Nový Volkswagen Touareg: Hezčí vzhled a Euro 6
Přestože autosalon v Pekingu startuje až 20. dubna, fotografie jednoho z největších taháků automobilky Volkswagen můžeme vidět již nyní. Facelift modelu Touareg se přitom nedotkl pouze přední a zadní části, ale také motorů a interiéru.
A podle čeho faceliftovaný Volkswagen Touareg poznáte? Především podle přepracovaných předních světlometů (standardně s bixenonovou technikou pro všechny verze), maskou chladiče se čtveřicí lamel a přepracovaného nárazníku s horizontálním členěním. Podobné je to i vzadu, kde našel místo nově koncipovaný difuzor.
Interiér doznal změn jen v detailech, ale o to zajímavějších. K dispozici bude nová paleta barev koženého čalounění a obkládacích dekorů, exkluzivní bílé podsvícení ovládacích prvků a rozšířena byla také centrální lišta s tlačítky nad displejem multimediálního systému. Zde mimo obvyklé prvky (systém parkovacích senzorů, tlačítko výstražných světel a ukazatel vypnutí airbagu spolujezdce) najdeme tlačítka pro zapnutí/vypnutí vyhřívání volantu a zadního okna. Ani základní verze přitom nebudou ochuzeny o možnost nastavení bederních opěrek předních sedadel, ovšem pouze manuálně.
Volkswagen Touareg je v závislosti na vybraném trhu nabízen s turbodiesely (V6 a V8 TDI), zážehovými motory (V6 a V8 FSI), přeplňovaným zážehovým motorem (V6 TSI) a hybridním pohonem (V6 TSI + elektromotor). Do Evropy se však dostane pouze dvojice vznětových agregátů a méně rozšířený hybrid. Všechny jednotky budou ve spojení s automatickou osmistupňovou převodovkou.
Ačkoliv jsou turbodiesely pouze dva, v nabídce je najdete tři. Základní třílitrový šestiválec dosahuje výkonu 150 kW, jeho silnější verze dostala doping na 190 kW (+ 10 kW) a na vrcholu stále zůstává osmiválec o objemu 4,2 litru a výkonu 250 kW. Šestiválec navíc disponuje novým katalyzátorem SCR-DPF, díky čemuž s okamžitou platností splňuje emisní normu Euro 6. Jeho slabší verze by si nyní v průměru neměla říci o více než 6,6 l/100 km, silnější spolyká pouze o dva decilitry nafty více.
Samotnou kapitolou je hybridní verze, kterou na českých silnicích jen tak nezahlédnete. Spojením přeplňovaného benzinového šestiválce (245 kW) a elektromotoru (38 kW) vznikl výkon 279 kW (380 koní), točivý moment 580 N.m a kombinovaná spotřeba „pouze“ 8,2 l/100 km. Dobrou zprávou také je, že až do rychlosti 50 km/h může být vůz poháněn pouze elektromotorem.