Volkswagen XL2: Úsporný hybridní futurista pojme čtyři cestující

 

Volkswagen XL1 ukazuje hlavně technickou vyspělost německého výrobce, jinak jde o hodně drahou legraci. Jenže už se chystá i větší čtyřmístný XL2.

XL1 z Volkswagenu určitě světovou automobilovou jedničku neudělá, ale všechna čest Wolfsburgu, že takhle úsporný koncept dotáhl alespoň do malosériové výroby. Sen Ferdinanda Piëcha se tak proměnil ve skutečnost. I když u našich západních sousedů přijde na neuvěřitelných 110 tisíc eur, tedy 3,07 milionu korun dle aktuálního kurzu.

Ovšem dle britského Autocaru chystá i větší verzi XL2, která místo dvojice pasažérů sedících vedle sebe pojme celou čtveřici. Označení není oficiální, ale proč by se novinka měla jmenovat jinak? Škoda jen, že Němci nezachovali tandemové uspořádání sedadel, které prosazovali už od prvního prototypu „litrového“ auta (2002) a naposledy jej měl o sedm let mladší koncept L1 z frankfurtské IAA. Nic nového to není, dva lidé přece seděli za sebou už v maličkých německých messerschmittech z 50. let minulého věku, u kterých se prosklená kabina po vzoru letadel vyklápěla do strany. Ale o to snazší bude vývoj větší verze, která se protáhne směrem dozadu.

Připomeňme, že ultraúsporný XL1 je poháněn naftovým dvouválcem 0,8 l/35 kW, kterému pomáhá v práci elektromotor s výkonem 20 kW. Z klidu na stovku zrychlí během 12,7 s a po překročení stošedesátky jej v dalším rozletu přibrzdí omezovač. Na elektřinu ujede 50 km a celkový akční rádius vozidla dosahuje skoro pětistovky. Váží jen 795 kg. Kombinovaná spotřeba paliva činí 0,9 l/100 km a každý kilometr tudíž autíčko vypustí do ovzduší 21 gramů oxidu uhličitého.

Výkony obou pohonných jednotek zcela určitě vzrostou, nároky na množství paliva však nikoliv a údaje o provozních vlastnostech by měly zůstat na podobné úrovni díky ještě lepší aerodynamice. Auto pro čtyři musí zákonitě i přibrat kvůli zadním místům, druhému páru (zřejmě proti směru otevíraných) dveří a celkovému prodloužení karoserie, dle odhadů asi 145 kg. XL2 také dostane větší baterie, než jsou ty současné lithium-iontové s kapacitou 5,5 kWh. Přední i zadní pomocný rám ale zůstanou beze změn, stejně jako zavěšení. Co přesně bude s karbonovou nosnou strukturou, se zatím neví. Pokud XL2 naroste do délky, musí se zákonitě „upéct“ nová!

Přijde už příští rok, Volkswagen chce konkurovat Toyotě i Hondě. Obě přece chtějí uvést do série auto, jehož elektromotor budou napájet palivové články. Poslední otázkou je cena. Ano, XL2 přijde určitě na ještě větší balík eur než jednička...

Psali jsme: Volkswagen XL1 dodán prvnímu zákazníkovi

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 
Zdroj: Autocar

Štítky Volkswagen Hybrid Diesely

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 






 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…