Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Aleš Dragoun
Diskuze (214)
Volkswagen představuje už dlouho dopředu avizovaný malý crossover T-Roc, kterým vstoupí do stále sílící kategorie.

Malí kříženci kombinují velikost hatchbacků na pomezí malých aut a nižší střední třídy se zvýšenou pozicí za volantem. Volkswagen si nechce nechat ujít tržní podíl v čím dál víc nabitějším segmentu. Není divu. Nabídka značky se rozšiřuje směrem dolů, když už jsme se bohužel nedočkali ještě mnohem menšího a nesporně zajímavého Taigunu. Většinou nemají ani pohon všech kol, nového T-Rocu se to však netýká, takže se nehodí pouze do města, ale zvládne i nějakou tu nezpevněnou cestu.

Design

Volkswagen popisuje jeho linie jako avantgardní a progresivní, expresivní až drzé se střešní linií připomínající kupé. To je už pár let oblíbená marketingová fráze... Nicméně jde pořád o zvýšený pětidveřový hatchback postavený na modulární platformě MQB, který nijak nevybočuje z aktuální nabídky VW. Zadní část se širokými sloupky nápadně připomíná koncernové Audi Q2, jehož je vlastně levnějším sourozencem, byť svébytným. Tvary s krátkými převisy a vystouplými svalnatými blatníky navrhl tým vedený šéfdesignérem Klausem Bischoffem.

Přídi dominuje široká maska, denní diody a směrovky se přesunuly do nárazníku nad mlhovky. Hlavní světlomety mohou být i z LED. Nechybí decentní chromování, blyštivé pásy nade dveřmi jsou protaženy originálně až k zadnímu sklu, ani nutné decentní ochranné oplastování exponovaných míst, u crossoverů navíc tak módní. Písmeno T odkazuje nejen na sérii nedávných konceptů včetně původního třídveřového T-Rocu ze Ženevy 2014, ale i na Tiguan a Touareg, „Roc“ je pak zkráceninou slova „rock“.

Video se připravuje ...

Motory a převodovky

Motorová paleta čítá celkem pět pohonných jednotek. Benzinovým základem je tříválec 1.0 TSI (85 kW/115 k/200 N.m). Ten doplňuje nový čtyřválec 1.5 TSI Evo (110 kW/150 k/250 N.m) s deaktivací a zážehový vrchol představuje 2.0 TSI /140 kW/190 k/320 N.m). Úsporné turbodiesely TDI začínají šestnáctistovkou (85 kW/115 k/250 N.m), dvoulitr (110 kW/150 k/340 N.m) doplňuje silnější naladění se 140 kW (190 k) a 400 N.m. Nejslabší jednotky mají pouze přední pohon, 4 Motion koupíte s 1.5 TSI, 2.0 TSI, 2.0 TDI/110 kW a 140 kW. K těmto motorům se také nabízí sedmistupňové DSG, buď jako alternativa šestirychlostního manuálu, nebo u nejvýkonnějších provedení coby jediná volba.

Trvalá čtyřkolka je vybavena elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou. Řidič může nastavit otočným kolečkem čtyři různé režimy: Street, Snow, Offroad a Offroad Individual. Voličem módů pak vybere z pěti: Comfort, Normal, Sport, Eco a Individual, přičemž se samočinně nastaví i profily převodovky, klimatizace, progresivního elektromechanického řízení, tlumičů a tempomatu. Tento volič jízdních režimů mohou mít rovněž předokolky, první nikoliv.

Video se připravuje ...

Podvozek a karoserie

Podvozek disponuje rozvorem 2603 mm (o 2 mm více než Q2) a rozchodem minimálně šestnáctipalcových kol 1546/1541 mm. Za příplatek může zájemce zvolit elektronicky řízené tlumiče DCC. T-Roc nabídne kromě dnes již povinných elektronických bezpečnostních prvků širokou paletu asistenčních systémů: adaptivní tempomat, zadní kameru, předcházení městských kolizí s nouzovým brzděním a rozpoznáváním chodců, pomocníky při dopravních zácpách a parkování, udržování v pruhu, sledování únavy řidiče, hlídání mrtvých úhlů, čtení dopravních značek...

Auto je 4230 mm dlouhé, 1819 mm široké a jen 1573 mm vysoké, tedy o 39 mm delší, 25 mm širší a 65 mm vyšší než luxusnější a starší bratr od Audi, ale také o čtvrt metru kratší než Tiguan. Zavazadelník má v základním uspořádání objem 445 l, po sklopení zadních asymetricky (60:40) dělených sedadel lze naložit 1290 l bagáže.

Výbava

Výbava obsahuje kupříkladu bezklíčkový vstup a startování, elektrické ovládání víka kufru, nezávislé topení, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání volantu i sedaček, záleží pochopitelně na verzi. V příplatcích najdeme digitální přístrojovou desku a dvoudílné panoramatické střešní okno, které se dá vyklopit i posunout. Informační a zábavní systém může mít skleněnou obrazovku s úhlopříčkou až 8 palců a podporu MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Základní ze tří variant je jen 6,5palcová, prostřední zahrnuje ještě přehrávač CD. Odkládací přihrádka na mobily má dvě USB zástrčky, indukční dobíjení najdeme v „extras“, stejně jako balíčky internetových a asistenčních služeb. Audiofily potěší soustava Beats s výkonem 300 W.

Video se připravuje ...

T-Roc s vyšší výbavou Style je v základu dvoubarevný, Sport jen na zvláštní přání, ale individualizace je i tak k mání dost... Laků karoserie může být deset, třeba v kombinaci s černou, bílou a hnědou střechou, sloupky i zrcátky, interiér je šedý, případně černý, u Style má klient dále na výběr hnědé, modré, oranžové a žluté prvky v kabině. Oba pak disponují chromovanými koncovkami výfuku, difuzory a sedmnáctipalcovými ráfky, Sport má zase navíc rudé brzdové třmeny. Pro oba nechybí ani tradiční balíček R-Line.

Ještě letos

Předprodej T-Rocu začne v září, naživo jej uvidíme ve Frankfurtu a uvedení na evropské trhy je plánováno na listopad. Marketing cílí na svobodné, rodiny i starší páry, kterým již děti odrostly. Výroba pro starý kontinent poběží v portugalském Setúbalu nedaleko Lisabonu.

Aleš Dragoun
Diskuze (214)
12. 4. 2018 12:45
Re: Kde je
Ruční jako klacek v Octavii tam není. Mám na mysli elektr.parkovací brzda.
Avatar - white label
7. 4. 2018 20:02
Re: Kde je
Co si tak přečíst i nadpis příspěvku na který reaguješ...?
Ruční brzda v něm musela být určitě, rozdíl je pouze v ovládání.
7. 4. 2018 19:54
Re: Kde je
Včera jsem jel v 1.5 benzínu s automatem a ruční brzda v něm nebyla . T roc ruční brzdu nemá. Blbneš lidem hlavu :-( :-(
Avatar - white label
25. 8. 2017 13:28
Re: T-roc
T-Roc je taková "mezitřída" mezi kompaktním SUV/crossoverem Tiguanem a budoucím malým T-Crossem.
Avatar - praděda7
25. 8. 2017 12:47
Re: 4Motion pochvala
To byli nějací slušní zlodějíčkové, nechali tam aspoň ussrraný kola místo cihel.... >:D