Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volva od Dalbo Fordonsteknik: Tahle šestikolka opravdu existuje. A jezdí!

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Volvo má vlastní divizi speciálních aut, kde uspěje zájemce o pohřebák, případně prodlouženou limuzínu. Na třínápravový pick-up ovšem hned tak nenarazíte a v nabídce automobilky na něj nezbylo místo...

Dalbo Fordonsteknik AB ze švédského Högsäteru se věnuje přestavbám vozů Volvo dlouhá léta. Oblíbené jsou hlavně užitkové verze, třeba pick-upy a přepravníky. Souprava starší 850 se dvěma nápravami a „plaťáku“, na kterém veze stejný model coby pick-up, vypadá stylově. V poslední době si Skandinávci oblíbili hlavně SUV. I když samozřejmě nejde o žádné teréňáky jako v případě šestikolových land roverů a mercedesů...

Dalbo vytváří kreace z pera Ulfa Örtengrena pochopitelně výhradně na speciální objednávky. Každý kus je originálem, jak už to tak bývá. Třínápravové exoty byla v nedávné době schopna vytvořit třeba z první generace XC90, většinou zachovává praktičnost i uvnitř, takže auta mají dlouhou kabinu a dva páry dveří, vejdou se tedy do nich čtyři, při troše dobré vůle i pět lidí.

Můžete samozřejmě přistavit také starší vůz...

Třeba u menšího XC60, které značně natáhla, musela vyřešit problém s prudce stoupající spodní boční linií oken. U zmíněné 850 před dvaceti a více lety takový oříšek neexistoval... Navíc červené auto v galerii nese nápis R, takže už z továrny mělo navíc sadu spoilerů. Kreativitě se meze evidentně nekladou. Auta Dalbo vesměs vybavuje ochrannými rámy vpředu včetně světelných ramp, na střeše pak mají LED, korby zpevňují chromované trubkové konstrukce. Kryty nákladového prostoru jsou také v nabídce, zadní okna mohou krýt žaluzie, případně mříže.

„Nákladní“ XC70, toho jména poslední je trochu výjimkou, tomu zůstaly jen dvě nápravy, takže má krátkou dvoudveřovou kabinu. Oplastování crossoveru, vlastně zvýšeného kombíku je původní, propůjčuje mu robustní vzhled. Tyhle pick-upy si vesměs oblíbili Australané a říkají jim ute. Jenže přestavěný Švéd má samozřejmě volant vlevo a zůstal doma, protinožci jezdí po opačné straně silnice. Možná by se dal použít na pláž, jako tomu bývalo u podobných aut od Subaru, jenže v severní Evropě si moc sluníčka lidé neužijí...

Kdo taková auta potřebuje? Jistě, jde tu hlavně o styl, člověk, který chce zapadnout v davu, si nic takového jistě neobjedná. Dobře mohou fungovat jako pojízdná reklama, nebo jsou jejich majitelé trochu excentričtí. Přitom nemusejí utrácet desítky milionů jako arabští šejkové. Ale uznejte, nemají náhodou takové přestavby něco do sebe? Zajímavé určitě jsou.

Foto: Dalbo Fordonsteknik, Autoevolution, Reddit, Piximus.net, volvo700vereniging.nl

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
19. 12. 2016 17:11
Re: Já zas
Vyzera to prirodzene ako oktavka po poslednom facelifte :-) Musi to fajnovo zatacat s tymi dvoma fixnymi zadnymi napravami :-)
Avatar - Dinar
19. 12. 2016 10:22
Re: Já zas
Pěkný limo. :-) :yes:

Takový pickup z XC70 jsem ve Švédsku potkal, bohužel jen v prostisměru, ale docela mě překvapilo, jak přirozeně to vypadalo.
Avatar - Stejsn
19. 12. 2016 09:51
Já zas
předevčírem fotil na Zličíně šestidvéřový Volvo [odkaz]