Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

 

Volkswagen představuje už dlouho dopředu avizovaný malý crossover T-Roc, kterým vstoupí do stále sílící kategorie.

Malí kříženci kombinují velikost hatchbacků na pomezí malých aut a nižší střední třídy se zvýšenou pozicí za volantem. Volkswagen si nechce nechat ujít tržní podíl v čím dál víc nabitějším segmentu. Není divu. Nabídka značky se rozšiřuje směrem dolů, když už jsme se bohužel nedočkali ještě mnohem menšího a nesporně zajímavého Taigunu. Většinou nemají ani pohon všech kol, nového T-Rocu se to však netýká, takže se nehodí pouze do města, ale zvládne i nějakou tu nezpevněnou cestu.

Design

Volkswagen popisuje jeho linie jako avantgardní a progresivní, expresivní až drzé se střešní linií připomínající kupé. To je už pár let oblíbená marketingová fráze... Nicméně jde pořád o zvýšený pětidveřový hatchback postavený na modulární platformě MQB, který nijak nevybočuje z aktuální nabídky VW. Zadní část se širokými sloupky nápadně připomíná koncernové Audi Q2, jehož je vlastně levnějším sourozencem, byť svébytným. Tvary s krátkými převisy a vystouplými svalnatými blatníky navrhl tým vedený šéfdesignérem Klausem Bischoffem.

Přídi dominuje široká maska, denní diody a směrovky se přesunuly do nárazníku nad mlhovky. Hlavní světlomety mohou být i z LED. Nechybí decentní chromování, blyštivé pásy nade dveřmi jsou protaženy originálně až k zadnímu sklu, ani nutné decentní ochranné oplastování exponovaných míst, u crossoverů navíc tak módní. Písmeno T odkazuje nejen na sérii nedávných konceptů včetně původního třídveřového T-Rocu ze Ženevy 2014, ale i na Tiguan a Touareg, „Roc“ je pak zkráceninou slova „rock“.

Video

Motory a převodovky

Motorová paleta čítá celkem pět pohonných jednotek. Benzinovým základem je tříválec 1.0 TSI (85 kW/115 k/200 N.m). Ten doplňuje nový čtyřválec 1.5 TSI Evo (110 kW/150 k/250 N.m) s deaktivací a zážehový vrchol představuje 2.0 TSI /140 kW/190 k/320 N.m). Úsporné turbodiesely TDI začínají šestnáctistovkou (85 kW/115 k/250 N.m), dvoulitr (110 kW/150 k/340 N.m) doplňuje silnější naladění se 140 kW (190 k) a 400 N.m. Nejslabší jednotky mají pouze přední pohon, 4 Motion koupíte s 1.5 TSI, 2.0 TSI, 2.0 TDI/110 kW a 140 kW. K těmto motorům se také nabízí sedmistupňové DSG, buď jako alternativa šestirychlostního manuálu, nebo u nejvýkonnějších provedení coby jediná volba.

Trvalá čtyřkolka je vybavena elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou. Řidič může nastavit otočným kolečkem čtyři různé režimy: Street, Snow, Offroad a Offroad Individual. Voličem módů pak vybere z pěti: Comfort, Normal, Sport, Eco a Individual, přičemž se samočinně nastaví i profily převodovky, klimatizace, progresivního elektromechanického řízení, tlumičů a tempomatu. Tento volič jízdních režimů mohou mít rovněž předokolky, první nikoliv.

Podvozek a karoserie

Podvozek disponuje rozvorem 2603 mm (o 2 mm více než Q2) a rozchodem minimálně šestnáctipalcových kol 1546/1541 mm. Za příplatek může zájemce zvolit elektronicky řízené tlumiče DCC. T-Roc nabídne kromě dnes již povinných elektronických bezpečnostních prvků širokou paletu asistenčních systémů: adaptivní tempomat, zadní kameru, předcházení městských kolizí s nouzovým brzděním a rozpoznáváním chodců, pomocníky při dopravních zácpách a parkování, udržování v pruhu, sledování únavy řidiče, hlídání mrtvých úhlů, čtení dopravních značek...

Auto je 4230 mm dlouhé, 1819 mm široké a jen 1573 mm vysoké, tedy o 39 mm delší, 25 mm širší a 65 mm vyšší než luxusnější a starší bratr od Audi, ale také o čtvrt metru kratší než Tiguan. Zavazadelník má v základním uspořádání objem 445 l, po sklopení zadních asymetricky (60:40) dělených sedadel lze naložit 1290 l bagáže.

Výbava

Výbava obsahuje kupříkladu bezklíčkový vstup a startování, elektrické ovládání víka kufru, nezávislé topení, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání volantu i sedaček, záleží pochopitelně na verzi. V příplatcích najdeme digitální přístrojovou desku a dvoudílné panoramatické střešní okno, které se dá vyklopit i posunout. Informační a zábavní systém může mít skleněnou obrazovku s úhlopříčkou až 8 palců a podporu MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Základní ze tří variant je jen 6,5palcová, prostřední zahrnuje ještě přehrávač CD. Odkládací přihrádka na mobily má dvě USB zástrčky, indukční dobíjení najdeme v „extras“, stejně jako balíčky internetových a asistenčních služeb. Audiofily potěší soustava Beats s výkonem 300 W.

T-Roc s vyšší výbavou Style je v základu dvoubarevný, Sport jen na zvláštní přání, ale individualizace je i tak k mání dost... Laků karoserie může být deset, třeba v kombinaci s černou, bílou a hnědou střechou, sloupky i zrcátky, interiér je šedý, případně černý, u Style má klient dále na výběr hnědé, modré, oranžové a žluté prvky v kabině. Oba pak disponují chromovanými koncovkami výfuku, difuzory a sedmnáctipalcovými ráfky, Sport má zase navíc rudé brzdové třmeny. Pro oba nechybí ani tradiční balíček R-Line.

Ještě letos

Předprodej T-Rocu začne v září, naživo jej uvidíme ve Frankfurtu a uvedení na evropské trhy je plánováno na listopad. Marketing cílí na svobodné, rodiny i starší páry, kterým již děti odrostly. Výroba pro starý kontinent poběží v portugalském Setúbalu nedaleko Lisabonu.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Sjezd ČSSD rozhodl Zeman Komentář Martina Čabana: Sjezd ČSSD rozhodl Zeman

Malý div, že sociální demokracie přepřahá. Spíše je s…

Babiš se sešel se Zemanem, na večeři v Průhonicích řešili podporu vlády Babiš se sešel se Zemanem, na večeři v Průhonicích řešili podporu vlády

Premiér v demisi Andrej Babiš (ANO) dnes v Průhonicích…

ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle

Královéhradecký kulturní dům Střelnice už něco pamatuje.…

 
Zdroj: VW Press

Štítky Volkswagen Nové modely Crossover

 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Že nedávají vznětové motory zase takový smysl v malých…

 






 
Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Dnes 18:45

Výroba Scirocca loni skončila. Pojďme si připomenout jeho dávného předchůdce ze sedmdesátých let.




Blesk.cz

Čínský superphone dostane superčip. V Antutu málem strhal počítadlo

Čínský superphone dostane superčip. V Antutu málem…

Zvěsti o připravovaném Xiaomi Mi Mix 2S vídáme na webu již několik týdnů, ovšem telefon vypadá reálněji až…

Láďovi přišel za mobil účet na pět tisíc. Víme, jak poznat předražené linky

Láďovi přišel za mobil účet na pět tisíc. Víme, jak…

Panu Láďovi je 70 let a nedávno mu přišel účet za mobilní telefon na pět tisíc korun. Jeho vnuk zjistil, že na…

 

iSport.cz

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Čeští hokejisté na zimních olympijských hrách 2018 v Pchjongčchangu postoupili přímo do čtvrtfinále, když bez…

Holoubkovi děkovali na Spartě: Bál jsem se debaklu, gól jsme si zasloužili

Holoubkovi děkovali na Spartě: Bál jsem se debaklu,…

Dlouhá léta stál na druhé straně barikády. Liberecký David Holoubek zažil utkání na Spartě poprvé jako trenér…

 

Reflex.cz

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

Sociální demokracii povede dosavadní místopředseda strany a místopředseda Poslanecké Sněmovny Jan Hamáček. V…

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení hromadných sebevražd kytovců

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení…

Vědci už dlouho hledají příčiny, proč velryby vplouvají na mělčiny, kde hromadně hynou. Jednu z nich teď možná…