Volkswagen T1 Revival: Vzpomínka na jedničku

 

Volkswagen hledí do elektrické budoucnosti, ale tvary se vrací zpátky ke kořenům. A jeden už poměrně známý designér ve druhém ohledu automobilku následuje.

Volkswagen čas od času překvapí konceptem mikrobusu, který vzdává hold tomu úplně prvnímu se dvěma véčky. Poslední verzi Budd-e chce dokonce vyrábět. Jenže v jeho případě půjde o elektromobil, doba bublajících vzduchem chlazených plochých čtyřválců v zádi pod podlahou dávno pominula. Klasickým dodávkám ovšem zůstanou motory s vnitřním spalováním. Jenže zase nebudou retro...

Davidu Obendorferovi to přijde trochu škoda. Tenhle šikovný milovník klasiky a na univerzitě v Budapešti vystudovaný designér není neznámý, už virtuálně navrhl třeba moderní Fiaty 127 a 600 a Renault 4. Osobně si myslím, že ho měli v Turíně dávno zaměstnat... Místo toho navrhuje jachty a ve volném čase auta. Tentokrát se tedy zaměřil na Volkswagen a jeho Typ 2, legendární „busík“, jinak první Transporter. Od roku 1990 se retrospektivně značí paradoxně T1 a některým „odborníkům“ tím Wolfsburg řádně motá hlavy...

Obendorferův výtvor je hranatý, dokonce mnohem více než třeba patnáct let starý koncept Microbus přímo od VW, další studií byl přece jen ostřejší Bulli (2011), už však elektrický. Ale přídí s velkými kulatými světly a logem uprostřed jasně odkazuje na legendu, jsou však čtyři, ještě navíc se zde objevily denní diody. V nárazníku našly místo vodorovné větrací štěrbiny, imaginární (díkybohu konvenční) motory tedy hledejme vpředu... Také záď včetně malých koncových reflektorů odkazuje na originál. Druhým párům bočních dveří chybějí vnější posuvné kolejnice, takže designér počítá s klasickým otevíráním, jen proti směru jízdy. Chromované kliky ale zaujmou...

Pro všechny případy vytvořil podobu luxusních dvoubarevných provedení i dodávek, těm boční dveře chybějí. Pokud se zdají být auta na počítačových skicách dlouhá, tak vězte, že designér použil největší provedení současného T6 a ještě rozvor natáhl o 7 cm.

Obendorfer dle svých vlastních slov nechtěl vyloženě napodobit původní T1. Interiér navrhl v moderním duchu, ale jednoduše. Do historie nahlíží sedačky, vnitřní kliky, středový pruh lakovaný v barvě karoserie, jediný sdružený přístroj pod tříramenným volantem a centrální větrací štěrbiny. Ovládací prvky včetně velkého displeje jsou ale zase moderní... Kultovní klasika, která si získala srdce amerických hippies v 60. letech, má evidentně stále dost obdivovatelů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky

Evropská centrální banka (ECB) oznámila, že dvě…

Saúdové ubránili Mekku před teroristickým útokem Saúdové ubránili Mekku před teroristickým útokem

Saúdská Arábie v pátek zmařila teroristický útok ve Velké…

Developer Stalin. Podívejte se, jak chtěl diktátor přestavět Moskvu Developer Stalin. Podívejte se, jak chtěl diktátor přestavět Moskvu

Diktátorovi architekti plánovali Moskvu, takřka přes noc,…

Sesuv půdy v Číně zabil přes sto lidí, způsobil ho déšť Sesuv půdy v Číně zabil přes sto lidí, způsobil ho déšť

Při sesuvu půdy ve vesnici Sin-mo v čínské provincii…

 
Zdroj: Carscoops, David Obendorfer

Štítky Volkswagen Dodávky

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Nejlepší motor v roce 2017 stále vyrábí Ferrari. Tříválce a diesely ustoupily do pozadí Nejlepší motor v roce 2017 stále vyrábí Ferrari. Tříválce a diesely ustoupily do pozadí

Odborná novinářská porota rozhodla o držitelích titulu…

 




Fotoreportáž ze srazu VW Transporter: Legendární dodávka 180krát jinak! Fotoreportáž ze srazu VW Transporter: Legendární dodávka 180krát jinak!

Letos jsme opět zavítali na velké celorepublikové setkání…

Busík od VW za 3,8 milionu korun? Pozor, jde o model! Busík od VW za 3,8 milionu korun? Pozor, jde o model!

Za skoro čtyři miliony můžete mít leccos. Třeba slavný VW…

 



 
Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Dnes 08:00

Náš speciální přípravek nahradí až čtyři běžné přípravky, sníží spotřebu na polovinu, zvýší výkon o 300 % a prodlouží život motoru o deset let. Samozřejmě jen když tomu uvěříte.




Blesk.cz

Ministerstvo „sedí“ na bankovním trezoru. Bohatí majitelé sbírali kompro

Ministerstvo „sedí“ na bankovním trezoru. Bohatí…

Jako bankovní dům byl původně postaven Petschkův palác, který neslavně proslul během druhé světové války…

Sobotkův rozchod se ženou: Jak ho vnímal politický parťák Zaorálek?

Sobotkův rozchod se ženou: Jak ho vnímal politický…

Na premiéra Bohuslava Sobotku se toho před jeho koncem v nejvyšší politice navalilo více. Veřejně se přiznal…

 

iSport.cz

EURO U21: Makedonie - Portugalsko 2:4. Favorit smutní, semifinále mu uniklo

EURO U21: Makedonie - Portugalsko 2:4. Favorit…

Adeus, Portugal! Fotbalisté z Pyrenejského poloostrova sice porazili Makedonii 4:2, ale vzhledem k výhře…

Zlín - Slovan Bratislava 2:1. Český tým vyhrál Superpohár po penaltách

Zlín - Slovan Bratislava 2:1. Český tým vyhrál…

Nevypadalo to s nimi dobře. Fotbalisté Zlína ještě pár minut před koncem prohrávali v premiérovém ročníku…

 

Reflex.cz

Pedofilové mezi námi: Kolik jich vlastně v populaci je?

Pedofilové mezi námi: Kolik jich vlastně v populaci je?

Pedofilů je zřejmě daleko více, než se domnívá laická veřejnost. Kolik jich mezi námi vlastně žije a jak se…

Blíží se volby. Babiš se distancuje od EET

Blíží se volby. Babiš se distancuje od EET

Neuvěřitelná bizarnost české politiky se potvrdila v ještě obludnějším rozměru, než se široká veřejnost…