Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen a Škoda budou spolupracovat s Tatou. Postaví levné auto pro Indii

David Bureš
Diskuze (20)
Německý koncern chtěl před pár lety ovládnout indický trh díky spolupráci se Suzuki. Nyní to zkusí společně s Tatou.

Indie je pro automobilové výrobce zajímavý trh s ohromným potenciálem. Dobře to ví i značky Volkswagen a Škoda, které sice na tamějším trhu působí už několik let, avšak bez větších úspěchů, jak doufaly. Nyní chce Volkswagen na Indii opět zacílit a pomůže mu v tom ideální partner, indická automobilka Tata, majitel britského Jaguar Land Roveru.

Volkswagen tento týden podepsal s automobilkou Tata tzv. memorandum o porozumění, které by mohlo v budoucnu vyústit ve společný vývoj levného automobilu pro indický trh. Zda spolupráce skutečně začne, bude jasné v následujících měsících, kdy mají být detaily dohody oznámeny. V případné spolupráci hraje důležitou roli i Škoda, vyvíjenou techniku by vedle německé a indické značky měl v Indii použít i mladoboleslavský výrobce.

A co více, Škoda vývoj levného auta pro Indii povede. To znamená, že by mladoboleslavská automobilka mohla přijmout stovky nových pracovníků, kteří by se měli postarat o vývoj podvozkových modulů, motorů i karoserie pro chystaný vůz.

Volkswagen a Tata o možné spolupráci údajně jednaly více než rok. Německý výrobce se původně snažil prosadit společné práce na úpravě platformy MQB pro potřeby indického trhu, toto řešení se ale ukázalo jako příliš nákladné. S tím má Volkswagen v Indii zatím velké potíže, Indové žádají co nejlevnější automobily s jednoduchou technikou a nemají takové nároky na bezpečnostní standardy, s čímž si německý výrobce zatím neuměl moc poradit. Zkrátka na poměry Indie prodával drahá auta.

Místo toho mají obě automobilky spolupracovat na vývoji architektury AMP (Advanced Modular Platformorm), na níž začala pracovat Tata. K ní byl Volkswagen prý skeptický, testy ale ukázaly, že struktura této platformy je velice tuhá a odolná.

Případná spolupráce má pro Volkswagen a Škodu i Tatu mnohé výhody. Německé a české značce pomůže vyvinout automobil, se kterým konečně mohou úspěšně proniknout na indický trh. Tata zase získá nové zkušenosti a především stejně jako druhá strana šikovně rozloží vývojové náklady. To potřebuje, jelikož je ve fázi restrukturalizace. Počet podvozkových platforem, na nichž staví své vozy, snižuje z šesti na dvě, aby posílila efektivnost výroby a byla lépe schopna přizpůsobovat se trendům trhu.

Volkswagen na indickém trhu působí prostřednictvím Škody už od roku 2001, od roku 2007 tam vedle vozů mladoboleslavské značky vyrábí také volkswageny a audi. Zatím však bez větších prodejních úspěchů.

Právě indický trh hrál kdysi roli v navázání spolupráce mezi Volkswagenem a Suzuki, které ve spolupráci s tamější firmou Maruti drží asi polovinu indického automobilového trhu. Zatímco Suzuki chtělo prostřednictvím této kooperace získat přístup k technice pro vozy s hybridním pohonem, Volkswagen chtěl zase vylepšit své postavení v Indii. Následné spory mezi oběma partnery ale spolupráci v roce 2015 definitivně ukončily bez viditelného výsledku.

David Bureš
Diskuze (20)
6. 4. 2017 10:52
Re: To je vtip - Škoda???
Přemýšlím, kde se v Češích stále ještě bere tolik malověrnosti a negativismu. Škoda má dnes vývoj na velmi dobré úrovni - kdo se měl někdy možnost podívat do Česany, ví o čem mluvím. A z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že práce boleslavských vývojářů je s respektem vnímána nejen v koncernu, ale i mimo něj. Opravdu není třeba se obávat, že by Škoda nebyla schopná vyvíjet levnou platformu.
Avatar - _Karel_
10. 3. 2017 16:24
Re: Ztraceno v překladu
>:D :yes:
Avatar - wakantanka
10. 3. 2017 16:20
Re: Konečně správný partner
V Indii ho totiž už majú >:D t.j. VW Polo s kufrom a inm znakom na kapote:D
Avatar - wakantanka
10. 3. 2017 16:18
Re: Ztraceno v překladu
:-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
10. 3. 2017 15:24
Re: Ztraceno v překladu
Tož aspoň budó mít ostravaci v čem jezdit, Lakšmi Mittal jim dá slevu.. Na plechy