Volkswagen T1 Revival: Vzpomínka na jedničku

 

Volkswagen hledí do elektrické budoucnosti, ale tvary se vrací zpátky ke kořenům. A jeden už poměrně známý designér ve druhém ohledu automobilku následuje.

Volkswagen čas od času překvapí konceptem mikrobusu, který vzdává hold tomu úplně prvnímu se dvěma véčky. Poslední verzi Budd-e chce dokonce vyrábět. Jenže v jeho případě půjde o elektromobil, doba bublajících vzduchem chlazených plochých čtyřválců v zádi pod podlahou dávno pominula. Klasickým dodávkám ovšem zůstanou motory s vnitřním spalováním. Jenže zase nebudou retro...

Davidu Obendorferovi to přijde trochu škoda. Tenhle šikovný milovník klasiky a na univerzitě v Budapešti vystudovaný designér není neznámý, už virtuálně navrhl třeba moderní Fiaty 127 a 600 a Renault 4. Osobně si myslím, že ho měli v Turíně dávno zaměstnat... Místo toho navrhuje jachty a ve volném čase auta. Tentokrát se tedy zaměřil na Volkswagen a jeho Typ 2, legendární „busík“, jinak první Transporter. Od roku 1990 se retrospektivně značí paradoxně T1 a některým „odborníkům“ tím Wolfsburg řádně motá hlavy...

Obendorferův výtvor je hranatý, dokonce mnohem více než třeba patnáct let starý koncept Microbus přímo od VW, další studií byl přece jen ostřejší Bulli (2011), už však elektrický. Ale přídí s velkými kulatými světly a logem uprostřed jasně odkazuje na legendu, jsou však čtyři, ještě navíc se zde objevily denní diody. V nárazníku našly místo vodorovné větrací štěrbiny, imaginární (díkybohu konvenční) motory tedy hledejme vpředu... Také záď včetně malých koncových reflektorů odkazuje na originál. Druhým párům bočních dveří chybějí vnější posuvné kolejnice, takže designér počítá s klasickým otevíráním, jen proti směru jízdy. Chromované kliky ale zaujmou...

Pro všechny případy vytvořil podobu luxusních dvoubarevných provedení i dodávek, těm boční dveře chybějí. Pokud se zdají být auta na počítačových skicách dlouhá, tak vězte, že designér použil největší provedení současného T6 a ještě rozvor natáhl o 7 cm.

Obendorfer dle svých vlastních slov nechtěl vyloženě napodobit původní T1. Interiér navrhl v moderním duchu, ale jednoduše. Do historie nahlíží sedačky, vnitřní kliky, středový pruh lakovaný v barvě karoserie, jediný sdružený přístroj pod tříramenným volantem a centrální větrací štěrbiny. Ovládací prvky včetně velkého displeje jsou ale zase moderní... Kultovní klasika, která si získala srdce amerických hippies v 60. letech, má evidentně stále dost obdivovatelů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Carscoops, David Obendorfer

Štítky Volkswagen Dodávky

 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 




VW T6 Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion: Z Dakaru VW T6 Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion: Z Dakaru

Doprovodné vozidlo z nejtěžší světové rallye nemůže být…

Volkswagen Užitkové vozy na Caravan Salon Düsseldorf 2016 Volkswagen Užitkové vozy na Caravan Salon Düsseldorf 2016

Pro letošní Caravan Salon v Düsseldorfu si připravila…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak zjistili v polské zoo

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak…

Odebrat medvědovi hračku může být docela nebezpečné, zvláště když hračkou je minometný náboj. Asi takové poučení…

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou školu osvěží žhavé i ledové novinky

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou…

Nejrychlejší ježek na světě má podle posměváčků své nejlepší dny už za sebou. Sega si to však nemyslí a každý…

 

iSport.cz

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Příhoda v derby chyboval, Slavia měla kopat penaltu

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Příhoda v derby chyboval, Slavia…

V 8. kole ePojisteni.cz ligy bylo nejsledovanějším zápasem ePojisteni.cz ligy derby Sparty se Slavií. To nevyšlo…

Sparta jedná s Libercem o Trpišovském, Guľu nepustí Žilina

Sparta jedná s Libercem o Trpišovském, Guľu nepustí Žilina

Stane se Jindřich Trpišovský novým koučem pražské Sparty? Podle informací iSport.cz zahájila jednání s vedením…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…