Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

 

Volkswagen představuje už dlouho dopředu avizovaný malý crossover T-Roc, kterým vstoupí do stále sílící kategorie.

Malí kříženci kombinují velikost hatchbacků na pomezí malých aut a nižší střední třídy se zvýšenou pozicí za volantem. Volkswagen si nechce nechat ujít tržní podíl v čím dál víc nabitějším segmentu. Není divu. Nabídka značky se rozšiřuje směrem dolů, když už jsme se bohužel nedočkali ještě mnohem menšího a nesporně zajímavého Taigunu. Většinou nemají ani pohon všech kol, nového T-Rocu se to však netýká, takže se nehodí pouze do města, ale zvládne i nějakou tu nezpevněnou cestu.

Design

Volkswagen popisuje jeho linie jako avantgardní a progresivní, expresivní až drzé se střešní linií připomínající kupé. To je už pár let oblíbená marketingová fráze... Nicméně jde pořád o zvýšený pětidveřový hatchback postavený na modulární platformě MQB, který nijak nevybočuje z aktuální nabídky VW. Zadní část se širokými sloupky nápadně připomíná koncernové Audi Q2, jehož je vlastně levnějším sourozencem, byť svébytným. Tvary s krátkými převisy a vystouplými svalnatými blatníky navrhl tým vedený šéfdesignérem Klausem Bischoffem.

Přídi dominuje široká maska, denní diody a směrovky se přesunuly do nárazníku nad mlhovky. Hlavní světlomety mohou být i z LED. Nechybí decentní chromování, blyštivé pásy nade dveřmi jsou protaženy originálně až k zadnímu sklu, ani nutné decentní ochranné oplastování exponovaných míst, u crossoverů navíc tak módní. Písmeno T odkazuje nejen na sérii nedávných konceptů včetně původního třídveřového T-Rocu ze Ženevy 2014, ale i na Tiguan a Touareg, „Roc“ je pak zkráceninou slova „rock“.

Video

Motory a převodovky

Motorová paleta čítá celkem pět pohonných jednotek. Benzinovým základem je tříválec 1.0 TSI (85 kW/115 k/200 N.m). Ten doplňuje nový čtyřválec 1.5 TSI Evo (110 kW/150 k/250 N.m) s deaktivací a zážehový vrchol představuje 2.0 TSI /140 kW/190 k/320 N.m). Úsporné turbodiesely TDI začínají šestnáctistovkou (85 kW/115 k/250 N.m), dvoulitr (110 kW/150 k/340 N.m) doplňuje silnější naladění se 140 kW (190 k) a 400 N.m. Nejslabší jednotky mají pouze přední pohon, 4 Motion koupíte s 1.5 TSI, 2.0 TSI, 2.0 TDI/110 kW a 140 kW. K těmto motorům se také nabízí sedmistupňové DSG, buď jako alternativa šestirychlostního manuálu, nebo u nejvýkonnějších provedení coby jediná volba.

Trvalá čtyřkolka je vybavena elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou. Řidič může nastavit otočným kolečkem čtyři různé režimy: Street, Snow, Offroad a Offroad Individual. Voličem módů pak vybere z pěti: Comfort, Normal, Sport, Eco a Individual, přičemž se samočinně nastaví i profily převodovky, klimatizace, progresivního elektromechanického řízení, tlumičů a tempomatu. Tento volič jízdních režimů mohou mít rovněž předokolky, první nikoliv.

Podvozek a karoserie

Podvozek disponuje rozvorem 2603 mm (o 2 mm více než Q2) a rozchodem minimálně šestnáctipalcových kol 1546/1541 mm. Za příplatek může zájemce zvolit elektronicky řízené tlumiče DCC. T-Roc nabídne kromě dnes již povinných elektronických bezpečnostních prvků širokou paletu asistenčních systémů: adaptivní tempomat, zadní kameru, předcházení městských kolizí s nouzovým brzděním a rozpoznáváním chodců, pomocníky při dopravních zácpách a parkování, udržování v pruhu, sledování únavy řidiče, hlídání mrtvých úhlů, čtení dopravních značek...

Auto je 4230 mm dlouhé, 1819 mm široké a jen 1573 mm vysoké, tedy o 39 mm delší, 25 mm širší a 65 mm vyšší než luxusnější a starší bratr od Audi, ale také o čtvrt metru kratší než Tiguan. Zavazadelník má v základním uspořádání objem 445 l, po sklopení zadních asymetricky (60:40) dělených sedadel lze naložit 1290 l bagáže.

Výbava

Výbava obsahuje kupříkladu bezklíčkový vstup a startování, elektrické ovládání víka kufru, nezávislé topení, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání volantu i sedaček, záleží pochopitelně na verzi. V příplatcích najdeme digitální přístrojovou desku a dvoudílné panoramatické střešní okno, které se dá vyklopit i posunout. Informační a zábavní systém může mít skleněnou obrazovku s úhlopříčkou až 8 palců a podporu MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Základní ze tří variant je jen 6,5palcová, prostřední zahrnuje ještě přehrávač CD. Odkládací přihrádka na mobily má dvě USB zástrčky, indukční dobíjení najdeme v „extras“, stejně jako balíčky internetových a asistenčních služeb. Audiofily potěší soustava Beats s výkonem 300 W.

T-Roc s vyšší výbavou Style je v základu dvoubarevný, Sport jen na zvláštní přání, ale individualizace je i tak k mání dost... Laků karoserie může být deset, třeba v kombinaci s černou, bílou a hnědou střechou, sloupky i zrcátky, interiér je šedý, případně černý, u Style má klient dále na výběr hnědé, modré, oranžové a žluté prvky v kabině. Oba pak disponují chromovanými koncovkami výfuku, difuzory a sedmnáctipalcovými ráfky, Sport má zase navíc rudé brzdové třmeny. Pro oba nechybí ani tradiční balíček R-Line.

Ještě letos

Předprodej T-Rocu začne v září, naživo jej uvidíme ve Frankfurtu a uvedení na evropské trhy je plánováno na listopad. Marketing cílí na svobodné, rodiny i starší páry, kterým již děti odrostly. Výroba pro starý kontinent poběží v portugalském Setúbalu nedaleko Lisabonu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Policie zasahuje na ministerstvu, kde se řeší stovky miliard Policie zasahuje na ministerstvu, kde se řeší stovky miliard

Národní centrála proti organizovanému zločinu zasahuje od…

 
Zdroj: VW Press

Štítky Volkswagen Nové modely Crossover

 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení? Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Premiéra třetí řady motoristického pořadu The Grand Tour…

Toto jsou nejnebezpečnější písničky k řízení auta. Pouštíte si je? Toto jsou nejnebezpečnější písničky k řízení auta. Pouštíte si je?

Nová studie odhaluje ty nejméně a nejvíce bezpečné…

 



VW T-Roc kabriolet se blíží. Ukazuje se na prvních špionážních snímcích VW T-Roc kabriolet se blíží. Ukazuje se na prvních špionážních snímcích

Otevřená verze T-Rocu je chystána pro rok 2020.…

VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší! VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší!

Kabriolet vycházející z SUV T-Roc zatím vidíme jen coby…

 



 
Které části automobilů nejvíce trpí v zimě? První místo nepřekvapí

Které části automobilů nejvíce trpí v zimě? První místo nepřekvapí

Dnes 08:00

Zima autu zrovna nepřeje. Které součástky dostávají nejvíc zabrat?




Blesk.cz

Statečný bojovník! Davídkovi (7) transplantovali játra. „Věděli jsme, že může zemřít,“ popsali rodiče

Statečný bojovník! Davídkovi (7) transplantovali…

Nepředstavitelné jsou pocity rodiče, když je jeho dítě pro závažné onemocnění odkázané na pomoc druhých a na…

Petřini synové mají těžkou formu obrny, ona trpí rakovinou: Pomůžete jí sehnat peníze na asistentku?

Petřini synové mají těžkou formu obrny, ona trpí…

Petře (42) život nepřál - její dva synové (17) se narodili s dětskou mozkovou obrnou, o oba se musí celý den…

 

iSport.cz

Satoranský v NBA zazářil. Trápícímu se Washingtonu zařídil obrat

Satoranský v NBA zazářil. Trápícímu se Washingtonu…

Basketbalista Tomáš Satoranský odehrál nejlepší utkání v sezoně NBA a 13 body, sedmi doskoky a třemi asistencemi…

Hokej a kokain? Pamětník Klíma odhalil, jak to chodilo v NHL

Hokej a kokain? Pamětník Klíma odhalil, jak to chodilo v NHL

Případ pardubického obránce Petra Čáslavy, v jehož těle byla zjištěna přítomnost kokainu, otevřel téma, kolem…

 

Reflex.cz

100 let nezávislosti Polska: Objevte turisticky zajímavá místa, kterými procházela historie

100 let nezávislosti Polska: Objevte turisticky…

Historie Polska je velmi komplikovaná a provázejí ji nejrůznější události, které ve svém důsledku ovlivnily i…

Tomio Okamura šel do politiky, aby mohl ve sněmovně prodávat suši

Tomio Okamura šel do politiky, aby mohl ve sněmovně…

Tento týden se potvrdilo to, o čem se dlouze pouze spekulovalo. Vyšlo najevo, že Tomio Okamura pokoutně prodává…