Volkswagen Santana/Jetta: Bratříčci Rapidu pro Čínu
Přesněji řečeno, základem bude evropský Rapid, respektive jeho dvojče Seat Toledo. Nikoli ten indický, který je v podstatě Polem Sedan s maskou Škody Fabia. I když, platforma vychází z PQ25, která je primárně určena právě pro Polo, jen zadní náprava s torzní příčkou je zesílená. A proč dva shodné modely? Jednoduše, jak je dobře známo, Volkswagen v Říši středu provozuje dva společné podniky: Shanghai a FAW
Novinky nahradí archaickou Santanu 3000 Vista, která vychází z druhé generace Passatu, respektive Jettu II. Obě jména jim zůstanou. Vozy sdílí mechanické skupiny a karosářské panely, lišit se budou předními i zadními světly, nárazníky, vnějšími klikami dveří a kapotou motoru. A co je ukryto pod ní? Zážehové čtyřválce 1,4 l/66 kW a výkonnější 1,6 l/81 kW spojené buď s pětistupňovou přímo řazenou nebo šestistupňovou samočinnou převodovkou.
Oba sedany se představí na autosalonu v Kuang-čou. Počet tříprostorových Volkswagenů vyráběných v Číně tak dosáhne čísla sedm. Není divu, tamní zákazníci je milují.
Santana ze šanghajského závodu bude hůře vybavená a tím pádem levnější. Šéf výzkumu a vývoje VW Ulrich Hackenberg potvrdil, že stejně jako u předchůdce se chystá produkce ve velmi omezených počtech, hlavně pro taxislužbu. Továrna FAW-VW v Chengdu bude vyrábět asi 1.200 nových Jett denně.