Volkswagen vyvíjí levnější variantu MQB pro méně náročné trhy
Evropský lídr na trhu nových aut se chce stát světovou jedničkou v jejich výrobě. A to sebou nese nutné investice, aby mohl být globálně ještě úspěšnější. Pochopitelně se zaměří i na rozvíjející (nikoli už rozvojové, to není to pravé slovo) trhy. A hodlá jim nabídnout levná auta, přece jen se svému názvu za léta poněkud zpronevěřil. Pro skutečné „Volkswageny“ (tedy lidové vozy), ať už ponesou jakoukoli značku, pak vyvíjí levnější a jednodušší verzi své modulární platformy MQB.
Ta už dnes má sedm standardizovaných modulů, kupříkladu motory, jejich uchycení, přední náprava, pedály a základ zavěšení jsou stejné. Lze ovšem kouzlit s délkou, šířkou, výškou i kupříkladu umístěním sedadel. MQB 0 je připravena pro příští malé koncernové vozy, verzi A známe již dnes z nižší střední třídy a B vlastně také, jen o kategorii výše. Ano, i v současnosti umožňuje redukci vstupních nákladů. Ale ve Wolfsburgu chtějí jít ještě dále. Tedy vlastně níže.
Informaci přinesl indický Autocar, není složité si domyslet, že se tento fakt týká právě druhé nejlidnatější země světa, kde stupeň motorizace stále ani náhodou nedosahuje evropských standardů. Bezpečnostní předpisy teď ponechme stranou. Ostatně, o tom, že u VW vzniká superlevné auto, víme už od února 2013. Teď se spekuluje o příchodu malého SUV velikosti připravovaného Taigunu, ale právě pro Indii. Prioritou je snížení nákladů na takovou míru, aby byly vozy cenově dostupné. Ovšem německý koncern určitě nechce ošidit zmiňovanou bezpečnost a prodělávat na produkci též ne. Nutná je také lokalizace produkce do těchto zemí kvůli levnější pracovní síle. Jak komponentů, tak i celých vozů.
Přesto však platforma MQB s agregáty umístěnými napříč a pohonem předních kol pro levné modely přijde o část z vysokopevnostní oceli a i stále dosti drahého hliníku se zřekne. Přinese zase jednodušší podvozky, což se na druhou stranu může hodit kvůli stavu silnic i menším nárokům na složitost případných oprav. A nezapomínejme na jednodušší výbavu a levnější materiály uvnitř. Co uvnitř není, se přece nemůže rozbít, že? Moderní prvky jako informační systémy a podobně jsou čím dál složitější a komunikaci v mnoha případech neusnadňují, ba právě naopak. Už jsme si zvykli i na tak prosté věci, jakými jsou kupříkladu elektrické stahování oken. Ale když se nad ním zamyslíme, jde o komfortní záležitost, nikoli funkci potřebnou k samotnému provozu automobilu!
Nová značka jako konkurent Dacie či znovuvzkříšeného Datsunu ale ještě nedostala zelenou. Vytvoření sub-brandu je však logické, přece jen Volkswagen už má docela jinou image než za časů Brouka. Těch poválečných...