reklama


Volkswagen Up!: První kontakt

Volkswagen Up!: První kontakt

 
 

První informace o miniautě Up! zveřejnil Volkswagen teprve nedávno. My jsme si ho už mohli exkluzivně „osahat“ a dokonce i krátce projet.

Volkswagen je evropskou jedničkou v téměř všech nejdůležitějších kategoriích. Co se týká prodejů, drží Golf ve své třídě 21,8 %, Passat 11,6 % a Polo 10,3 %. Jen v segmentu miniaut se model Fox krčil s podílem 3,3 % někde v koutě. Tento nepoměr má změnit právě městský minivůz určený širokým masám. Up! se sice veřejnosti představí až na frankfurtském autosalonu, ale my jsme dostali možnost si ho osahat naživo a dokonce s ním v okolí Wolfsburgu ujet pár kilometrů, ještě před tím, než v koncernové centrále zavelí k velkolepé prezentaci pro média z celého světa.

První dotek

Den s velkým „D“ je tady. Řeknete si, že miniauta už nefrčí, tak proč dělat tolik humbuku kolem toho z Wolfsburgu? Nový třídveřový Up! je však postaven na modulární podvozkové platformě MQB, která se stane základem mnoha dalších řad celého koncernu VW. Navíc jeho dvojče bude prodáváno i pod značkou Škoda, což je pro každého našince informace nejdůležitějšího charakteru.

A první dojem? Je to takový drobeček s jednoduchými křivkami bez zbytečných extravagancí – zkrátka typický Volkswagen. Stejný styl jsme našli i uvnitř vozu. Také díky tomu je kabina překvapivě prostorná. Nízká palubní deska, zvýšený sloupek řízení (volant se nastavuje jen výškově) nebo středový panel zasazený hluboko pod palubku nikomu nepřekážejí. I přes jednoduchost je rozmístění přístrojů a ovládačů ideální. Hned po usednutí za volant se zploštělou spodní částí, jsme si uvnitř připadali jako doma. Nastupování usnadňují velké dveře vyplňující téměř celý bok mezi nápravami. Po odklopení sedadel není problém se dostat ani dozadu. A tady jsme zažili první obrovské překvapení. Žádná nouzovka, ale i 180 cm vysoký kolega se tam cítil naprosto spokojeně. Celý Up! doprovází ještě jedna důležitá informace – perfektní zpracování a použité materiály, žádná láce.

První start

Při jízdě nám Up! dokázal, že se vyrovná svým větším sourozencům. Nový zážehový tříválec běží klidně a je dobře odhlučněn. Výrazněji se začne projevovat až od tří tisíc otáček, ale tam vás Up! často nepustí. Po překročení 2000 otáček se na přístrojovce objeví šipka, že je potřeba přeřadit. Její funkce je důležitá, protože podle motoru správnou hranici nepoznáte a na miniotáčkoměru toho moc vidět není. Brzo řadit si může dovolit, protože tříválec lineárně táhne od nízkých otáček a není potřeba ho příliš vytáčet. Manuální pětistupňová převodovka je precizní jako u jiných volkswagenů. Po krátké projížďce ukazoval palubní počítač spotřebu 5,2 litrů, což bylo vzhledem k syrovosti vozu a udávané spotřebě 4,7 l/100 km u verze se stop-start systémem (náš vůz ho neměl) přijatelné.

Oficiálně zatím VW technická data Upu! nezveřejnil, ale nám se podařilo zjistit, že silnější tříválec s objemem 999 cm3 bude dávat výkon 55 kW při 6200 ot./min, točivý moment vrcholí 95 Nm mezi 3000 a 4200 ot./min. Mini-VW s pohotovostní hmotností 929 kg zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,2 s a jede nejvíce 171 km/h. Palivová nádrž pojme jen 35 l, zavazadelník 251 l. Přesné vnější rozměry jsou 3540 x 1641 x 1478 mm.

První jízda

Druhé příjemné překvapení jsme zažili právě za volantem vozu. Jeho jízdní vlastnosti nemají v segmentu levných minivozů konkurenci. Zejména pokud jde o komfort. Malé, velké, podélné nebo příčné nerovnosti Up! překonává s naprostým přehledem. Žádné kodrcání a poskakování, na jaké jsme si u nejmenších vozidel zvykli. Dokonce i s polygonem se střídáním různých povrchů (kostky, cihly hrubý beton, klády) si poradil s větším nadhledem než Multivan. Od kol jsme slyšeli jen tlumené rázy – žádné kroucení karoserie a pazvuky z útrob vozu. Po kvalitním povrchu vlastně jen plave. Navíc tím neztratil nic ze své jistoty, do zatáček se vrhá ochotně a karoserie se ani příliš nenaklání. To vše je završeno přesným řízením – ve Wolfsburgu snad kouzlí. První setkání v nás zanechalo obrovské nadšení a už se těšíme na to další, delší. Stylový minivůz se bude vyrábět v Bratislavě a na českém trhu se objeví na jaře 2012. Jeho cenu by se mělo podařit stlačit pod dvě stě tisíc korun. Ještě před tím, na konci letošního roku, se dočkáme podobného vozu se znakem Škody.

Volkswagen Lupo vs. Fox vs. Up! – Souboj odlišností

Volkswagen Up! oficiálně: Mini-VW odhalen


Volkswagen Up!
 
Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Up!: První kontakt



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Svezli jsme se s modernizovaným VW Up!. Jak jezdí turbo-tříválec? Svezli jsme se s modernizovaným VW Up!. Jak jezdí turbo-tříválec?

Miniauto z dílny Volkswagenu se dočkalo nového vrcholného…

Modernizovaný VW Up! zná české ceny, 1.0 TSI stojí 302.900 Kč Modernizovaný VW Up! zná české ceny, 1.0 TSI stojí 302.900 Kč

Miniauto německé značky se v rámci letošní modernizace…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

20 tipů na víkend: Zimní bitva i extrémní sportování!

20 tipů na víkend: Zimní bitva i extrémní sportování!

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam, nechte se…

Expřítel Lucie Bílé Petr Kratochvíl: Češi jsou předposranej národ

Expřítel Lucie Bílé Petr Kratochvíl: Češi jsou…

Muž, který se významně vepsal do života přední české zpěvačky Lucie Bílé (50) a úspěšný podnikatel v jedné…

 

iSport.cz

Švenger je ve Zlíně nadšený a bojuje o smlouvu: Chci začít od nuly

Švenger je ve Zlíně nadšený a bojuje o smlouvu: Chci…

Vzal telefon a zavolal tátovi, bývalému prvoligovému brankáři: „Je to tady super,“ hlásil mu Milan Švenger ze…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama