Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat GTE má policejní ambice

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Vozy značky Volkswagen patří k tradičním zástupců vozového parku německé policie. Ta většinou využívá konvenční verze, ale to se může již brzy změnit.

Volkswagen po zářijovém uvedení policejního elektromobilu e-Golf pokračuje v elektrifikaci německé policie a o klasické modrostříbrné barvy, nápisy Polizei a patřičnou výbavičku včetně výstražných diodových světel na střeše a v přední masce nyní doplnil i svůj plug-in hybridní Passat GTE s praktickou karoserií Variant.

Nejnovější příspěvek automobilky Volkswagen do kategorie plug-in hybridů v podobě Passatu GTE, kombinujícího přeplňovaný zážehový čtyřválec s elektromotorem, měl premiéru na podzimním autosalonu v Paříži.

V přídi tohoto Passatu doplnila čtyřválec 1.4 TSI naladěný na 115 kW veškerá elektrická výbava včetně druhého motoru s 85 kW. Jen tato jednotka dává sama o sobě 400 N.m, o přenos točivého momentu se stará výhradně šestistupňové dvouspojkové ústrojí DSG. Systémový výkon činí 160 kW.

Spotřeba benzinu dle evropských norem je pochopitelně supernízká, jen 2,0 l/100 km. Elektromotor žádá na stejnou vzdálenost 13 kWh energie z lithium-iontových baterií. Normované emise CO2 tedy klesly na méně než 45 g/km.

Nízké hodnoty zvedají možný dojezd na rovných 1000 km, což je opravdu dost. V reálu bude však určitě kratší. Benzin lze tankovat do padesátilitrové nádrže. Auta nejsou rozhodně žádnými loudálky, z klidu na 100 km zrychlí během 8 s a na německých dálnicích mohou uhánět až 220 km/h.

Passat GTE nemá být pouze nějakým reklamním poutačem značky Volkswagen a německé policie, ale míří do služby na souostroví Helgoland v Severním moři. Sem totiž nesmí být podle zákona dovážena žádná motorová vozidla a dokonce ani jízdní kola. Vozidla dle mohou používat pouze policie, záchranná služba, celní správa a hasiči.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
4. 1. 2015 11:51
Re: Spotřeba paliva policejního passatu jsou 2 l/100 km.
Slušný rozbor.
Ale svojí poznámkou jsem spíš sledoval smutný fakt, že EU hlouposti plodí takové kraviny jako je udávání spotřeby bez ohledu na to, že část dojezdu zajistí elektřina z akumulátorů.
31. 12. 2014 19:49
Re: Spotřeba paliva policejního passatu jsou 2 l/100 km.
Ve skutečnosti jsou předběžné údaje 1,6 litru pro sedan a 1,7 pro kombi. Psali o spotřebě jako o méně než 2 litry. S dvoulitrovou spotřebou ta čísla však nesedí (jednoduchý výpočet říká, že se potřebují dostat alespoň na nějakých 1,75). Dojezd uváděli jako více než 1.000 km celkem (plná nádrž + plná baterie), ale protože údaje o spotřebě nejsou finální, jde jen o hrubý údaj.

Takže tu hodnotu redakce převzala (plus k tomu někde po cestě přibyly nepřesnosti/ výmysly). Pro výpočet dojezdu na benzín používají logicky kombinovanou spotřebu ve "spalovacím" režimu (tedy bez nabíjení). V systémové kombinované spotřebě je započítané pravidelné nabíjení. Pak by to nebyl dojezd na benzín, ale na benzín plus X nabití.

Norma počítá s tím, že v průměru na palivo ujedeš 25 km mezi dvěma nabíjecími cykly. Passat ujede v kombinovaném cyklu na nabití 50 km na elektřinu, následně má ujet průměrně 25 km na benzín => kombinovaná spotřeba benzínu je třetinová. Když vezmeš systémovou spotřebu 1,7 litru, tak by na jednu nádrž měl ujet skoro 3.000 km, z toho je však 2.000 na elektřinu (40 nabití).

PS: Vycházím z původní tiskové zprávy ze září. Je možné, že došlo k nějakému zpřesnění.
Avatar - honzanun
31. 12. 2014 15:58
Re: Spotřeba paliva policejního passatu jsou 2 l/100 km.
Presne tak. Za chvili se bude spotreba u aut udavat pri jizde s vypnutym motorem z kopce... 8-s
31. 12. 2014 10:45
Spotřeba paliva policejního passatu jsou 2 l/100 km.
Potom dojezd na plnou nádrž (50 l) je, ať počítám jak počítám, 2.500 km. To je slušný výkon, tak proč redakce takto snižuje výkon koncernových soudruhů a píše o dojezdu na plnou nádrž pouze 1000 km?
Něco m i tady nesedí :-(