat: New Bulli. Jak velí současný trend, jedná se o elektromobil, ale zatím pouze o studii.

Bulli: tak Němci říkali první generaci Volkswagenu Transporter, dnes značené T1. V době premiéry v roce 1950 to byl ovšem Typ 2, jedničkou byl pochopitelně legendární Brouk. Jeho duchovním otcem byl nizozemský importér vozů VW a také závodník Ben Pon, který to mimochodem za malým volantem dotáhl až do F1. Tento muž nakreslil 23. dubna 1947 slavnou první skicu užitkového vozu s mechanickými skupinami Brouka.

Žádné retro

Nový Bulli ovšem svůj vzor na rozdíl od Beetlu nepřipomíná. Náznaky podobnosti můžeme najít pouze v přední části, která symbolizuje písmeno V. Také dvoubarevné lakování a obří logo VW ctí originální prosklený Samba Bus. Jinak rozvíjí design dekádu starého konceptu Microbus, respektive loňských studií taxíků, například pro Berlín, či Milán. Za tvary stojí jak šéf designu VW Group Walter de Silva, tak i vedoucí stejného oddělení značky Volkswagen Klaus Bischoff.

VW Microbus: koncept budoucnosti s pohledem do minulosti

V Ženevě představovaný koncept je elektromobilem, nabízí šestici míst k sezení a ovládání některých funkcí přes iPad. Elektromotor umístěný u přední nápravy poskytuje největší výkon 85 kW (115 k) a 270 Nm točivého momentu. Je napájen z dnes obvyklých lithium-iontových baterií s kapacitou až 40 kWh, jejichž opětovné nabití trvá v k tomu určené speciální stanici méně než jednu hodinu. Dojezd dle údajů výrobce činí až 300 km. Poháněna jsou samozřejmě přední kola.

Čtyřmetrový

Kompaktní, jen 3990 mm dlouhý, 1750 mm široký a 1700 mm vysoký Bulli není brzdou provozu, z klidu na 100 km/h dokáže zrychlit za 11,5 s a dosáhne až 140 km/h. Váží 1450 kg a jezdí na osmnáctipalcových kolech. Jeho konstrukce sendvičové podlahy s rozvorem náprav 2620 mm a rozchodem kol 1500 mm umožňuje také snadnou montáž zážehových i vznětových motorů s přímým vstřikem o objemech 1,0 a 1,4 l.

Volkswagen Transporter: Legendární pracant slaví šedesátiny (200 fotografií)

V předních světlech nalezneme LED diody, jsou z nich vytvořeny také boční blikače. Vstupy vzduchu slouží pro chlazení vnitřního prostoru, baterií, případně alternativních konvenčních pohonných jednotek. Velká kulatá světla pod ním jsou mlhovky. Diody najdeme také vzadu.

Pohled dovnitř

Pojďme se podívat dovnitř. Před řidičem se nachází dominantní rychloměr a multifunkční displej, který se ovládá tlačítky na volantu. Navigace, bezdrátový telefon, informace o ujeté vzdálenosti, média a propojení s iPadem – to vše lze zde ovládat. Zmíněný iPad je nepřehlédnutelný, najdeme jej ve středu přístrojové desky. Slouží jako další multifunkční dotykový displej. Samozřejmostí je podpora všech multimédií včetně připojení na internet, je zde ale i ovládání klimatizace. Zvuk dostal na starosti americký specialista Fender - znalcům hudby jistě tohoto výrobce nejen elektrických kytar netřeba představovat.

Nový Bulli nemá klasický středový tunel, vzhledem k jeho koncepci není třeba. K volbě převodů (ta vyznává tradiční schéma samočinných skříní P-R-N-D) slouží otočný spínač vpravo od centrálního přístroje, má v sobě integrován další knoflík, který startuje a vypíná motor. Obdobný spínač vlevo řídí funkci světel.

Pro šest

Interiér nabízí i při plném obsazení šesti pasažéry ještě 370 l pro náklad, maximálně můžete naložit až 1600 l. Ptáte se, jak se dovnitř vejde šest pasažérů? Jednoduše, obě lavice jsou trojmístné, prostřední cestující ale postrádají opěrky pro své hlavy. Malá střešní okénka a plátěnou shrnovací střechu odvál čas, moderní Bulli má pochopitelně skleněnou panoramatickou. Ještě k variabilitě: zadní sedadla jsou dělená v poměru 2:3 a pochopitelně také sklopná do podlahy. Dá se na nich tedy dokonce i spát.

New Bulli pochopitelně nepostrádá moderní bezpečnostní prvky - a tím se od svého předchůdce značně liší. O jeho sériové výrobě se ovšem zatím nemluví.

Volkswagen.auto.cz: všechny testy a další články

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Islámský stát je blízko svého definitivního konce, ztrácí klíčová území Islámský stát je blízko svého definitivního konce, ztrácí klíčová území

Radikální skupina Islámský stát (IS) přišla v roce 2016 o…

Rekonstrukce nádraží vyjdou Správu železnic na deset miliard Rekonstrukce nádraží vyjdou Správu železnic na deset miliard

Rekonstrukce a opravy všech nádraží, které převzala…

Zápisník Daniela Nováka: Lezení do Trumpa Zápisník Daniela Nováka: Lezení do Trumpa

Lezení do Trumpa Jedna korporace za druhou se u nového…

Majitel Unicornu: IT funguje jako elektřina před sto lety Majitel Unicornu: IT funguje jako elektřina před sto lety

Majitel softwarové firmy Unicorn Vladimír Kovář patří…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 






 
Jaká auta najdete v garáži nejdražšího domu v Americe?

Jaká auta najdete v garáži nejdražšího domu v Americe?

Dnes 10:53

V Americe se prodává automobilová sbírka v hodnotě více než tři čtvrtě miliardy dolarů. Má to však háček, musíte přikoupit i celý kompletně vybavený dům za 5,6 miliardy. Ale to dáte, ne?




Blesk.cz

Tragický konec pátrání: Hasiči popsali moment, kdy našli pohřešovanou Nikolu

Tragický konec pátrání: Hasiči popsali moment, kdy…

Desítky hasičů, několik jednotek z širokého okolí, psovodi. Tak to v pondělí večer vypadalo u Orlíku. Všichni…

Řidičák Pražanům vymění na Pankráci: Poradíme, jak nepřijít o nervy, čas i peníze

Řidičák Pražanům vymění na Pankráci: Poradíme, jak…

Pražský magistrát začátkem ledna upozorňoval na svém webu všechny řidiče, kterým prochází platnost řidičského…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Vousáč dál stoupá historickým bodováním

TOP zajímavosti z NHL: Vousáč dál stoupá historickým…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Vukadinovič zůstává ve Zlíně! Klub odmítnul nabídku Slavie

Vukadinovič zůstává ve Zlíně! Klub odmítnul nabídku Slavie

Velká přestupová sága končí bez dohody. Vukadin Vukadinovič zůstane i v jarní části ePojisteni.cz ligy hráčem…

 

Reflex.cz

JXD: Osahával mě léčitel, připadám si poskvrněn či dokonce znásilněn

JXD: Osahával mě léčitel, připadám si poskvrněn či…

Při přípravě článku o šarlatánovi, který „léčí“ rakovinu, jsem tvrdě narazil na limity své role. Jako novinář…

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je v něm mnoho mrtvých

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je…

V hotelu zavaleném při středečním zemětřesení lavinou ve střední Itálii je mnoho mrtvých. S odvoláním na…

 
 
reklama