26.9. 2014 Leoš Káňa

Volkswagen Touareg: První jízdní dojmy

 

Velké SUV Touareg se stalo nedílnou součástí výrobního programu automobilky Volkswagen. Nyní jsme se seznámili s jeho modernizovanou verzí.

Ještě na přelomu tisíciletí se Volkswagen soustředil na běžné osobní automobily a o terénním zástupci měl jenom mlhavé představy. V roce 2002 se objevila první generace modelu Touareg a hned oživila celý tehdy stagnující segment velkých komfortních SUV. Než v roce 2010 nastoupila druhá generace, prodalo se 475.000 exemplářů. Jenže za poslední čtyři roky si Touareg pořídilo po celém světě již jenom 300.000 zákazníků. Udržet si dobré prodejní výsledky není jednoduché, takže přichází modernizované provedení.

To na první pohled není jednoduché rozeznat. Silueta vozu, jeho kontury a většina typických prvků jsou totiž stejné. Volkswagen navíc zastává jasné stanovisko, že změn je potřeba udělat co nejméně – hlavně ať je na první pohled zřejmé, že jde o VW. Takže přední část jasně ukazuje, k jaké automobilce vůz patří. Jenže už se nepodobá předchozímu Golfu, ale opticky připomíná minulou generaci Passatu. Někdo tento rozdíl ani nepostřehne, ale my jsme ho rozeznali.

Měnilo se jen decentně

Přední světlomety (ve všech verzích budou standardně bixenony) už nemají ve spodní části vykousnutí v napojení na masku chladiče a diody denního svícení jsou nataženy po celé jejich spodní části. Grill charakterizují čtyři vodorovné chromované lamely místo dvou, logo uprostřed zůstalo. Nový je také nárazník s dolů se rozšiřujícím hlavním vstupem nasávaného vzduchu, a proto se změnily i vdechy po jeho stranách.

„Vrchol“ inovace představuje chromovaná lišta oddělující na nárazníku nasávací otvory nahoře od mlhovek dole, která se ve stejné výšce táhne kolem celého vozu. V nabídce se objevily další barevné odstíny (Reef Blue Metallic, Sand Gold Metallic, Black Oak Brown Metallic a Moonlight Blue Pearl Effect) a také trio nových litých kol.

Volkswagen Touareg: Modernizované SUV na nových fotografiích

V interiéru jsme objevili nové barevné kombinace, dekorativní panely imitující dřevo (Sapelli mahagon a Engineered Ebony), luxusnější bílé podsvícení přístrojů a tlačítek (dříve bylo červené) nebo typické přepínače, které nyní vypadají jako by byly vyfrézovány z masivního bloku. Tvarově se na palubní desce ani na výplních dveří nic nezměnilo.

Také rozmístění ovladačů je stejné, moderní informační technologie jsou totiž schované pod barevnou dotykovou obrazovkou. Systém RNS 850 vedle navigace nabízí také on-line spojení s internetem. Můžete tak jednoduše hledat body zájmu přes Google a využívat i mapové podklady tohoto vyhledávače včetně Google Earth nebo Google Street View a jeho on-line dopravních informací.

Obsáhlejší je také další bezpečnostní a komfortní výbava. Čtveřice kamer monitoruje nejbližší okolí vozu a obraz z nich se promítá na obrazovku nejen při parkování, ale také při pomalé jízdě vpřed. Řidič je určitě ocení v terénu, kdy kvůli vysoké stavbě vozu nemůže sledovat překážky v těsné blízkosti. Jízdu v pruzích hlídá kamera na čelním skle a dvojice radarů spolupracuje s adaptivním tempomatem, nouzovým brzděním nebo přednárazovým systémem, který zmobilizuje všechny prvky pasivní ochrany posádky.

Poprvé Euro 6

Technici Volkswagenu se prý zaměřili i na podvozek, který prodělal drobné úpravy a optimalizaci odpružení. My jsme však jezdili jenom s vozy na vzduchových polštářích, takže jsme změny nemohli posoudit.

Nejprve jsme vyzkoušeli vznětový osmiválec 4.2 TDI s výkonem 250 kW dostupným při 4000 otáčkách a obřím točivým momentem 800 N.m, který můžete využívat od 1750 otáček. Síla a dynamika motoru je úžasná, vždyť 2297 kg těžký Touareg s ním zvládne stovku za 5,8 s. Nám se líbil zvuk motoru a jeho chuť k životu. Škoda jenom, že osmistupňový automat není rychlejší a při podřazování někdy tápal, která rychlost bude nejvhodnější.

Hybridní Touareg kombinuje zážehový třílitr s výkonem 245 kW a elektromotor 34 kW, který je napájený z akumulátorů Ni-Mh o kapacitě 1,73 kWh. Dynamikou se rovná vznětovému osmiválci, ale spotřebou 8,2 l na 100 km by měl být úspornější. Příjemné je neznatelné přecházení z čistě elektrického pohonu do spalovacího režimu a opačně.

Nový Volkswagen Touareg: Hezčí vzhled a Euro 6

Jenže oba tyto agregáty zůstaly stejné. Nový je jenom vznětový vidlicový šestiválec 3.0 TDI, který díky katalyzátoru SCR (Selective Catalytic Reduction) splňuje emisní normy Euro 6. A to nejen ve výkonové verzi se 150 kW, ale i v silnější, disponující 193 kW. My jsme měli možnost vyzkoušet výkonnější variantu, která proti předchozí generaci posílila o 13 kW, točivý moment se zvedl o 30 N.m a spotřeba přitom klesla v průměru o 0,6 litru.

Na lepší hodnotě se podílejí aerodynamická optimalizace karoserie i podvozku a nový osmistupňový automat s funkcí plachtění. Ten při ubrání plynu odpojí agregát od kol, takže vůz nezačne brzdit motorem a využívá kinetickou energii k jízdě vpřed – jako kdybyste při jízdě zařadili neutrál. Celý systém přitom funguje naprosto neznatelně. Rozjeli jsme vůz na stovku a dali nohu z plynu, v tu chvílí „plachtíme“ dál bez znatelného zpomalení. Stačí však lehký dotyk na brzdu a zapojí se i agregát, který začne vůz zpomalovat.

Modernizovaný Volkswagen Touareg se začne prodávat v říjnu, ale české ceny zatím nebyly stanoveny.

Volkswagen Touareg - technická data
Motor3.0 V6 TDI3.0 V6 TDI4.2 V8 TDI3.0 TSI Hybrid
Převodovka8AT8AT8AT8AT
Zdvihový objem (cm3)2967296741342995 + elektromotor
Válce/ventily6/46/48/46/4
Největší výkon (kW při ot./min)150/3200-4400193/3800-4400250/4000245 + 34,3 (max. 279)
Točivý moment (N.m při ot./min)450/1250-3200580/1750-2500800/1750-2750440 + 279 (max. 580)
Maximální rychlost (km/h)206225242240
Zrychlení 0-100 (s)8,77,35,86,5
Spotřeba (l/100 km)6,66,69,18,2

Plusy

  • Automat u motoru 3.0 TDI V6
  • Prostorná kabina
  • Bohatá výbava
  • Komfortní vzduchové odpružení
  • Jízda v terénu

Minusy

  • Těžkopádný na silnici
  • Odtažité řízení

Spolupracujeme s TipCars.com
General Motors klesl zisk o 42 procent, ztráty způsobil prodej Opelu i Jihoafrických aktivit General Motors klesl zisk o 42 procent, ztráty způsobil prodej Opelu i Jihoafrických aktivit

Největší americké automobilce General Motors (GM) klesl…

Dešťovka rozhýbe trh s jímkami na vodu. Ministerstvo připravilo dotace Dešťovka rozhýbe trh s jímkami na vodu. Ministerstvo připravilo dotace

V srpnu bude ministerstvo životního prostředí na systémy…

Mitsubishi se daří, zisk překonal odhady Mitsubishi se daří, zisk překonal odhady

Japonská automobilka Mitsubishi Motors v prvním fiskálním…

Peníze z Vysočiny pomáhají v Zakarpatí. Investice jdou do škol Peníze z Vysočiny pomáhají v Zakarpatí. Investice jdou do škol

Od zahájení spolupráce v roce 2007 už Vysočina podpořila…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Volvo XC90 se čtyřválcovým turbodieselem D5 jsme už proti…

Volkswagen svolá v Rusku do servisů 44.000 Touaregů Volkswagen svolá v Rusku do servisů 44.000 Touaregů

Problém se vedle Touaregu týká také Porsche Cayenne. Po…

 



 
Modernizovaný Nissan Qashqai má české ceny. Dá vám slevu i na akční ceny

Modernizovaný Nissan Qashqai má české ceny. Dá vám slevu i na akční ceny

Dnes 13:51

Za základní dvanáctistovku s výkonem 115 koní dáte po aktuální slevě 437.500 korun. Novinkou je linie Tekna+, která platí za absolutní vrchol nabídky.




Blesk.cz

Padesát odstínů temnoty: Tohle vám v kině neukázali!

Padesát odstínů temnoty: Tohle vám v kině neukázali!

Mysleli jste, že vám filmová podoba bestselleru Padesát odstínů ukázala vše? Doma si ale můžete užít ještě o…

Smrt zpěváka Linkin Park: Děsivý hovor na policii, když našli jeho tělo

Smrt zpěváka Linkin Park: Děsivý hovor na policii,…

Rodinu, přátele i fanoušky nu-metalu po celém světě zdrtila zpráva o smrti frontmana skupiny Linkin Park.…

 

iSport.cz

Berbr mě napadl, tvrdí jeho kritik Černý. Bojí se, že ho někdo zmydlí

Berbr mě napadl, tvrdí jeho kritik Černý. Bojí se,…

Strach, výhružky. Otakar Černý, bývalý šéf sportu České televize, popsal šokující jednání Romana Berbra a…

Jágr nevyloučil extraligu. Mohl by ho lákat Růžička, zájem má Třinec

Jágr nevyloučil extraligu. Mohl by ho lákat Růžička,…

Vlasy smotané do culíku, na hlavě zastaralá „skořápka“. Na ní nezaměnitelné číslo 68. Jaromír Jágr se včera…

 

Reflex.cz

Arabská modelka se prošla na veřejnosti v minisukni a vzbudila obrovský rozruch

Arabská modelka se prošla na veřejnosti v minisukni…

Orgány náboženské policie v Saúdské Arábii vyšetřují mladou ženu, která na videu ukazuje, jak na veřejnosti…

Příběh nejbohatší ženy světa: Vybudovala L'Oréal, nyní žije v ústraní a dcera ji nechala zbavit svéprávnosti

Příběh nejbohatší ženy světa: Vybudovala L'Oréal,…

Každá rodina má svá tajemství, vnitřní sváry a neshody, které se snaží držet za každou cenu za zavřenými dveřmi.…