Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo GTI: Pět dveří+automatická klimatizace v akční nabídce za 16.500,- Kč

Ondřej Láník
Diskuze (70)
Kdo trvá na pětidveřovém GTI, tomu od pondělka stačí u Volkswagenu 508.200,-Kč.

Volkswagen má nejlevnější model z trojice rychlých hatchbacků Fabia RS, Ibiza Cupra, Polo GTI, která využívá motor 1,4 TSI a sedmistupňovou převodovku DSG. Má to jeden háček, první cena 491.700,-Kč platí pro třídveřový model.

Za pět dveří se podle ceníkových cen má připlácet 30.000,-Kč, ale v poslední době se stalo zvykem, že v rámci akčních nabídek byly tyto příplatky zvýhodněny. V první verzi ceníku Pola GTI z minulého týdne ještě nebyla tato možnost zahrnuta, nyní však již je. Za 16.500,-Kč navíc k ceně třídveřového Pola GTI dostanete pětidveřovou verzi s elektrickým ovládáním všech oken a navíc, místo klimatizace Climatic, sofistikovanější Climatronic s elektronickou regulací.

Zřejmě kvůli případným reexportům na větší trhy, kde může být cena vyšší než v ČR, je prodej takto zvýhodněného GTI omezen na 2 vozy během jednoho kalendářního roku na jednu fyzickou nebo právnickou osobu. Notoričtí bourači by se tedy měli mít na pozoru.

Ke standardu Pola GTI patří 4 airbagy, klimatizace s poloautomatickou regulací, ESP, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS spolu se systémem XDS. Tlak v pneumatikách hlídá TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Polo jezdí na širokých nízkoprofilových pneumatikách 215/40 R17 87V, které jsou na litých kolech Denver s pěti otvory rozměru 7J x 17. Větší Golf GTI má stejná. Za nimi se ukrývají červeně lakované brzdové třmeny. Sportovní podvozek je proti běžným verzím snížený o 15 mm.

Rádio "RCD 210" s CD-MP3 přehrávačem se 4 reproduktory vpředu patří ke standardu, podobně jako černě čalouněné sloupky karoserie a střecha.

V seznamu příplatkové výbavy najdeme například přední bi-xenony (+17.400,- Kč), které vidí do zatáčky, světelné diody pro denní svícení (standard s bi-xenony), nebo navigaci RNS 310 s barevnou dotykovou obrazovkou, která se prodává za rozumných 12.000,-Kč.

VW Polo GTI - srovnání s modely Škoda a SEAT
ModelVW Polo GTIŠkoda Fabia RSSEAT Ibiza CupraSEAT Ibiza FR
Převodovka7DSG7DSG7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]1390139013901390
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]132/6200132/6200132/6200110/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/2000-4500250/2000-4500250/4500220/4500
Max. rychlost [km/h]229224225211
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,97,67,27,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,46,46,3
Cena [Kč]491.700,-499.900,-555.900,-495.900,-

V nové generaci má ostré Polo pod kapotou zážehový čtyřválcový motor 1,4 TSI s přímým vstřikováním paliva a šestnácti ventily. Kompresorem i turbodmychadlem přeplňovaná pohonná jednotka je naladěna také na 132 kW (180 k) při 6200 min-1 a splňuje emisní normu Euro 5. Sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG je standardem, točivý moment o hodnotě 250 Nm mezi 2000 a 4500 min-1 přenáší pochopitelně na přední kola. Otáčky, při kterých jsou dosahována uvedená maxima, jsou příslibem silného záběru motoru při klidné jízdě i schopnosti vytáčet se.

Maximální rychlost necelé 1,2 tuny (přesně 1.194 kg) těžkého vozu činí 229 km/h, přičemž nabroušené Polo zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,9 s. A to všechno při kombinované spotřebě 5,9 l/100 km. Podle továrních údajů je to o čtvrtinu méně než u předchozího Pola GTI na bázi čtvrté generace, které mělo sice nachlup stejný výkon, ale z větší turbodmychadlem přeplňované osmnáctistovky.

Doporučujeme
Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník)
Za volantem: Škoda Fabia RS
Škoda Fabia RS: První jízdní dojmy

Ondřej Láník
Diskuze (70)
Avatar - white label
16. 6. 2010 13:48
Re: Fabia RS killer?
Zrychlení je shodné, ale řekni mi nějaký zásadnější důvod (kromě ceny a spotřeby) proč dát přednost POLU GTI, před Golfem GTI? ;-)
16. 6. 2010 08:38
Re: Fabia RS killer?
A to si jeste srovnej zrychleni PGTI x GGTI >:D :yes:
Avatar - white label
11. 6. 2010 02:15
Re: Fabia RS killer?
Nebreč tady..., kolikrát jsem ti říkal ať bereš třídveř. na origo 18",
a že ještě k tomu ušetříš... >:-[]
Xenony jsou u G6GTI aktivně adaptivní, tady pouze s pasivním přisvěcováním do zatáček, takže i proto zřejmě rozdíl v ceně příplatku...
Avatar - Thomasino
10. 6. 2010 23:09
Re: Fabia RS killer?
Je to bor.del, je bor.del, je to bor.del!! >:D >:D
Já zaplatil u Golfa GTI za 5 dvěří a automatickou klimu 30 tisíc!! :-( :-O Bééé, bééé... Navíc u běžného Golfu to byl jen 5 tisíc..
Taky příplatek za Xenony je u GTI poloviční proti Golfu GTI 8-s :-O To jako že je Polo GTI POLOviční auto proti Golfu GTI?? >:D >:D

edit: nechápu, kdo by si při skoro stejné ceně vybral Fabii RS a ne Polo GTI. Jedině snad pokud má dotyčný problém se závistivými sousedy a chce vypadat, že má obyčejnou levnou Fabii... Na živo vypadá stejně divně jako na fotkách... Je moc vysoká a úzká :-( ;-\
10. 6. 2010 10:05
Re: TAK OBRÁCENÉ
No nevím, pokud není trubec a chce si při takovém přijmu ještě pořídit bydlení a rodinu a začíná opravdu od nuly, tak těch 6k měsíčně za auto je opravdu ze začátku nesmysl.