Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Santana/Jetta: Bratříčci Rapidu pro Čínu

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
Volkswagen chystá nové levné sedany na základě Škody Rapid. Budou se vyrábět v Číně pouze pro tamní trh.

Přesněji řečeno, základem bude evropský Rapid, respektive jeho dvojče Seat Toledo. Nikoli ten indický, který je v podstatě Polem Sedan s maskou Škody Fabia. I když, platforma vychází z PQ25, která je primárně určena právě pro Polo, jen zadní náprava s torzní příčkou je zesílená. A proč dva shodné modely? Jednoduše, jak je dobře známo, Volkswagen v Říši středu provozuje dva společné podniky: Shanghai a FAW

Novinky nahradí archaickou Santanu 3000 Vista, která vychází z druhé generace Passatu, respektive Jettu II. Obě jména jim zůstanou. Vozy sdílí mechanické skupiny a karosářské panely, lišit se budou předními i zadními světly, nárazníky, vnějšími klikami dveří a kapotou motoru. A co je ukryto pod ní? Zážehové čtyřválce 1,4 l/66 kW a výkonnější 1,6 l/81 kW spojené buď s pětistupňovou přímo řazenou nebo šestistupňovou samočinnou převodovkou.

Oba sedany se představí na autosalonu v Kuang-čou. Počet tříprostorových Volkswagenů vyráběných v Číně tak dosáhne čísla sedm. Není divu, tamní zákazníci je milují.

Santana ze šanghajského závodu bude hůře vybavená a tím pádem levnější. Šéf výzkumu a vývoje VW Ulrich Hackenberg potvrdil, že stejně jako u předchůdce se chystá produkce ve velmi omezených počtech, hlavně pro taxislužbu. Továrna FAW-VW v Chengdu bude vyrábět asi 1.200 nových Jett denně.

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
13. 8. 2012 10:04
Re: Cinsky kopirovaci
Neříkáš nic nového. Prostě u nich se práva nedomůžeš, tečka. Znamená to, že se máme snížit na jejich úroveň? Já si nemyslím. Když už jsme je nenechali v srabu a chtěli si namastit kapsy na levné výrobě, tak za to hold budeme muset zaplatit.
Avatar - Ham.
13. 8. 2012 09:17
Re: Evropské automobilky
Prostě jenom další pokakaná z Číny.

Lidé z postsocialistických států dobré návyky nemají, ale hlavní problém je ve státech jako Španělsko, Portugalsko, Itálie, Řecko a Francie, tam je rozdíl mezi požadovanou mzdou a odváděným výkonem zdaleka největší.
Avatar - Hammunasakra
13. 8. 2012 01:20
Re: Evropské automobilky
..já tedy NEvidím zatím ani snahu "vytáhnout ruce zpod..." ;-)
..natož cokoliv dalšího.. :-)
Avatar - Hammunasakra
13. 8. 2012 01:19
Re: Evropské automobilky
Na "schopnosti" Evropy (moc) NEvěřím. "Západoevropané" se nasazení které znám z Asie NEvyrovnají ... a hodně lidí z "postsocialistických" států (de facto) pořádně NEpracovalo nikdy (a produktivita práce i 20 let po pádu železné opony stále stojí za... :-|
(obávám se že) NEMÁME šanci..
(leda by se komplet celý "zbytek" Evropy byl schopen se přizpůsobit "standardům" Německa čemuž moc NEVĚŘÍM ;-)
Avatar - Hammunasakra
13. 8. 2012 01:13
Re: Evropské automobilky
Ano, "spojení" dalo Evropě opravdu HODNĚ "zabrat" - to se shodneme.. ;-)
..na výsledku "analýzy" ohledně Japonska a Korea - ani OMYLEM.. :-)
..a co se týče Číny, tak to dokonce ani VZDÁÁÁÁÁÁLENĚ ne Ne nE a NEeeee ;-)