Volkswagen pracuje na Golfu R ve verzi kombi
Volkswagen pracuje na rychlém kombi. Během testování byl zachycen prototyp Golfu ve verzi kombi s prvky vrcholné varianty R. Zatím však není rozhodnuto, zda se Golf R Variant začne skutečně prodávat.
V útrobách auta se v případě sériové verze objeví stejná technika jako u hatchbacku. Pod kapotou tedy bude pracovat přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 221 kW a točivém momentu 380 N.m. Motor bude spolupracovat se šestistupňovým manuálem, nebo dvouspojkovou převodovkou DSG o stejném počtu převodů.
Poháněná budou všechna kola. U hatchbacku je točivý moment primárně posílán na přední nápravu, ta zadní se připojuje v případě potřeby. Chybět jistě nebudou ani diferenciály s elektronickými závěrami XDS+.
Sportovně laděné kombi se od běžných variant odliší i svým vzhledem. Prototyp auta dostal stejnou masku chladiče, přední nárazník nebo kola z lehkých slitin jako hatchback, vzadu jsou však pouze dvě koncovky na místo čtyř. Sériová verze by ale mohla dostat čtyři koncovky.
O místě premiéry nebo zahájení prodeje Golfu R Variant je zatím předčasné mluvit. Nabízí se třeba tradiční tuningové setkání na břehu rakouského jezera Wörthersee nebo podzimní autosalon v Paříži.
Volkswagen Golf R Variant by se svými 300 koňmi byl na trhu unikátem, žádné takové kombi v prodeji není. Německý koncern ale daný segment chce zaplnit, v plánu je Seat Leon ST Cupra R a nová generace Audi RS3 Sportback. Španěl nabídne výkon okolo 221 kW, Němec bude patrně silnější než předchůdce, který disponoval pětiválcem 2.5 TFSI o výkonu 250 kW.