Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen vyvíjí levnější variantu MQB pro méně náročné trhy

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Modulární platforma MQB je všem dobře známá. Ale pro rozvíjející se trhy je příliš drahá. Volkswagen tudíž pracuje na levnějším řešení.

Evropský lídr na trhu nových aut se chce stát světovou jedničkou v jejich výrobě. A to sebou nese nutné investice, aby mohl být globálně ještě úspěšnější. Pochopitelně se zaměří i na rozvíjející (nikoli už rozvojové, to není to pravé slovo) trhy. A hodlá jim nabídnout levná auta, přece jen se svému názvu za léta poněkud zpronevěřil. Pro skutečné „Volkswageny“ (tedy lidové vozy), ať už ponesou jakoukoli značku, pak vyvíjí levnější a jednodušší verzi své modulární platformy MQB.

Ta už dnes má sedm standardizovaných modulů, kupříkladu motory, jejich uchycení, přední náprava, pedály a základ zavěšení jsou stejné. Lze ovšem kouzlit s délkou, šířkou, výškou i kupříkladu umístěním sedadel. MQB 0 je připravena pro příští malé koncernové vozy, verzi A známe již dnes z nižší střední třídy a B vlastně také, jen o kategorii výše. Ano, i v současnosti umožňuje redukci vstupních nákladů. Ale ve Wolfsburgu chtějí jít ještě dále. Tedy vlastně níže.

Informaci přinesl indický Autocar, není složité si domyslet, že se tento fakt týká právě druhé nejlidnatější země světa, kde stupeň motorizace stále ani náhodou nedosahuje evropských standardů. Bezpečnostní předpisy teď ponechme stranou. Ostatně, o tom, že u VW vzniká superlevné auto, víme už od února 2013. Teď se spekuluje o příchodu malého SUV velikosti připravovaného Taigunu, ale právě pro Indii. Prioritou je snížení nákladů na takovou míru, aby byly vozy cenově dostupné. Ovšem německý koncern určitě nechce ošidit zmiňovanou bezpečnost a prodělávat na produkci též ne. Nutná je také lokalizace produkce do těchto zemí kvůli levnější pracovní síle. Jak komponentů, tak i celých vozů.

Přesto však platforma MQB s agregáty umístěnými napříč a pohonem předních kol pro levné modely přijde o část z vysokopevnostní oceli a i stále dosti drahého hliníku se zřekne. Přinese zase jednodušší podvozky, což se na druhou stranu může hodit kvůli stavu silnic i menším nárokům na složitost případných oprav. A nezapomínejme na jednodušší výbavu a levnější materiály uvnitř. Co uvnitř není, se přece nemůže rozbít, že? Moderní prvky jako informační systémy a podobně jsou čím dál složitější a komunikaci v mnoha případech neusnadňují, ba právě naopak. Už jsme si zvykli i na tak prosté věci, jakými jsou kupříkladu elektrické stahování oken. Ale když se nad ním zamyslíme, jde o komfortní záležitost, nikoli funkci potřebnou k samotnému provozu automobilu!

Nová značka jako konkurent Dacie či znovuvzkříšeného Datsunu ale ještě nedostala zelenou. Vytvoření sub-brandu je však logické, přece jen Volkswagen už má docela jinou image než za časů Brouka. Těch poválečných...

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Avatar - JDM
19. 11. 2014 14:54
chudé vw pro chudé
když uberou vysokopevnostní oceli,hliník,výbavu jako různé asistenty a airbagy navíc, ušetří hromadu peněz, auta sice nebudou bezpečná tak jak vě většině světa vyžadují ale to nikomu přece nevadí ne? v evropě něco nemyslitelného ale v chudých zemích standart aby i ti chudáci mohli jezdit ve VW. Přijde mi to jako prodávat tam český pivo dle původních receptur ale protože výroba a doprava tam by byla moc drahá tak jim tam budeme prodávat obarvenou vodu protože jsou chudí a blbí.
Avatar - Uživatel_5340709
19. 11. 2014 13:08
Re: MQB
Opět jsi nevydržel chudáčku?
Avatar - dal
19. 11. 2014 12:44
Re: 3 kola
Začnu tím, že jim přinesu káru kterou jsem si udělal jako kluk! Mnozí možná pamatují, kola z kočárku, řídilo se nohama.
Levnějš to asi už nepůjde. >:D
19. 11. 2014 11:56
Re: 3 kola
Ekonómovia asi budú stále kričať a tlačiť na cenu, takže nikdy nič nebude dosť lacné.
Nová platforma vznikla za účelom šetrenia nákladov, ak chcú šetriť ešte viac, dostanú sa na rad kompromisy a ústupky, do ktorých doteraz ísť nechceli. Takže počítať sa dá s použitím lacnejších a tým pádov menej kvalitných či menej pevných materiálov (nižšie ceny za materiál aj za technológie - ale aj horšie vlastnosti a možná nižšia životnosť), a tiež s jednoduchšou konštrukciou, ktorá prinesie menej verzií, a menšiu rozmanitosť modelov, ktoré sa na platforme budú dať postaviť. Rovná sa opäť úspory výrobných nákladov, jednoduchšie technológie, jednoduchšia logistika.
Či to príde do Európy? Ja si myslím, že áno. Idú samozrejme po prachoch, a prečo by nešetrili, keď to zákazník akceptuje...
19. 11. 2014 10:58
Re: 3 kola
Kromě čtení a teoretizování to chce taky něco vědět a umět. Takže u Volkswagenu Vás určitě rádi zaměstnají a dobře zaplatí, když využijete své schopnosti a poradíte jim jak to dělat správně.