Volkswagen New Bulli: Návrat mikrobusu v elektrické podobě

Volkswagen New Bulli: Návrat mikrobusu v elektrické podobě

 
 

Po New Beetle je tu další návrat: New Bulli. Jak velí současný trend, jedná se o elektromobil, ale zatím pouze o studii.

Bulli: tak Němci říkali první generaci Volkswagenu Transporter, dnes značené T1. V době premiéry v roce 1950 to byl ovšem Typ 2, jedničkou byl pochopitelně legendární Brouk. Jeho duchovním otcem byl nizozemský importér vozů VW a také závodník Ben Pon, který to mimochodem za malým volantem dotáhl až do F1. Tento muž nakreslil 23. dubna 1947 slavnou první skicu užitkového vozu s mechanickými skupinami Brouka.

Žádné retro

Nový Bulli ovšem svůj vzor na rozdíl od Beetlu nepřipomíná. Náznaky podobnosti můžeme najít pouze v přední části, která symbolizuje písmeno V. Také dvoubarevné lakování a obří logo VW ctí originální prosklený Samba Bus. Jinak rozvíjí design dekádu starého konceptu Microbus, respektive loňských studií taxíků, například pro Berlín, či Milán. Za tvary stojí jak šéf designu VW Group Walter de Silva, tak i vedoucí stejného oddělení značky Volkswagen Klaus Bischoff.

VW Microbus: koncept budoucnosti s pohledem do minulosti

V Ženevě představovaný koncept je elektromobilem, nabízí šestici míst k sezení a ovládání některých funkcí přes iPad. Elektromotor umístěný u přední nápravy poskytuje největší výkon 85 kW (115 k) a 270 Nm točivého momentu. Je napájen z dnes obvyklých lithium-iontových baterií s kapacitou až 40 kWh, jejichž opětovné nabití trvá v k tomu určené speciální stanici méně než jednu hodinu. Dojezd dle údajů výrobce činí až 300 km. Poháněna jsou samozřejmě přední kola.

Čtyřmetrový

Kompaktní, jen 3990 mm dlouhý, 1750 mm široký a 1700 mm vysoký Bulli není brzdou provozu, z klidu na 100 km/h dokáže zrychlit za 11,5 s a dosáhne až 140 km/h. Váží 1450 kg a jezdí na osmnáctipalcových kolech. Jeho konstrukce sendvičové podlahy s rozvorem náprav 2620 mm a rozchodem kol 1500 mm umožňuje také snadnou montáž zážehových i vznětových motorů s přímým vstřikem o objemech 1,0 a 1,4 l.

Volkswagen Transporter: Legendární pracant slaví šedesátiny (200 fotografií)

V předních světlech nalezneme LED diody, jsou z nich vytvořeny také boční blikače. Vstupy vzduchu slouží pro chlazení vnitřního prostoru, baterií, případně alternativních konvenčních pohonných jednotek. Velká kulatá světla pod ním jsou mlhovky. Diody najdeme také vzadu.

Pohled dovnitř

Pojďme se podívat dovnitř. Před řidičem se nachází dominantní rychloměr a multifunkční displej, který se ovládá tlačítky na volantu. Navigace, bezdrátový telefon, informace o ujeté vzdálenosti, média a propojení s iPadem – to vše lze zde ovládat. Zmíněný iPad je nepřehlédnutelný, najdeme jej ve středu přístrojové desky. Slouží jako další multifunkční dotykový displej. Samozřejmostí je podpora všech multimédií včetně připojení na internet, je zde ale i ovládání klimatizace. Zvuk dostal na starosti americký specialista Fender - znalcům hudby jistě tohoto výrobce nejen elektrických kytar netřeba představovat.

Nový Bulli nemá klasický středový tunel, vzhledem k jeho koncepci není třeba. K volbě převodů (ta vyznává tradiční schéma samočinných skříní P-R-N-D) slouží otočný spínač vpravo od centrálního přístroje, má v sobě integrován další knoflík, který startuje a vypíná motor. Obdobný spínač vlevo řídí funkci světel.

Pro šest

Interiér nabízí i při plném obsazení šesti pasažéry ještě 370 l pro náklad, maximálně můžete naložit až 1600 l. Ptáte se, jak se dovnitř vejde šest pasažérů? Jednoduše, obě lavice jsou trojmístné, prostřední cestující ale postrádají opěrky pro své hlavy. Malá střešní okénka a plátěnou shrnovací střechu odvál čas, moderní Bulli má pochopitelně skleněnou panoramatickou. Ještě k variabilitě: zadní sedadla jsou dělená v poměru 2:3 a pochopitelně také sklopná do podlahy. Dá se na nich tedy dokonce i spát.

New Bulli pochopitelně nepostrádá moderní bezpečnostní prvky - a tím se od svého předchůdce značně liší. O jeho sériové výrobě se ovšem zatím nemluví.

Volkswagen.auto.cz: všechny testy a další články

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu zakáže vídat syna

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu…

Vlaďka Erbová (35), jejíž firma dluží 22 milionů, se prý situaci snaží řešit přes svého bývalého manžela Tomáše…

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí ČT je těhotná!

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí…

Zpěvák Dan Bárta (47) a jeho manželka Alžběta Plívová (33) se co nevidět stanou rodiči. Mluvčí České televize si…

 

iSport.cz

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři trefy Chelsea

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři…

Je po všem. Premier League zná svého mistra, pohárové zástupce pro příští sezonu i sestupující. Přichází tedy…

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec fair play, napsal König

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec…

Během více než dvou týdnů nedokázali ani ti nejlepší soupeři na Giru d'Italia dostat nečekaného lídra Toma…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…