Volkswagen XL2: Úsporný hybridní futurista pojme čtyři cestující

 

Volkswagen XL1 ukazuje hlavně technickou vyspělost německého výrobce, jinak jde o hodně drahou legraci. Jenže už se chystá i větší čtyřmístný XL2.

XL1 z Volkswagenu určitě světovou automobilovou jedničku neudělá, ale všechna čest Wolfsburgu, že takhle úsporný koncept dotáhl alespoň do malosériové výroby. Sen Ferdinanda Piëcha se tak proměnil ve skutečnost. I když u našich západních sousedů přijde na neuvěřitelných 110 tisíc eur, tedy 3,07 milionu korun dle aktuálního kurzu.

Ovšem dle britského Autocaru chystá i větší verzi XL2, která místo dvojice pasažérů sedících vedle sebe pojme celou čtveřici. Označení není oficiální, ale proč by se novinka měla jmenovat jinak? Škoda jen, že Němci nezachovali tandemové uspořádání sedadel, které prosazovali už od prvního prototypu „litrového“ auta (2002) a naposledy jej měl o sedm let mladší koncept L1 z frankfurtské IAA. Nic nového to není, dva lidé přece seděli za sebou už v maličkých německých messerschmittech z 50. let minulého věku, u kterých se prosklená kabina po vzoru letadel vyklápěla do strany. Ale o to snazší bude vývoj větší verze, která se protáhne směrem dozadu.

Připomeňme, že ultraúsporný XL1 je poháněn naftovým dvouválcem 0,8 l/35 kW, kterému pomáhá v práci elektromotor s výkonem 20 kW. Z klidu na stovku zrychlí během 12,7 s a po překročení stošedesátky jej v dalším rozletu přibrzdí omezovač. Na elektřinu ujede 50 km a celkový akční rádius vozidla dosahuje skoro pětistovky. Váží jen 795 kg. Kombinovaná spotřeba paliva činí 0,9 l/100 km a každý kilometr tudíž autíčko vypustí do ovzduší 21 gramů oxidu uhličitého.

Výkony obou pohonných jednotek zcela určitě vzrostou, nároky na množství paliva však nikoliv a údaje o provozních vlastnostech by měly zůstat na podobné úrovni díky ještě lepší aerodynamice. Auto pro čtyři musí zákonitě i přibrat kvůli zadním místům, druhému páru (zřejmě proti směru otevíraných) dveří a celkovému prodloužení karoserie, dle odhadů asi 145 kg. XL2 také dostane větší baterie, než jsou ty současné lithium-iontové s kapacitou 5,5 kWh. Přední i zadní pomocný rám ale zůstanou beze změn, stejně jako zavěšení. Co přesně bude s karbonovou nosnou strukturou, se zatím neví. Pokud XL2 naroste do délky, musí se zákonitě „upéct“ nová!

Přijde už příští rok, Volkswagen chce konkurovat Toyotě i Hondě. Obě přece chtějí uvést do série auto, jehož elektromotor budou napájet palivové články. Poslední otázkou je cena. Ano, XL2 přijde určitě na ještě větší balík eur než jednička...

Psali jsme: Volkswagen XL1 dodán prvnímu zákazníkovi

Spolupracujeme s TipCars.com
Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 
Zdroj: Autocar

Štítky Volkswagen Hybrid Diesely

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Dnes 08:00

Z výrobce obstarožních „brouků“ a kompaktních golfů se Volkswagen postupem doby vypracoval na tvůrce, který dokáže potrápit i německou prémiovou trojku. První vlaštovkou v dlouhé cestě na vrchol se stalo právě kupé Corrado. Proč tomu tak bylo?




Blesk.cz

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel. Péče o postiženou dceru jí dává zabrat!

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel.…

Herečka Mahulena Bočanová (50) se po dlouhé době objevila na party. Jelikož se sama stará o postiženou dceru…

Spotify předělá bezplatnou verzi. Lidem umožní lépe pracovat s playlisty

Spotify předělá bezplatnou verzi. Lidem umožní lépe…

Uživatelé bezplatné verze Spotify se můžou začít těšit. Hudební streamovací služba chystá změny, díky kterým…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

To se jen tak nevidí! Zlámal zlomil tyč, v Boleslavi museli měnit bránu

To se jen tak nevidí! Zlámal zlomil tyč, v Boleslavi…

Kuriózní moment, který fanoušci neuvidí jen tak ani ve světě, se včera odehrál v Mladé Boleslavi. V 26. minutě…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Pivní úlet roku 2018: Americké minipivovary vaří pivo se třpytkami

Pivní úlet roku 2018: Americké minipivovary vaří…

Nedlouho po úspěchu kapučína s třpytkami se tato móda začíná rozmáhat i v pivu. Web Business Insider přišel s…