23.8. 2013 Michal Fokt

Volkswagen bude u americké vlády lobbovat za podporu turbodieselů

Volkswagen bude u americké vlády lobbovat za podporu turbodieselů

Volkswagen má o své turbodieselové strategii v USA jasno - chce protlačit daňové úlevy pro naftu a přesvědčit agenturu EPA, že používá nesprávnou metodiku.

V Americe stále víc automobilek zkouší štěstí s turbodieselovými motory. K německým průkopníkům této techniky se v poslední době přidala třeba Mazda, ale i domácí značky General Motors a Chrysler, ovšem i přes všechny dosavadní snahy Američané reagují na lákadlo nízké spotřeby nafťáků velmi vlažně, proto se Volkswagen rozhodl trošku přitlačit na pilu.

Tvrdí, že by americká vláda měla čisté diesely podporovat a zasadit se o "zelenější" cestování, namísto aby byla nafta oproti benzinu znevýhodňována - daň na galon nafty je o 6 centů vyšší, než na benzin a 15 států unie navíc ještě na diesely uvaluje dodatečné zdanění.

Volkswagen of America přirovnává nejnovější diesely k elektromobilům a hybridům, které mohou používat speciální jízdní pruhy i při obsazení pouze řidičem a totéž by si prý zasloužily i TDI. A snahy dieselů o ovládnutí světa by měla korunovat VW navrhovaná změna metodiky měření spotřeby. Stávající kombinovaný cyklus, stanovený agenturou pro ochranu životního prostředí EPA, počítá se 45% podílem jízdy po dálnici a 55% ve městě, což je špatné.

Pravda se podle Volkswagenu skrývá v obráceném poměru obou módů. Nemusíte být Stephen Hawking, aby vám byly jasné důvody - v dálničním provozu vypadá spotřeba a emise turbodieselů mnohem optimističtěji, než při jízdě po městě.

EPA (ale i další kompetentní instituce) je ale zatím neoblomná. Diesely si podle ní žádné výhody nezaslouží, protože agentura "nevěří, že diesely představují cestu, jak dosáhnout nulových nebo téměř nulových emisí" a "jejich nákup nečelí žádným významným překážkám z pohledu jejich přijetí zákazníky." Řečeno jinými slovy nekultivovaný projev a zápach se dá akceptovat snáz, než hybridní nebo čistě elektrická technika, stále ještě čelící obavám kupujících z přítomnosti akumulátorů.

To ale platí nyní, kdoví, co bude třeba za 10 let. Volkswagen rozhodně nehodlá boj za TDI vzdát a naopak bude v jejich prosazování stále důslednější.

Co myslíte - podlehnou nakonec Američané vábničce turbodieselů nebo jejich města zůstanou ušetřena všudypřítomného kyselého zápachu?

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Trinity, nebo Q bank? Moravský peněžní ústav získal bankovní licenci, hledá nové jméno Trinity, nebo Q bank? Moravský peněžní ústav získal bankovní licenci, hledá nové jméno

Největší česká kampelička bude moci s novým rokem zahájit…

Kosovský parlament schválil vznik armády. Naruší to mír v regionu, varuje Srbsko Kosovský parlament schválil vznik armády. Naruší to mír v regionu, varuje Srbsko

Kosovský parlament velkou většinou schválil transformaci…

Nové emisní testy zavařily plug-in hybridům. Automobilky je stahují z trhu Nové emisní testy zavařily plug-in hybridům. Automobilky je stahují z trhu

WLTP, tedy nový standard pro měření emisí u osobních…

Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali za vyšší mzdy. Žádají navíc 3000 korun Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali za vyšší mzdy. Žádají navíc 3000 korun

Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali před budovou…

 

Štítky Volkswagen

 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen bude u americké vlády lobbovat…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 





 
The Grand Tour se vrátí v čtvrté sezoně. Show Clarksona a spol. ale čeká radikální změna!

The Grand Tour se vrátí v čtvrté sezoně. Show Clarksona a spol. ale čeká radikální změna!

Dnes 12:45

Po třech sezonách bude automobilová show pánů Clarksona, Hammonda a Maye přece jen prodloužena. Na co se můžeme těšit?




Blesk.cz

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

Peklo na D1: Filmaři Honza a Honza tu strávili 13,5 hodiny! „Hodně aut zhaslo, čekáme na vlky...“

Peklo na D1: Filmaři Honza a Honza tu strávili 13,5…

„Začíná tu být tma, hodně aut zhaslo. Čekáme na vlky.“ Tuhle lehce humornou zprávu posílali mobilem domů ve…

 

iSport.cz

Sparta a Hašek: mrtvý bod! Proč jednání stojí a má ještě šanci Slavia?

Sparta a Hašek: mrtvý bod! Proč jednání stojí a má…

Zdálo se to jako hotová věc. Přestup Martina Haška mladšího z Bohemians do Sparty měl být s ohledem na právo…

Možní soupeři pro Slavii a Plzeň? Chelsea, Inter i Vaclík, nebo Čech

Možní soupeři pro Slavii a Plzeň? Chelsea, Inter i…

Dvojice českých zástupců si zahraje evropské poháry i na jaře! Slavia v Evropské lize uhájila druhé postupové…

 

Reflex.cz

Očima libertariána: Proč je stát vždy horší majitel a podnikatel než soukromník

Očima libertariána: Proč je stát vždy horší majitel…

Praxe ukazuje, že čím víc stát zasahuje do společenských a ekonomických vztahů, tím hůř, naopak čím méně se…

23 špatných odpovědí v testech, ze kterých by šílel každý učitel

23 špatných odpovědí v testech, ze kterých by šílel…

Snaha se cení. Občas by se měla cenit i ve školách. Protože nechat nepopsaný kus papíru kvůli tomu, že nevíte…