reklama


26.9. 2014 Leoš Káňa

Volkswagen Touareg: První jízdní dojmy

 

Velké SUV Touareg se stalo nedílnou součástí výrobního programu automobilky Volkswagen. Nyní jsme se seznámili s jeho modernizovanou verzí.

Ještě na přelomu tisíciletí se Volkswagen soustředil na běžné osobní automobily a o terénním zástupci měl jenom mlhavé představy. V roce 2002 se objevila první generace modelu Touareg a hned oživila celý tehdy stagnující segment velkých komfortních SUV. Než v roce 2010 nastoupila druhá generace, prodalo se 475.000 exemplářů. Jenže za poslední čtyři roky si Touareg pořídilo po celém světě již jenom 300.000 zákazníků. Udržet si dobré prodejní výsledky není jednoduché, takže přichází modernizované provedení.

To na první pohled není jednoduché rozeznat. Silueta vozu, jeho kontury a většina typických prvků jsou totiž stejné. Volkswagen navíc zastává jasné stanovisko, že změn je potřeba udělat co nejméně – hlavně ať je na první pohled zřejmé, že jde o VW. Takže přední část jasně ukazuje, k jaké automobilce vůz patří. Jenže už se nepodobá předchozímu Golfu, ale opticky připomíná minulou generaci Passatu. Někdo tento rozdíl ani nepostřehne, ale my jsme ho rozeznali.

Měnilo se jen decentně

Přední světlomety (ve všech verzích budou standardně bixenony) už nemají ve spodní části vykousnutí v napojení na masku chladiče a diody denního svícení jsou nataženy po celé jejich spodní části. Grill charakterizují čtyři vodorovné chromované lamely místo dvou, logo uprostřed zůstalo. Nový je také nárazník s dolů se rozšiřujícím hlavním vstupem nasávaného vzduchu, a proto se změnily i vdechy po jeho stranách.

„Vrchol“ inovace představuje chromovaná lišta oddělující na nárazníku nasávací otvory nahoře od mlhovek dole, která se ve stejné výšce táhne kolem celého vozu. V nabídce se objevily další barevné odstíny (Reef Blue Metallic, Sand Gold Metallic, Black Oak Brown Metallic a Moonlight Blue Pearl Effect) a také trio nových litých kol.

Volkswagen Touareg: Modernizované SUV na nových fotografiích

V interiéru jsme objevili nové barevné kombinace, dekorativní panely imitující dřevo (Sapelli mahagon a Engineered Ebony), luxusnější bílé podsvícení přístrojů a tlačítek (dříve bylo červené) nebo typické přepínače, které nyní vypadají jako by byly vyfrézovány z masivního bloku. Tvarově se na palubní desce ani na výplních dveří nic nezměnilo.

Také rozmístění ovladačů je stejné, moderní informační technologie jsou totiž schované pod barevnou dotykovou obrazovkou. Systém RNS 850 vedle navigace nabízí také on-line spojení s internetem. Můžete tak jednoduše hledat body zájmu přes Google a využívat i mapové podklady tohoto vyhledávače včetně Google Earth nebo Google Street View a jeho on-line dopravních informací.

Obsáhlejší je také další bezpečnostní a komfortní výbava. Čtveřice kamer monitoruje nejbližší okolí vozu a obraz z nich se promítá na obrazovku nejen při parkování, ale také při pomalé jízdě vpřed. Řidič je určitě ocení v terénu, kdy kvůli vysoké stavbě vozu nemůže sledovat překážky v těsné blízkosti. Jízdu v pruzích hlídá kamera na čelním skle a dvojice radarů spolupracuje s adaptivním tempomatem, nouzovým brzděním nebo přednárazovým systémem, který zmobilizuje všechny prvky pasivní ochrany posádky.

Poprvé Euro 6

Technici Volkswagenu se prý zaměřili i na podvozek, který prodělal drobné úpravy a optimalizaci odpružení. My jsme však jezdili jenom s vozy na vzduchových polštářích, takže jsme změny nemohli posoudit.

Nejprve jsme vyzkoušeli vznětový osmiválec 4.2 TDI s výkonem 250 kW dostupným při 4000 otáčkách a obřím točivým momentem 800 N.m, který můžete využívat od 1750 otáček. Síla a dynamika motoru je úžasná, vždyť 2297 kg těžký Touareg s ním zvládne stovku za 5,8 s. Nám se líbil zvuk motoru a jeho chuť k životu. Škoda jenom, že osmistupňový automat není rychlejší a při podřazování někdy tápal, která rychlost bude nejvhodnější.

Hybridní Touareg kombinuje zážehový třílitr s výkonem 245 kW a elektromotor 34 kW, který je napájený z akumulátorů Ni-Mh o kapacitě 1,73 kWh. Dynamikou se rovná vznětovému osmiválci, ale spotřebou 8,2 l na 100 km by měl být úspornější. Příjemné je neznatelné přecházení z čistě elektrického pohonu do spalovacího režimu a opačně.

Nový Volkswagen Touareg: Hezčí vzhled a Euro 6

Jenže oba tyto agregáty zůstaly stejné. Nový je jenom vznětový vidlicový šestiválec 3.0 TDI, který díky katalyzátoru SCR (Selective Catalytic Reduction) splňuje emisní normy Euro 6. A to nejen ve výkonové verzi se 150 kW, ale i v silnější, disponující 193 kW. My jsme měli možnost vyzkoušet výkonnější variantu, která proti předchozí generaci posílila o 13 kW, točivý moment se zvedl o 30 N.m a spotřeba přitom klesla v průměru o 0,6 litru.

Na lepší hodnotě se podílejí aerodynamická optimalizace karoserie i podvozku a nový osmistupňový automat s funkcí plachtění. Ten při ubrání plynu odpojí agregát od kol, takže vůz nezačne brzdit motorem a využívá kinetickou energii k jízdě vpřed – jako kdybyste při jízdě zařadili neutrál. Celý systém přitom funguje naprosto neznatelně. Rozjeli jsme vůz na stovku a dali nohu z plynu, v tu chvílí „plachtíme“ dál bez znatelného zpomalení. Stačí však lehký dotyk na brzdu a zapojí se i agregát, který začne vůz zpomalovat.

Modernizovaný Volkswagen Touareg se začne prodávat v říjnu, ale české ceny zatím nebyly stanoveny.

Volkswagen Touareg - technická data
Motor3.0 V6 TDI3.0 V6 TDI4.2 V8 TDI3.0 TSI Hybrid
Převodovka8AT8AT8AT8AT
Zdvihový objem (cm3)2967296741342995 + elektromotor
Válce/ventily6/46/48/46/4
Největší výkon (kW při ot./min)150/3200-4400193/3800-4400250/4000245 + 34,3 (max. 279)
Točivý moment (N.m při ot./min)450/1250-3200580/1750-2500800/1750-2750440 + 279 (max. 580)
Maximální rychlost (km/h)206225242240
Zrychlení 0-100 (s)8,77,35,86,5
Spotřeba (l/100 km)6,66,69,18,2

Plusy

  • Automat u motoru 3.0 TDI V6
  • Prostorná kabina
  • Bohatá výbava
  • Komfortní vzduchové odpružení
  • Jízda v terénu

Minusy

  • Těžkopádný na silnici
  • Odtažité řízení

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci

Domácích zabijaček prasat dlouhodobě ubývá. Jitrnice,…

StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Volkswagen svolá v Rusku do servisů 44.000 Touaregů Volkswagen svolá v Rusku do servisů 44.000 Touaregů

Problém se vedle Touaregu týká také Porsche Cayenne. Po…

Volkswagen snížil v prvním pololetí výrobu aut na Slovensku Volkswagen snížil v prvním pololetí výrobu aut na Slovensku

Volkswagen v Bratislavě vyrobil za šest měsíců letošního…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Probudil se a všichni byli mrtví. Chlapec (7) jako jediný přežil náraz letadla

Probudil se a všichni byli mrtví. Chlapec (7) jako…

Přes noc se z něj stal sirotek. Na dům rodiny malého kyrgyzského chlapce spadlo turecké nákladní letadlo a…

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete od počítače

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete…

Windows 10 by se mohly na počítačích s kamerami kompatibilními s technologií Windows Hello samy zamykat.

 

iSport.cz

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i zastřelením

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i…

Už se mu nelíbilo, jak se v biatlonu přehlížejí problémy v boji s dopingem. Předseda Českého svazu biatlonu Jiří…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama