Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne: Chystá se facelift a nové motory
Velké a vcelku luxusní SUV od Volkswagenu zřejmě čekají jen kosmetické změny. Upraví se oba konce karoserie, zejména pak zadní partie. Příď totiž už nyní dobře zapadá do aktuálního portfolia, reprezentovaného především sedmou generací Golfu. U Porsche tomu bude podobně, představu o tváři faceliftu nabídne letos uvedená modernizace Panamery.
Dočkáme se i novinek na poli nabízených motorů. Jedinou definitivně potvrzenou informací je ukončení výroby agregátu 3.6 V6 FSI (206 kW, 360 N.m) v Touaregu. Cayenne používá vlastní šestiválec téhož objemu (221 kW, 400 N.m) a zachová si ho i nadále. Pravděpodobně se ale rozloučí s odvozenými atmosférickými osmiválci, na spadnutí je jejich výměna za třílitrové V6 biturbo. Porsche také disponuje vylepšeným hybridním pohonem, který má silnější elektromotor a nově umožňuje dobíjení baterií ze zásuvky – zatím se nabízí pro Panameru S E-Hybrid.
Inovace na poli turbodieselů znamená posílení třílitrového V6 TDI – ze 180 kW a 550 N.m si může polepšit na 190 kW a 580 N.m, jako v Audi A8. Porsche umí nabídnout i víc, od ledna se šestiválec v Panameře dokonce pochlubí 650 N.m a 221 kW, tedy kulatými 300 koni. Osmiválec TDI pochopitelně bude pokračovat dál, objevily si již ale informace o nasazení čtyřválce na místo základního dieselového pohonu pro Touareg. Bude to 2.0 BiTDI (132 kW, 420 N.m), který dnes pohání Amarok? Uvidíme.