Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

 

Volkswagen představuje už dlouho dopředu avizovaný malý crossover T-Roc, kterým vstoupí do stále sílící kategorie.

Malí kříženci kombinují velikost hatchbacků na pomezí malých aut a nižší střední třídy se zvýšenou pozicí za volantem. Volkswagen si nechce nechat ujít tržní podíl v čím dál víc nabitějším segmentu. Není divu. Nabídka značky se rozšiřuje směrem dolů, když už jsme se bohužel nedočkali ještě mnohem menšího a nesporně zajímavého Taigunu. Většinou nemají ani pohon všech kol, nového T-Rocu se to však netýká, takže se nehodí pouze do města, ale zvládne i nějakou tu nezpevněnou cestu.

Design

Volkswagen popisuje jeho linie jako avantgardní a progresivní, expresivní až drzé se střešní linií připomínající kupé. To je už pár let oblíbená marketingová fráze... Nicméně jde pořád o zvýšený pětidveřový hatchback postavený na modulární platformě MQB, který nijak nevybočuje z aktuální nabídky VW. Zadní část se širokými sloupky nápadně připomíná koncernové Audi Q2, jehož je vlastně levnějším sourozencem, byť svébytným. Tvary s krátkými převisy a vystouplými svalnatými blatníky navrhl tým vedený šéfdesignérem Klausem Bischoffem.

Přídi dominuje široká maska, denní diody a směrovky se přesunuly do nárazníku nad mlhovky. Hlavní světlomety mohou být i z LED. Nechybí decentní chromování, blyštivé pásy nade dveřmi jsou protaženy originálně až k zadnímu sklu, ani nutné decentní ochranné oplastování exponovaných míst, u crossoverů navíc tak módní. Písmeno T odkazuje nejen na sérii nedávných konceptů včetně původního třídveřového T-Rocu ze Ženevy 2014, ale i na Tiguan a Touareg, „Roc“ je pak zkráceninou slova „rock“.

Video

Motory a převodovky

Motorová paleta čítá celkem pět pohonných jednotek. Benzinovým základem je tříválec 1.0 TSI (85 kW/115 k/200 N.m). Ten doplňuje nový čtyřválec 1.5 TSI Evo (110 kW/150 k/250 N.m) s deaktivací a zážehový vrchol představuje 2.0 TSI /140 kW/190 k/320 N.m). Úsporné turbodiesely TDI začínají šestnáctistovkou (85 kW/115 k/250 N.m), dvoulitr (110 kW/150 k/340 N.m) doplňuje silnější naladění se 140 kW (190 k) a 400 N.m. Nejslabší jednotky mají pouze přední pohon, 4 Motion koupíte s 1.5 TSI, 2.0 TSI, 2.0 TDI/110 kW a 140 kW. K těmto motorům se také nabízí sedmistupňové DSG, buď jako alternativa šestirychlostního manuálu, nebo u nejvýkonnějších provedení coby jediná volba.

Trvalá čtyřkolka je vybavena elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou. Řidič může nastavit otočným kolečkem čtyři různé režimy: Street, Snow, Offroad a Offroad Individual. Voličem módů pak vybere z pěti: Comfort, Normal, Sport, Eco a Individual, přičemž se samočinně nastaví i profily převodovky, klimatizace, progresivního elektromechanického řízení, tlumičů a tempomatu. Tento volič jízdních režimů mohou mít rovněž předokolky, první nikoliv.

Podvozek a karoserie

Podvozek disponuje rozvorem 2603 mm (o 2 mm více než Q2) a rozchodem minimálně šestnáctipalcových kol 1546/1541 mm. Za příplatek může zájemce zvolit elektronicky řízené tlumiče DCC. T-Roc nabídne kromě dnes již povinných elektronických bezpečnostních prvků širokou paletu asistenčních systémů: adaptivní tempomat, zadní kameru, předcházení městských kolizí s nouzovým brzděním a rozpoznáváním chodců, pomocníky při dopravních zácpách a parkování, udržování v pruhu, sledování únavy řidiče, hlídání mrtvých úhlů, čtení dopravních značek...

Auto je 4230 mm dlouhé, 1819 mm široké a jen 1573 mm vysoké, tedy o 39 mm delší, 25 mm širší a 65 mm vyšší než luxusnější a starší bratr od Audi, ale také o čtvrt metru kratší než Tiguan. Zavazadelník má v základním uspořádání objem 445 l, po sklopení zadních asymetricky (60:40) dělených sedadel lze naložit 1290 l bagáže.

Výbava

Výbava obsahuje kupříkladu bezklíčkový vstup a startování, elektrické ovládání víka kufru, nezávislé topení, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání volantu i sedaček, záleží pochopitelně na verzi. V příplatcích najdeme digitální přístrojovou desku a dvoudílné panoramatické střešní okno, které se dá vyklopit i posunout. Informační a zábavní systém může mít skleněnou obrazovku s úhlopříčkou až 8 palců a podporu MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Základní ze tří variant je jen 6,5palcová, prostřední zahrnuje ještě přehrávač CD. Odkládací přihrádka na mobily má dvě USB zástrčky, indukční dobíjení najdeme v „extras“, stejně jako balíčky internetových a asistenčních služeb. Audiofily potěší soustava Beats s výkonem 300 W.

T-Roc s vyšší výbavou Style je v základu dvoubarevný, Sport jen na zvláštní přání, ale individualizace je i tak k mání dost... Laků karoserie může být deset, třeba v kombinaci s černou, bílou a hnědou střechou, sloupky i zrcátky, interiér je šedý, případně černý, u Style má klient dále na výběr hnědé, modré, oranžové a žluté prvky v kabině. Oba pak disponují chromovanými koncovkami výfuku, difuzory a sedmnáctipalcovými ráfky, Sport má zase navíc rudé brzdové třmeny. Pro oba nechybí ani tradiční balíček R-Line.

Ještě letos

Předprodej T-Rocu začne v září, naživo jej uvidíme ve Frankfurtu a uvedení na evropské trhy je plánováno na listopad. Marketing cílí na svobodné, rodiny i starší páry, kterým již děti odrostly. Výroba pro starý kontinent poběží v portugalském Setúbalu nedaleko Lisabonu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Protest proti Babišovi: do ulic vyšly stovky lidí se zalepenou pusou Protest proti Babišovi: do ulic vyšly stovky lidí se zalepenou pusou

Několik stovek lidí v úterý se zalepenou pusou…

Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce

Češi vyhodili předloni do žlutých kontejnerů 39 100 tun…

 
Zdroj: VW Press

Štítky Volkswagen Nové modely Crossover

 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 



VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší! VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší!

Kabriolet vycházející z SUV T-Roc zatím vidíme jen coby…

 



 
Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Dnes 18:45

Všestranný, jednoduchý, levný a spolehlivý. Přesně takový byl Citroën Méhari, který slaví kulaté jubileum.




Blesk.cz

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže vláda straně z „předpeklí“?

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže…

Inspirovaná německými sociálními demokraty uchýlila se i ČSSD k referendu o vstupu do menšinové vlády s ANO,…

"Honimír" předjížděl na D1 ve zúžení, dopadlo to…

Pořádně draho vyšlo předjíždění na D1 řidiče (40) z Malajsie. Se svým lamborghini ve zúženém úseku D1 na Žďársku…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Slavia druhá také na přestupovém trhu. Třeba Ekpai jí utíká do Plzně

Slavia druhá také na přestupovém trhu. Třeba Ekpai…

Ubong Ekpai skončí v létě téměř na tuty ve Viktorii Plzeň, ne ve Slavii. Přitom „sešívaní“ ho chtěli první. To…

 

Reflex.cz

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si na férovku přiznat, že už nebude nikdy

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si…

Hudební festival Trutnoff, který patřil mezi nejstarší akce svého druhu v Česku, se ani v letošním roce na…

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Máte pocit, že lidem občas nerozumíte? Pokud jim toužíte vidět do hlavy, zkuste použít několik technik, které s…