Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Phaeton II: Pouze na elektřinu už za pět let

Michal Fokt
Diskuze (53)
Luxusní Volkswagen bude zaměřen na příznivce alternativních pohonů. Má se jednat o součást nápravy image, pošramocené Dieselgate.

Už se ví, že avizované investiční škrty se nedotknou projektu druhé generace luxusního sedanu Volkswagen Phaeton. Tedy nedotknou se ho ve smyslu jeho budoucí existence, jinak dojde k poměrně zásadním změnám. Krom toho, že se uvedení na trh posouvá, je klíčové, že novinka osloví dost možná úplně jinou sortu zákazníků. Topmodelem se totiž stane plně elektrická verze, jejímž cílem bude mimo jiné ukousnout si kus z koláče sedanu Tesla Model S.

Vůz se má stát "vlajkovou lodí profilu značky v příští dekádě". Jinými slovy se Volkswagen, poškozený aférou Dieselgate, přestane tvářit, že turbodiesely jsou ekologicky šetrné motory a začne posilovat svou pozici v technologiích, které lze skutečně považovat v této oblasti za přínosné nebo mají určitý potenciál. Ano, Phaeton II bude patrně existovat pouze jako čistý elektromobil.

Volkswagen Phaeton II nabere oproti původním plánům (souvisejícím s omezováním investic v rámci koncernu) dorazí zřejmě až v roce 2020. Bude sdílet techniku s crossoverem Q6 e-tron, jenž by měl být poháněn třemi elektromotory (dvěma pro zadní nápravu a jedním pro přední) o celkovém výkonu 320 kW. Vůz by měl v podání VW nabídnout "schopnost jízdy na dlouhé vzdálenosti v kombinaci s novou generací konektivity a asistenčních systémů včetně jistého stupně bezpilotního řízení.

Michal Fokt
Diskuze (53)
25. 11. 2015 11:01
Re: logickej krok
To jsi ale zase spojil dvě rozdílné věci - tesla je exotické auto a tudíž stáhne i pár zákazníku z luxusní třídy, a to nikoliv proto že by tam něčemu konkurovala, ale jenom proto že je to elektrika a ta v luxusní třídě dostupná není.

A k těm S a RS - nepleťme si třídy a kategorie. Kategorií si můžu udělat kolik chci, podle čeho chci atd., a taky to tak vypadá, takže pak jedno a to samé auto může spadat klidně do deseti kategorií. Oproti tomu třidy jsou jasně dané, model patří vždy jen do jedné, a je jedno jestli je to kombi nebo výkonná varianta.
25. 11. 2015 09:00
Re: logickej krok
Xonik > no a zakaznici to v tomto pripade stvrzuji smerem k prechodu od aut z luxusni tridy kterou mi v Eu nazivame F a ve svete se jim rika full-size luxury cars

mimochodem jak tu nekdo zminoval modely S a RS, tak ty se ve svete neradi jen do stredni a vyssi stredni tridy tridy, ale maji i sve kategorie v tabulkach a to "Sports Cars" kam radi v USA kuprikladu S4 nebo M3, CTS-V, C-AMG, atd..., pak "Premium Sports Cars" kam radi S6, E AMG a M5, atd... a "Premium Performace Cars" kam se radi S8 a S-AMG, v US se tyto modely pocitaji zvlast a do midsize a fullsize se tam nepocitaji
25. 11. 2015 08:53
Re: logickej krok
ano s tim souhlasim, elektromobil neni jedine reseni a vsechno se ma vyuzivat, ono vpodstate benzin/nafta je diktat korporaci, az usoudi ze je nacase diktovat a rejzovat s necim jinym, tak spotrebitel s tim stejne prd nadela, bohuzel

pripravenost si musi kazdy stat/oblast spociat sama, ale kuprikladu CR na to pripravena je jak vyrobni tak prenosovou kapacitou, naopak neni pripravena z hlediska koncove dobijeci infrastruktury, kuprikladu CR by zvladal bez viditelneho rozdilu na prenosove a vyrobni soustabe cca 1 milion elektromobilu kde by se na kazdem dobijelo 50kWh denne, i pak by CR stale byla elektricky vyvozni zemi
25. 11. 2015 01:03
Re: logickej krok
Povinnost na to jak má výrobce model pozicovat skutečne nehledej, nic takového neexistuje. Každá automobilka pochopitelně velmi dobře ví jak jsou třídy loženy a tedy kam jejich model zapadne, a pokud to prezentují jinak, je to úsilí PR jak model v rámci "své" (v té vyšší to nikdy fungoval nebude) třídy zviditelnit.
Media pak tyto případné marketingové fikce vesměs uvedou na pravou míru, a zákazníci to stvrdí absolutně.
24. 11. 2015 22:32
sluneční vůz
No konečně. Sice se mi Tesla líbí ale konkurence neuškodí.