reklama


Volkswagen vyvíjí levnější variantu MQB pro méně náročné trhy

Volkswagen vyvíjí levnější variantu MQB pro méně náročné trhy

Modulární platforma MQB je všem dobře známá. Ale pro rozvíjející se trhy je příliš drahá. Volkswagen tudíž pracuje na levnějším řešení.

Evropský lídr na trhu nových aut se chce stát světovou jedničkou v jejich výrobě. A to sebou nese nutné investice, aby mohl být globálně ještě úspěšnější. Pochopitelně se zaměří i na rozvíjející (nikoli už rozvojové, to není to pravé slovo) trhy. A hodlá jim nabídnout levná auta, přece jen se svému názvu za léta poněkud zpronevěřil. Pro skutečné „Volkswageny“ (tedy lidové vozy), ať už ponesou jakoukoli značku, pak vyvíjí levnější a jednodušší verzi své modulární platformy MQB.

Ta už dnes má sedm standardizovaných modulů, kupříkladu motory, jejich uchycení, přední náprava, pedály a základ zavěšení jsou stejné. Lze ovšem kouzlit s délkou, šířkou, výškou i kupříkladu umístěním sedadel. MQB 0 je připravena pro příští malé koncernové vozy, verzi A známe již dnes z nižší střední třídy a B vlastně také, jen o kategorii výše. Ano, i v současnosti umožňuje redukci vstupních nákladů. Ale ve Wolfsburgu chtějí jít ještě dále. Tedy vlastně níže.

Informaci přinesl indický Autocar, není složité si domyslet, že se tento fakt týká právě druhé nejlidnatější země světa, kde stupeň motorizace stále ani náhodou nedosahuje evropských standardů. Bezpečnostní předpisy teď ponechme stranou. Ostatně, o tom, že u VW vzniká superlevné auto, víme už od února 2013. Teď se spekuluje o příchodu malého SUV velikosti připravovaného Taigunu, ale právě pro Indii. Prioritou je snížení nákladů na takovou míru, aby byly vozy cenově dostupné. Ovšem německý koncern určitě nechce ošidit zmiňovanou bezpečnost a prodělávat na produkci též ne. Nutná je také lokalizace produkce do těchto zemí kvůli levnější pracovní síle. Jak komponentů, tak i celých vozů.

Přesto však platforma MQB s agregáty umístěnými napříč a pohonem předních kol pro levné modely přijde o část z vysokopevnostní oceli a i stále dosti drahého hliníku se zřekne. Přinese zase jednodušší podvozky, což se na druhou stranu může hodit kvůli stavu silnic i menším nárokům na složitost případných oprav. A nezapomínejme na jednodušší výbavu a levnější materiály uvnitř. Co uvnitř není, se přece nemůže rozbít, že? Moderní prvky jako informační systémy a podobně jsou čím dál složitější a komunikaci v mnoha případech neusnadňují, ba právě naopak. Už jsme si zvykli i na tak prosté věci, jakými jsou kupříkladu elektrické stahování oken. Ale když se nad ním zamyslíme, jde o komfortní záležitost, nikoli funkci potřebnou k samotnému provozu automobilu!

Nová značka jako konkurent Dacie či znovuvzkříšeného Datsunu ale ještě nedostala zelenou. Vytvoření sub-brandu je však logické, přece jen Volkswagen už má docela jinou image než za časů Brouka. Těch poválečných...

Psali jsme: Volkswagen Taigun je zase o krok blíže sériové výrobě

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování

Vzali si zálohu na byty v projektech bez platného…

Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře

Britský developer Lordship v otevřeném dopise vyzval…

Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku

Pražský dopravní podnik (DPP) zamýšlí vybudovat na…

 
Zdroj: Autocar India
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Dnes 12:50

Škoda Octavia RS je častým terčem zájmu tuningových úpravců. Něco takového bychom mohli zanedlouho potkávat i na našich silnicích…




Blesk.cz

Režisér Juraj Herz (82) se raduje z miminka! Dali mu jméno akčního hrdiny

Režisér Juraj Herz (82) se raduje z miminka! Dali mu…

Režisér Juraj Herz (82) se stal už potřetí stal dědečkem! Dcera Annelie Paurová Herz (28), kterou má s bývalou…

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších sjezdovek a cen skipasů

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších…

Zima je v plném proudu a s ní přichází i období zimních radovánek! Sousední Slovensko hlásí dobré sněhové…

 

iSport.cz

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o peníze, hájí se Španěl

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o…

Po krátkém vystoupení na Australian Open se španělský tenista Nicolás Almagro hájil, že si nepřijel na…

Klopp a Mourinho se chytili! Na konci nehráli fotbal, řekl kouč Liverpoolu

Klopp a Mourinho se chytili! Na konci nehráli…

Dobrý zápas, hodně na pokoukání, drama až do finiše. V závěru ještě vyšperkovaný hádkou Josého Mourinha s…

 

Reflex.cz

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí!

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

 
 
reklama