Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen začal v Německu vyrábět domácí tepelné elektrárny

redakce AUTO.CZ
Diskuze (9)
Největší evropská automobilka se snaží v Německu prosadit i na poli energetiky.

Ve svém závodě v Salzgitteru začala tento týden se sériovou výrobou domácích tepelných elektráren, které mají kromě vyhřívání objektů dodávat také proud do sítě. První tyto minielektrárny už fungují v Hamburku. Do konce roku jich prý bude uvedeno do provozu kolem 30 a ve větším množství přijdou na trh příští rok.

Domácí elektrárny založené na dvoulitrovém čtyřválcovém motoru na plynový pohon, kterým VW vybavuje i své modely Touran a Caddy, vyrábí automobilka výhradně pro hamburskou společnost Lichtblick. Ta je podle jejích vlastních údajů největším dodavatelem ekologického proudu v Německu. Zařízení jsou určená pro velké rodinné domy, společenství bytů nebo komunální zařízení jako školy či školky, které mají roční spotřebu tepla minimálně 40.000 kilowatthodin (kWh).

Za instalaci každé jednotky zákazník zaplatí od 5000 do 8500 eur (zhruba 124.000 až 210.000 Kč). Ta nadále zůstane majetkem firmy Lichtblick, která bude zajišťovat její provoz, údržbu a dodávky plynu. Smlouva se uzavírá na deset let, přičemž vypovědět ji odběratelé mohou nejdřív po dvou letech. Za teplo uhradí cenu, která se počítá podle ceny plynu na trhu, a k tomu budou odvádět měsíční paušál za provozní náklady. Za každou kWh vyprodukované elektřiny dostanou oplátkou až 2,5 centu (asi 62 haléřů), které se jim budou odečítat z ceny tepla. Dodavatel slibuje energetickou úsporu až o 40 procent oproti běžné produkci tepla a elektřiny.

"Chceme tak postupně změnit energetické prostředí v Německu," prohlásil sebevědomě předseda představenstva společnosti Lichtblick Christian Friege. Během šesti let by firma chtěla prodat 100.000 těchto elektráren do sklepa. Jejich společný výkon by se pak rovnal dvěma jaderným elektrárnám a při propojení by vytvořily největší virtuální plynovou elektrárnu v zemi, tvrdí Lichtblick.

Volkswagen vidí ve výrobě těchto agregátů příležitost, jak proniknout do jiného odvětví. Ročně plánuje postavit 10.000 těchto zařízení, což zajistí 160 pracovních míst v Salzgitteru ležícím nedaleko centrály VW ve Wolfsburgu. Na spolupráci s Lichtblickem se německá automobilka, které patří i mladoboleslavská Škoda Auto, domluvila už loni.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (9)
27. 11. 2010 22:13
A co na to Tedom?
no tak mam pocit, ze nekdo ve VW vymyslel neco co je davno vymyslene... No ted by se uz pomalu v Tedomu (a nejen tam) meli trepat, kdy je VW koupi.

P.S. Ty podminky tak jak je maji nastavene, jsou hola zlodejna. To se neda nazvat ani jako EPC... (10 let je zkratka moc dlouha doba)
27. 11. 2010 13:07
Nevýhodné podmínky.

"Za instalaci každé jednotky zákazník zaplatí od 5000 do 8500 eur (zhruba 124.000 až 210.000 Kč). Ta nadále zůstane majetkem firmy Lichtblick, která bude zajišťovat její provoz, údržbu a dodávky plynu. Smlouva se uzavírá na deset let, přičemž vypovědět ji odběratelé mohou nejdřív po dvou letech. Za teplo uhradí cenu, která se počítá podle ceny plynu na trhu, a k tomu budou odvádět měsíční paušál za provozní náklady."

Teda musím uznat, že je to dobře vymyšlené na oškubání zákazníků. Za těhle podmínek ten kdo se jim upíše je horkým kandidátem na Nobelovu cenu za blbost.
Avatar - gld
27. 11. 2010 11:24
Re: oné
Prevodovky na peugeotoch, to sú známe mňamky :-)
Avatar - pocitac
27. 11. 2010 11:18
jdi se kouknut do sklepa
Jdi se podívat do sklepa... koukáš se sám na sebe 8-s >:-[]

PS: ta skromnost VW je opravdu sympatická... zatím prodali 30 ks ale už zase plánují jak budou největší a nejlepší 8-s
27. 11. 2010 08:15
Další věc
od VW na co musí GTI šetřit.