Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

 

Volkswagen představuje už dlouho dopředu avizovaný malý crossover T-Roc, kterým vstoupí do stále sílící kategorie.

Malí kříženci kombinují velikost hatchbacků na pomezí malých aut a nižší střední třídy se zvýšenou pozicí za volantem. Volkswagen si nechce nechat ujít tržní podíl v čím dál víc nabitějším segmentu. Není divu. Nabídka značky se rozšiřuje směrem dolů, když už jsme se bohužel nedočkali ještě mnohem menšího a nesporně zajímavého Taigunu. Většinou nemají ani pohon všech kol, nového T-Rocu se to však netýká, takže se nehodí pouze do města, ale zvládne i nějakou tu nezpevněnou cestu.

Design

Volkswagen popisuje jeho linie jako avantgardní a progresivní, expresivní až drzé se střešní linií připomínající kupé. To je už pár let oblíbená marketingová fráze... Nicméně jde pořád o zvýšený pětidveřový hatchback postavený na modulární platformě MQB, který nijak nevybočuje z aktuální nabídky VW. Zadní část se širokými sloupky nápadně připomíná koncernové Audi Q2, jehož je vlastně levnějším sourozencem, byť svébytným. Tvary s krátkými převisy a vystouplými svalnatými blatníky navrhl tým vedený šéfdesignérem Klausem Bischoffem.

Přídi dominuje široká maska, denní diody a směrovky se přesunuly do nárazníku nad mlhovky. Hlavní světlomety mohou být i z LED. Nechybí decentní chromování, blyštivé pásy nade dveřmi jsou protaženy originálně až k zadnímu sklu, ani nutné decentní ochranné oplastování exponovaných míst, u crossoverů navíc tak módní. Písmeno T odkazuje nejen na sérii nedávných konceptů včetně původního třídveřového T-Rocu ze Ženevy 2014, ale i na Tiguan a Touareg, „Roc“ je pak zkráceninou slova „rock“.

Video

Motory a převodovky

Motorová paleta čítá celkem pět pohonných jednotek. Benzinovým základem je tříválec 1.0 TSI (85 kW/115 k/200 N.m). Ten doplňuje nový čtyřválec 1.5 TSI Evo (110 kW/150 k/250 N.m) s deaktivací a zážehový vrchol představuje 2.0 TSI /140 kW/190 k/320 N.m). Úsporné turbodiesely TDI začínají šestnáctistovkou (85 kW/115 k/250 N.m), dvoulitr (110 kW/150 k/340 N.m) doplňuje silnější naladění se 140 kW (190 k) a 400 N.m. Nejslabší jednotky mají pouze přední pohon, 4 Motion koupíte s 1.5 TSI, 2.0 TSI, 2.0 TDI/110 kW a 140 kW. K těmto motorům se také nabízí sedmistupňové DSG, buď jako alternativa šestirychlostního manuálu, nebo u nejvýkonnějších provedení coby jediná volba.

Trvalá čtyřkolka je vybavena elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou. Řidič může nastavit otočným kolečkem čtyři různé režimy: Street, Snow, Offroad a Offroad Individual. Voličem módů pak vybere z pěti: Comfort, Normal, Sport, Eco a Individual, přičemž se samočinně nastaví i profily převodovky, klimatizace, progresivního elektromechanického řízení, tlumičů a tempomatu. Tento volič jízdních režimů mohou mít rovněž předokolky, první nikoliv.

Podvozek a karoserie

Podvozek disponuje rozvorem 2603 mm (o 2 mm více než Q2) a rozchodem minimálně šestnáctipalcových kol 1546/1541 mm. Za příplatek může zájemce zvolit elektronicky řízené tlumiče DCC. T-Roc nabídne kromě dnes již povinných elektronických bezpečnostních prvků širokou paletu asistenčních systémů: adaptivní tempomat, zadní kameru, předcházení městských kolizí s nouzovým brzděním a rozpoznáváním chodců, pomocníky při dopravních zácpách a parkování, udržování v pruhu, sledování únavy řidiče, hlídání mrtvých úhlů, čtení dopravních značek...

Auto je 4230 mm dlouhé, 1819 mm široké a jen 1573 mm vysoké, tedy o 39 mm delší, 25 mm širší a 65 mm vyšší než luxusnější a starší bratr od Audi, ale také o čtvrt metru kratší než Tiguan. Zavazadelník má v základním uspořádání objem 445 l, po sklopení zadních asymetricky (60:40) dělených sedadel lze naložit 1290 l bagáže.

Výbava

Výbava obsahuje kupříkladu bezklíčkový vstup a startování, elektrické ovládání víka kufru, nezávislé topení, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání volantu i sedaček, záleží pochopitelně na verzi. V příplatcích najdeme digitální přístrojovou desku a dvoudílné panoramatické střešní okno, které se dá vyklopit i posunout. Informační a zábavní systém může mít skleněnou obrazovku s úhlopříčkou až 8 palců a podporu MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Základní ze tří variant je jen 6,5palcová, prostřední zahrnuje ještě přehrávač CD. Odkládací přihrádka na mobily má dvě USB zástrčky, indukční dobíjení najdeme v „extras“, stejně jako balíčky internetových a asistenčních služeb. Audiofily potěší soustava Beats s výkonem 300 W.

T-Roc s vyšší výbavou Style je v základu dvoubarevný, Sport jen na zvláštní přání, ale individualizace je i tak k mání dost... Laků karoserie může být deset, třeba v kombinaci s černou, bílou a hnědou střechou, sloupky i zrcátky, interiér je šedý, případně černý, u Style má klient dále na výběr hnědé, modré, oranžové a žluté prvky v kabině. Oba pak disponují chromovanými koncovkami výfuku, difuzory a sedmnáctipalcovými ráfky, Sport má zase navíc rudé brzdové třmeny. Pro oba nechybí ani tradiční balíček R-Line.

Ještě letos

Předprodej T-Rocu začne v září, naživo jej uvidíme ve Frankfurtu a uvedení na evropské trhy je plánováno na listopad. Marketing cílí na svobodné, rodiny i starší páry, kterým již děti odrostly. Výroba pro starý kontinent poběží v portugalském Setúbalu nedaleko Lisabonu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu

V Příbrami hoří v průmyslovém areálu výrobce bazénů a…

Janovský most zřejmě spadl kvůli prasknutí nosného lana Janovský most zřejmě spadl kvůli prasknutí nosného lana

V Janově na severu Itálie pokračovalo pátrání po…

 
Zdroj: VW Press

Štítky Volkswagen Nové modely Crossover

 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 



VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší! VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší!

Kabriolet vycházející z SUV T-Roc zatím vidíme jen coby…

 



 
Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Včera

Jeden z nejzvláštnějších exemplářů Ferrari se po delší době ukázal na veřejnosti. A co víc, rovnou se proháněl v uličkách města.




Blesk.cz

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj bílý prášek a páchl, dvě ženy skončily v nemocnici

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj…

V pátek o půl jedenácté 17. srpna dostali policisté hlášení o podivné zásilce. Zaměstnanci pošty zjistili, že z…

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red…

Nejenom dobří holubi se vracejí. I klasické a oblíbené videohry vycházejí v nových remasterovaných konverzích.…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Dukla – Slovácko 1:2. Chlumecký si vstřelil dva vlastní góly

SESTŘIH: Dukla – Slovácko 1:2. Chlumecký si vstřelil…

Bída Dukly pokračuje i nadále! Pražský tým prohrál i pátý zápas nové sezony FORTUNA:LIGY, se Slováckem padl na…

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem na Slovensko

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem…

Po vyřazení ve druhém předkole Evropské ligy bylo zřejmé, že Sparta přistoupí k redukci početného kádru. Tak se…

 

Reflex.cz

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka? Bylo to horší, nebránili jsme se. Celých dvacet let!

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka?…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…