10.3. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volkswagen a Škoda budou spolupracovat s Tatou. Postaví levné auto pro Indii

Volkswagen a Škoda budou spolupracovat s Tatou. Postaví levné auto pro Indii

Německý koncern chtěl před pár lety ovládnout indický trh díky spolupráci se Suzuki. Nyní to zkusí společně s Tatou.

Indie je pro automobilové výrobce zajímavý trh s ohromným potenciálem. Dobře to ví i značky Volkswagen a Škoda, které sice na tamějším trhu působí už několik let, avšak bez větších úspěchů, jak doufaly. Nyní chce Volkswagen na Indii opět zacílit a pomůže mu v tom ideální partner, indická automobilka Tata, majitel britského Jaguar Land Roveru.

Volkswagen tento týden podepsal s automobilkou Tata tzv. memorandum o porozumění, které by mohlo v budoucnu vyústit ve společný vývoj levného automobilu pro indický trh. Zda spolupráce skutečně začne, bude jasné v následujících měsících, kdy mají být detaily dohody oznámeny. V případné spolupráci hraje důležitou roli i Škoda, vyvíjenou techniku by vedle německé a indické značky měl v Indii použít i mladoboleslavský výrobce.

A co více, Škoda vývoj levného auta pro Indii povede. To znamená, že by mladoboleslavská automobilka mohla přijmout stovky nových pracovníků, kteří by se měli postarat o vývoj podvozkových modulů, motorů i karoserie pro chystaný vůz.

Volkswagen a Tata o možné spolupráci údajně jednaly více než rok. Německý výrobce se původně snažil prosadit společné práce na úpravě platformy MQB pro potřeby indického trhu, toto řešení se ale ukázalo jako příliš nákladné. S tím má Volkswagen v Indii zatím velké potíže, Indové žádají co nejlevnější automobily s jednoduchou technikou a nemají takové nároky na bezpečnostní standardy, s čímž si německý výrobce zatím neuměl moc poradit. Zkrátka na poměry Indie prodával drahá auta.

Místo toho mají obě automobilky spolupracovat na vývoji architektury AMP (Advanced Modular Platformorm), na níž začala pracovat Tata. K ní byl Volkswagen prý skeptický, testy ale ukázaly, že struktura této platformy je velice tuhá a odolná.

K tématu: Levná značka VW Group přece jen vznikne. Kdy přijde a co nabídne?

Případná spolupráce má pro Volkswagen a Škodu i Tatu mnohé výhody. Německé a české značce pomůže vyvinout automobil, se kterým konečně mohou úspěšně proniknout na indický trh. Tata zase získá nové zkušenosti a především stejně jako druhá strana šikovně rozloží vývojové náklady. To potřebuje, jelikož je ve fázi restrukturalizace. Počet podvozkových platforem, na nichž staví své vozy, snižuje z šesti na dvě, aby posílila efektivnost výroby a byla lépe schopna přizpůsobovat se trendům trhu.

Volkswagen na indickém trhu působí prostřednictvím Škody už od roku 2001, od roku 2007 tam vedle vozů mladoboleslavské značky vyrábí také volkswageny a audi. Zatím však bez větších prodejních úspěchů.

Právě indický trh hrál kdysi roli v navázání spolupráce mezi Volkswagenem a Suzuki, které ve spolupráci s tamější firmou Maruti drží asi polovinu indického automobilového trhu. Zatímco Suzuki chtělo prostřednictvím této kooperace získat přístup k technice pro vozy s hybridním pohonem, Volkswagen chtěl zase vylepšit své postavení v Indii. Následné spory mezi oběma partnery ale spolupráci v roce 2015 definitivně ukončily bez viditelného výsledku.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Novinář BBC tvrdí, že se stal v Československu terčem komplotu Novinář BBC tvrdí, že se stal v Československu terčem komplotu

Zahraniční zpravodaj britské stanice BBC John Simpson…

Čína odsoudila nové americké sankce proti KLDR Čína odsoudila nové americké sankce proti KLDR

Čína odsoudila nové americké sankce proti Severní Koreji,…

Apple Pay prudce roste, do Česka ale nespěchá Apple Pay prudce roste, do Česka ale nespěchá

Platební mobilní službu Apple Pay v současnosti využívá…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda připravuje unikátní mild-hybrid pro celý koncern. Známe podrobnosti! Škoda připravuje unikátní mild-hybrid pro celý koncern. Známe podrobnosti!

V útrobách studie Škoda Vision X, kterou mladoboleslavská…

 





 
Německý autoklub si posvítil na letní pneumatiky, konkrétně na rozměry 205/55 R16 a 175/65 R14.

Německý autoklub si posvítil na letní pneumatiky, konkrétně na rozměry 205/55 R16 a 175/65 R14.

Včera

ADAC otestoval letní pneumatiky: Levné značky se vyrovnávají dražším, obrovské rozdíly i průšvihy se však najdou




Blesk.cz

Zlatého medvěda z Berlína si odváží film Nedotýkej se mě: Podílela se na něm česká produkce

Zlatého medvěda z Berlína si odváží film Nedotýkej…

Zlatého medvěda pro nejlepší film 68. ročníku mezinárodního filmového festivalu Berlinale získal rumunský…

Hvězdy na Česko-Slovenském plese: Gregorová s mladším mužem, Slováček s Gelemovou i chirurg Karla Gotta!

Hvězdy na Česko-Slovenském plese: Gregorová s…

Česko-Slovenský ples patří každoročně mezi nejprestižnější události plesové sezóny, a tak si ho nenechávají ujít…

 

iSport.cz

Uhrinův konec v Boleslavi? Po další porážce ho má nahradit Weber

Uhrinův konec v Boleslavi? Po další porážce ho má…

Mračna se stahují nad Dušanem Uhrinem mladším. Trenér Mladé Boleslavi má po porážce 0:1 s Libercem, už páté…

Zničený Koukal: Je to v pr… Zbytečné tři týdny, nedá se popsat, jak to bolí

Zničený Koukal: Je to v pr… Zbytečné tři týdny, nedá…

PŘÍMO Z KOREJE | Ani nemohl stát, opřel se o zábradlí. A spustil emotivní hodnocení. Upřímné. Tak, jak to umí.…

 

Reflex.cz

Seznamka pro bohaté diskriminuje muže!

Seznamka pro bohaté diskriminuje muže!

Na webu se můžete zaregistrovat do seznamky pro bohaté, kde zlatokopky hledají své sponzory moderními,…

Záhady tajuplných civilizací: Kam zmizely? A žijí jejich potomci?

Záhady tajuplných civilizací: Kam zmizely? A žijí…

Na světě není člověka, jemuž by se za život nepodařilo něco neztratit. Ať už se jedná o předmět menší či větší…