Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bratislavský Volkswagen dnes ukončí výrobu Octavií

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Bratislavský závod německé automobilky Volkswagen dnes ukončí výrobu vozidel Škoda Octavia. ČTK o tom informoval mluvčí společnosti Vladimír Machalík.

Ukončení výroby octavií automobilka ohlásila už před časem, potřebuje totiž uvolnit linky pro nový typ vozu, který začne vyrábět příští rok.

"Volkswagen Slovakia dnes ukončí výrobu vozidel Škoda Octavia. Začíná tak finální etapa technických a technologických úprav pro vozidla řady New Small Family značek Volkswagen, Škoda a Seat," sdělil Machalík. Sériová výroba Škody Octavia začala ve slovenském Volkswagenu v březnu 2008, celkem se jich v Bratislavě vyrobilo téměř 47.000.

Nové miniauto se bude v závodě vyrábět ve třídveřovém a pětidveřovém provedení, první modely sjedou z linek v roce 2011. Zahájení výroby si vyžádá investice ve výši 308 milionů eur (asi osm miliard Kč). Vláda premiéra Roberta Fica už koncem roku 2008 pro projekt odsouhlasila daňovou úlevu do výše v přepočtu 14,3 milionu eur (asi 372,1 milionu Kč).

Bratislavský závod Volkswagenu loni vyrobil přibližně 106.000 vozidel, což je o 43 procent méně než v roce 2008. Slovenské dceři německé automobilky loni klesl čistý zisk na 57 milionů eur (asi 1,5 miliardy Kč) z 282 milionů eur předloni.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
9. 5. 2010 21:24
Re: modely
Q7, Touareg a vybavené karosérie Cayenne (bez podvozka a motora, inak komplet). Octávka skončila, pripravuje sa nový malý model, mal by sa vyrábať pod tromi značkami VW, Škoda aj Seat, ale finálna podoba modelov je ešte utajená.
9. 5. 2010 21:21
Re: Som zvedavý
Nemýliš, ibe vedľa zvarovne Touaregu existovala linka na finiš, či sa tam aj niečo zváralo, neviem, nejak ma do tých miest nič nelákalo.
9. 5. 2010 15:01
Re: Som zvedavý
O akej linke teraz hovoríš? Ak o montážnej, tá je vo veľkej miere flexibilná - s pomerne malými úpravami na nej môžu bežať rôzne modely. Ak sa bavíme o zvarovni, tak je to svet o inom, pre každý jeden model funguje iná zvarovňa, modulárna konštrukcia nie je zďaleka v takej miere možná. Q7 sa zvára inde ako Touareg, hoci niektoré komponenty môžu byť zhodné. Octavia sa zvárala zase celkom extra.
Ak si si všimol, pre výrobu Cayenne tiež jedna hala "podrástla" - tie priestory boli dovtedy buď prázdne alebo slúžili logistike ako medzisklad.
8. 5. 2010 19:50
Re: Som zvedavý
Ani nie. Ide o jednu halu, v ktorej sa robilo Polo. Keď Polo skončilo, a nebola náhrada, hala slúžila len na uskladnenie starej demontovanej technológie. Keď prišla Octavia, vypratali jeden roh haly, odhadujem tak 10% plochy pre jej výrobu, pričom montáž vrátane podvozku a motora včlenili do inej haly k ostatným modelom.
Teraz Octávka končí, šrot z haly vyviezli a pripravujú ju na montáž nových výrobných zariadení pre Up!...
Čiže v hale, ktorá ležala bokom a prakticky nič nestála, teraz bude nová zvarovňa. Uvoľnené miesto z montáže Octavie zaberie montáž nového modelu. Ľudia z Octavie prejdú na novú výrobu, a samozrejme sa prime fúra nových, pretože sa navyše stavia nová lakovňa. Stará už teraz kapacitne nestíha, stalo sa už, že výroba stála kvôli lakovni, ktorá nezvládala tie množstvá karosérií, a mimoriadne smeny montáže, naplánované na víkendy, sa ani nekonali.
Suma-sumárum, aj keby Octavia skončila, a nechystala sa výroba nového auta, továreň by na tom nijak neškodovala, proste by všetko ostalo pri starom ako pred príchodom Octavie. Čo sa deje, je výrazným plusom pre fabriku. Iste, k získaniu výroby nového modelu je dopomohla voľná hala, ale najmä výstavba novej lakovne. Bratislavskému Volkswagenu sa proste pošťastilo, je to fajn perspektíva do budúcnosti. Hovorí sa, že Q7 bude asi končiť, že ju presunú niekam do Ruska alebo kde, ale to sú zatiaľ len také šumy, koľko je na nich pravdy, nikto nevie. ;-)
Avatar - gld
8. 5. 2010 13:16
Re: Som zvedavý
ehm dobre, bolo myslené obrazne...nevyplatí sa udržiavať továreň, ktorá nič nevyrába, lepšie?