Volkswagen Up!: První kontakt

Volkswagen Up!: První kontakt

 
 

První informace o miniautě Up! zveřejnil Volkswagen teprve nedávno. My jsme si ho už mohli exkluzivně „osahat“ a dokonce i krátce projet.

Volkswagen je evropskou jedničkou v téměř všech nejdůležitějších kategoriích. Co se týká prodejů, drží Golf ve své třídě 21,8 %, Passat 11,6 % a Polo 10,3 %. Jen v segmentu miniaut se model Fox krčil s podílem 3,3 % někde v koutě. Tento nepoměr má změnit právě městský minivůz určený širokým masám. Up! se sice veřejnosti představí až na frankfurtském autosalonu, ale my jsme dostali možnost si ho osahat naživo a dokonce s ním v okolí Wolfsburgu ujet pár kilometrů, ještě před tím, než v koncernové centrále zavelí k velkolepé prezentaci pro média z celého světa.

První dotek

Den s velkým „D“ je tady. Řeknete si, že miniauta už nefrčí, tak proč dělat tolik humbuku kolem toho z Wolfsburgu? Nový třídveřový Up! je však postaven na modulární podvozkové platformě MQB, která se stane základem mnoha dalších řad celého koncernu VW. Navíc jeho dvojče bude prodáváno i pod značkou Škoda, což je pro každého našince informace nejdůležitějšího charakteru.

A první dojem? Je to takový drobeček s jednoduchými křivkami bez zbytečných extravagancí – zkrátka typický Volkswagen. Stejný styl jsme našli i uvnitř vozu. Také díky tomu je kabina překvapivě prostorná. Nízká palubní deska, zvýšený sloupek řízení (volant se nastavuje jen výškově) nebo středový panel zasazený hluboko pod palubku nikomu nepřekážejí. I přes jednoduchost je rozmístění přístrojů a ovládačů ideální. Hned po usednutí za volant se zploštělou spodní částí, jsme si uvnitř připadali jako doma. Nastupování usnadňují velké dveře vyplňující téměř celý bok mezi nápravami. Po odklopení sedadel není problém se dostat ani dozadu. A tady jsme zažili první obrovské překvapení. Žádná nouzovka, ale i 180 cm vysoký kolega se tam cítil naprosto spokojeně. Celý Up! doprovází ještě jedna důležitá informace – perfektní zpracování a použité materiály, žádná láce.

První start

Při jízdě nám Up! dokázal, že se vyrovná svým větším sourozencům. Nový zážehový tříválec běží klidně a je dobře odhlučněn. Výrazněji se začne projevovat až od tří tisíc otáček, ale tam vás Up! často nepustí. Po překročení 2000 otáček se na přístrojovce objeví šipka, že je potřeba přeřadit. Její funkce je důležitá, protože podle motoru správnou hranici nepoznáte a na miniotáčkoměru toho moc vidět není. Brzo řadit si může dovolit, protože tříválec lineárně táhne od nízkých otáček a není potřeba ho příliš vytáčet. Manuální pětistupňová převodovka je precizní jako u jiných volkswagenů. Po krátké projížďce ukazoval palubní počítač spotřebu 5,2 litrů, což bylo vzhledem k syrovosti vozu a udávané spotřebě 4,7 l/100 km u verze se stop-start systémem (náš vůz ho neměl) přijatelné.

Oficiálně zatím VW technická data Upu! nezveřejnil, ale nám se podařilo zjistit, že silnější tříválec s objemem 999 cm3 bude dávat výkon 55 kW při 6200 ot./min, točivý moment vrcholí 95 Nm mezi 3000 a 4200 ot./min. Mini-VW s pohotovostní hmotností 929 kg zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,2 s a jede nejvíce 171 km/h. Palivová nádrž pojme jen 35 l, zavazadelník 251 l. Přesné vnější rozměry jsou 3540 x 1641 x 1478 mm.

První jízda

Druhé příjemné překvapení jsme zažili právě za volantem vozu. Jeho jízdní vlastnosti nemají v segmentu levných minivozů konkurenci. Zejména pokud jde o komfort. Malé, velké, podélné nebo příčné nerovnosti Up! překonává s naprostým přehledem. Žádné kodrcání a poskakování, na jaké jsme si u nejmenších vozidel zvykli. Dokonce i s polygonem se střídáním různých povrchů (kostky, cihly hrubý beton, klády) si poradil s větším nadhledem než Multivan. Od kol jsme slyšeli jen tlumené rázy – žádné kroucení karoserie a pazvuky z útrob vozu. Po kvalitním povrchu vlastně jen plave. Navíc tím neztratil nic ze své jistoty, do zatáček se vrhá ochotně a karoserie se ani příliš nenaklání. To vše je završeno přesným řízením – ve Wolfsburgu snad kouzlí. První setkání v nás zanechalo obrovské nadšení a už se těšíme na to další, delší. Stylový minivůz se bude vyrábět v Bratislavě a na českém trhu se objeví na jaře 2012. Jeho cenu by se mělo podařit stlačit pod dvě stě tisíc korun. Ještě před tím, na konci letošního roku, se dočkáme podobného vozu se znakem Škody.

Volkswagen Lupo vs. Fox vs. Up! – Souboj odlišností

Volkswagen Up! oficiálně: Mini-VW odhalen


Volkswagen Up!
 
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Up!: První kontakt







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa) Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu…

Volkswagen Up! GTI: Třetí do party „rychlíků“ už za rok! Volkswagen Up! GTI: Třetí do party „rychlíků“ už za rok!

Nejmenší současný volkswagen nově dostal potentní motor…

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

PSG bez Neymara padlo s Lyonem, zranil se i Mbappé. Rozhodla Depayova paráda

PSG bez Neymara padlo s Lyonem, zranil se i Mbappé.…

Gólem ve čtvrté minutě nastavení rozhodli fotbalisté Lyonu v 22. kole francouzské ligy o vítězství 2:1 nad…

 

Reflex.cz

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Nespal jsem pořádně dvě noci, nezbývá než se natáhnout přes prázdné sedačky a nechat se unášet sny. Probouzí mě…