10.3. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volkswagen a Škoda budou spolupracovat s Tatou. Postaví levné auto pro Indii

Volkswagen a Škoda budou spolupracovat s Tatou. Postaví levné auto pro Indii

Německý koncern chtěl před pár lety ovládnout indický trh díky spolupráci se Suzuki. Nyní to zkusí společně s Tatou.

Indie je pro automobilové výrobce zajímavý trh s ohromným potenciálem. Dobře to ví i značky Volkswagen a Škoda, které sice na tamějším trhu působí už několik let, avšak bez větších úspěchů, jak doufaly. Nyní chce Volkswagen na Indii opět zacílit a pomůže mu v tom ideální partner, indická automobilka Tata, majitel britského Jaguar Land Roveru.

Volkswagen tento týden podepsal s automobilkou Tata tzv. memorandum o porozumění, které by mohlo v budoucnu vyústit ve společný vývoj levného automobilu pro indický trh. Zda spolupráce skutečně začne, bude jasné v následujících měsících, kdy mají být detaily dohody oznámeny. V případné spolupráci hraje důležitou roli i Škoda, vyvíjenou techniku by vedle německé a indické značky měl v Indii použít i mladoboleslavský výrobce.

A co více, Škoda vývoj levného auta pro Indii povede. To znamená, že by mladoboleslavská automobilka mohla přijmout stovky nových pracovníků, kteří by se měli postarat o vývoj podvozkových modulů, motorů i karoserie pro chystaný vůz.

Volkswagen a Tata o možné spolupráci údajně jednaly více než rok. Německý výrobce se původně snažil prosadit společné práce na úpravě platformy MQB pro potřeby indického trhu, toto řešení se ale ukázalo jako příliš nákladné. S tím má Volkswagen v Indii zatím velké potíže, Indové žádají co nejlevnější automobily s jednoduchou technikou a nemají takové nároky na bezpečnostní standardy, s čímž si německý výrobce zatím neuměl moc poradit. Zkrátka na poměry Indie prodával drahá auta.

Místo toho mají obě automobilky spolupracovat na vývoji architektury AMP (Advanced Modular Platformorm), na níž začala pracovat Tata. K ní byl Volkswagen prý skeptický, testy ale ukázaly, že struktura této platformy je velice tuhá a odolná.

K tématu: Levná značka VW Group přece jen vznikne. Kdy přijde a co nabídne?

Případná spolupráce má pro Volkswagen a Škodu i Tatu mnohé výhody. Německé a české značce pomůže vyvinout automobil, se kterým konečně mohou úspěšně proniknout na indický trh. Tata zase získá nové zkušenosti a především stejně jako druhá strana šikovně rozloží vývojové náklady. To potřebuje, jelikož je ve fázi restrukturalizace. Počet podvozkových platforem, na nichž staví své vozy, snižuje z šesti na dvě, aby posílila efektivnost výroby a byla lépe schopna přizpůsobovat se trendům trhu.

Volkswagen na indickém trhu působí prostřednictvím Škody už od roku 2001, od roku 2007 tam vedle vozů mladoboleslavské značky vyrábí také volkswageny a audi. Zatím však bez větších prodejních úspěchů.

Právě indický trh hrál kdysi roli v navázání spolupráce mezi Volkswagenem a Suzuki, které ve spolupráci s tamější firmou Maruti drží asi polovinu indického automobilového trhu. Zatímco Suzuki chtělo prostřednictvím této kooperace získat přístup k technice pro vozy s hybridním pohonem, Volkswagen chtěl zase vylepšit své postavení v Indii. Následné spory mezi oběma partnery ale spolupráci v roce 2015 definitivně ukončily bez viditelného výsledku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Dušana Šrámka: Stát objedná, advokát zaplatí Komentář Dušana Šrámka: Stát objedná, advokát zaplatí

Politici mají i pro otrlé jedince vždy připravené nějaké…

Gillar: DPP by neměl ve společném podniku s Pentou zastupovat politik Gillar: DPP by neměl ve společném podniku s Pentou zastupovat politik

Čtyřicet miliard korun. Na tolik má vyjít stavba prvního…

Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů

Většině zdravotnických zařízení porostou příští rok…

Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí

Byznysu s bateriemi se daří, trh každoročně roste o více…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

 





 
Za co všechno vám seberou řidičák. Přestupky, o nichž nevíte!

Za co všechno vám seberou řidičák. Přestupky, o nichž nevíte!

Dnes 08:00

Existuje hned několik cest, jak se stát z motoristy povinně chodcem. Vůbec přitom nemusíte nasbírat dvanáct trestných bodů. Ve všech případech se připravte na úřední peripetii a další náklady, když budete chtít zase řídit.




Blesk.cz

Mluvit o něm není bezpečné! Z koho má pašeračka Tereza strach?

Mluvit o něm není bezpečné! Z koho má pašeračka…

Velmi otevřená zpověď, která má ale i nadále svá tajemná místa! Tereza H. (22), která je v Pákistánu obviněná z…

Farmář zastřelil záhadné zvíře. Vědci přiznali, že tohle není obyčejný vlk

Farmář zastřelil záhadné zvíře. Vědci přiznali, že…

Nad objevem neznámého druhu šelmy připomínající vlka si lámou hlavu experti z amerického státu Montana. Tvora…

 

iSport.cz

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale měla bych být šťastná, ne?

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale…

Na začátku loňského roku se zdálo, že Petra Kvitová bude muset s tenisem skončit, ale v tomto roce už má na…

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s Plzní a svérázné povahy

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s…

Kdyby si na krk pověsili všechny medaile, pod tíhou zlata by se prohnuli v pase. David Limberský a Daniel Kolář.…

 

Reflex.cz

Advokátka Samková dostala pokutu za „prokletí“ velvyslance Turecka. A co svoboda projevu?

Advokátka Samková dostala pokutu za „prokletí“…

Česká advokátní komora potrestala advokátku Kláru Samkovou za slova, kterými „proklela“ tureckého velvyslance…

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…