Volkswagen Up!: První kontakt

Volkswagen Up!: První kontakt

 
 

První informace o miniautě Up! zveřejnil Volkswagen teprve nedávno. My jsme si ho už mohli exkluzivně „osahat“ a dokonce i krátce projet.

Volkswagen je evropskou jedničkou v téměř všech nejdůležitějších kategoriích. Co se týká prodejů, drží Golf ve své třídě 21,8 %, Passat 11,6 % a Polo 10,3 %. Jen v segmentu miniaut se model Fox krčil s podílem 3,3 % někde v koutě. Tento nepoměr má změnit právě městský minivůz určený širokým masám. Up! se sice veřejnosti představí až na frankfurtském autosalonu, ale my jsme dostali možnost si ho osahat naživo a dokonce s ním v okolí Wolfsburgu ujet pár kilometrů, ještě před tím, než v koncernové centrále zavelí k velkolepé prezentaci pro média z celého světa.

První dotek

Den s velkým „D“ je tady. Řeknete si, že miniauta už nefrčí, tak proč dělat tolik humbuku kolem toho z Wolfsburgu? Nový třídveřový Up! je však postaven na modulární podvozkové platformě MQB, která se stane základem mnoha dalších řad celého koncernu VW. Navíc jeho dvojče bude prodáváno i pod značkou Škoda, což je pro každého našince informace nejdůležitějšího charakteru.

A první dojem? Je to takový drobeček s jednoduchými křivkami bez zbytečných extravagancí – zkrátka typický Volkswagen. Stejný styl jsme našli i uvnitř vozu. Také díky tomu je kabina překvapivě prostorná. Nízká palubní deska, zvýšený sloupek řízení (volant se nastavuje jen výškově) nebo středový panel zasazený hluboko pod palubku nikomu nepřekážejí. I přes jednoduchost je rozmístění přístrojů a ovládačů ideální. Hned po usednutí za volant se zploštělou spodní částí, jsme si uvnitř připadali jako doma. Nastupování usnadňují velké dveře vyplňující téměř celý bok mezi nápravami. Po odklopení sedadel není problém se dostat ani dozadu. A tady jsme zažili první obrovské překvapení. Žádná nouzovka, ale i 180 cm vysoký kolega se tam cítil naprosto spokojeně. Celý Up! doprovází ještě jedna důležitá informace – perfektní zpracování a použité materiály, žádná láce.

První start

Při jízdě nám Up! dokázal, že se vyrovná svým větším sourozencům. Nový zážehový tříválec běží klidně a je dobře odhlučněn. Výrazněji se začne projevovat až od tří tisíc otáček, ale tam vás Up! často nepustí. Po překročení 2000 otáček se na přístrojovce objeví šipka, že je potřeba přeřadit. Její funkce je důležitá, protože podle motoru správnou hranici nepoznáte a na miniotáčkoměru toho moc vidět není. Brzo řadit si může dovolit, protože tříválec lineárně táhne od nízkých otáček a není potřeba ho příliš vytáčet. Manuální pětistupňová převodovka je precizní jako u jiných volkswagenů. Po krátké projížďce ukazoval palubní počítač spotřebu 5,2 litrů, což bylo vzhledem k syrovosti vozu a udávané spotřebě 4,7 l/100 km u verze se stop-start systémem (náš vůz ho neměl) přijatelné.

Oficiálně zatím VW technická data Upu! nezveřejnil, ale nám se podařilo zjistit, že silnější tříválec s objemem 999 cm3 bude dávat výkon 55 kW při 6200 ot./min, točivý moment vrcholí 95 Nm mezi 3000 a 4200 ot./min. Mini-VW s pohotovostní hmotností 929 kg zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,2 s a jede nejvíce 171 km/h. Palivová nádrž pojme jen 35 l, zavazadelník 251 l. Přesné vnější rozměry jsou 3540 x 1641 x 1478 mm.

První jízda

Druhé příjemné překvapení jsme zažili právě za volantem vozu. Jeho jízdní vlastnosti nemají v segmentu levných minivozů konkurenci. Zejména pokud jde o komfort. Malé, velké, podélné nebo příčné nerovnosti Up! překonává s naprostým přehledem. Žádné kodrcání a poskakování, na jaké jsme si u nejmenších vozidel zvykli. Dokonce i s polygonem se střídáním různých povrchů (kostky, cihly hrubý beton, klády) si poradil s větším nadhledem než Multivan. Od kol jsme slyšeli jen tlumené rázy – žádné kroucení karoserie a pazvuky z útrob vozu. Po kvalitním povrchu vlastně jen plave. Navíc tím neztratil nic ze své jistoty, do zatáček se vrhá ochotně a karoserie se ani příliš nenaklání. To vše je završeno přesným řízením – ve Wolfsburgu snad kouzlí. První setkání v nás zanechalo obrovské nadšení a už se těšíme na to další, delší. Stylový minivůz se bude vyrábět v Bratislavě a na českém trhu se objeví na jaře 2012. Jeho cenu by se mělo podařit stlačit pod dvě stě tisíc korun. Ještě před tím, na konci letošního roku, se dočkáme podobného vozu se znakem Škody.

Volkswagen Lupo vs. Fox vs. Up! – Souboj odlišností

Volkswagen Up! oficiálně: Mini-VW odhalen


Volkswagen Up!
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpův imigrační dekret je neplatný, potvrdil americký odvolací soud Trumpův imigrační dekret je neplatný, potvrdil americký odvolací soud

Americký odvolací soud potvrdil pozastavení platnosti…

Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Jistě, titulek je trochu přehnaný. Trochu víc. Nicméně…

Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím

Sociální síť Facebook chce rozšířit portfolio svých…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Up!: První kontakt







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Volkswagen Up! GTI: Třetí do party „rychlíků“ už za rok! Volkswagen Up! GTI: Třetí do party „rychlíků“ už za rok!

Nejmenší současný volkswagen nově dostal potentní motor…

Klon VW Up: V Číně už se kopírují i loga automobilek! Klon VW Up: V Číně už se kopírují i loga automobilek!

Čínské vozítko Weikerui V7 nejen že je přesnou kopií…

 



 
To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

Dnes 18:51

Nissan GT-R, Skyline, Ford Escort Cosworth a několik dalších sportovních aut se stalo obětí požáru v jednou britském servisu.




Blesk.cz

Indonésie chce potírat homosexualitu. Speciální jednotkou proti gayům

Indonésie chce potírat homosexualitu. Speciální…

Médii před pár dny proběhly záběry dvou mladíků, které islámský soud v Indonésii odsoudil k 85 ranám bičem za…

Zběsilý útěk z domova: Takhle vypadá město duchů pod aktivní sopkou

Zběsilý útěk z domova: Takhle vypadá město duchů pod…

Fotografie, které zachycují zkázu, jež následovala poté, co hora Sinabung začala chrlit oblaka dýmu, pořídil…

 

iSport.cz

Berdych se rozjel. V Lyonu je v semifinále, Simonovi dal kanára

Berdych se rozjel. V Lyonu je v semifinále, Simonovi…

Tomáš Berdych porazil na antukovém turnaji v Lyonu domácího tenistu Gillese Simona 6:4, 6:0 a v generálce na…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo House of Cards

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo…

Třicátého května vpustí Netflix do světa první díl již páté série populárního seriálu House of Cards. Ta…

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou rozprodal Oliver Cromwell, se vrací do Londýna

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou…

Když se v roce 2012 procházel ředitel Královské akademie umění Christopher Le Brun po horách s hlavním kurátorem…