Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Buses prodalo již 3000 hybridních a elektrických autobusů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Volvo Buses na počátku letošního roku zaznamenala důležitý milník v prodeji svých autobusů s hybridním nebo čistě elektrickým pohonem.

Společnost Volvo Buses uvádí, že od roku 2010 prodala již přes 3000 svých vozidel s hybridním nebo elektrickým pohonem. Tyto autobusy jsou dopravci kladně hodnoceny díky jejich provozním nákladům a ve srovnání s konvenčními vozidly výrazným snížením nepříznivého vlivu na životní prostředí.

Hybridní a elektrické autobusy značky Volvo Buses byly již prodány klientům ve dvaadvaceti zemích v Evropě, Jižní Americe, Asii a Austrálii. Dopravci mohou u těchto vozidel volit mezi klasickými dvounápravovými autobusy s celkovou délkou dvanáct metrů, kloubovými a dokonce i patrovými autobusy pro městský linkový provoz.

Největším odběratelem hybridních a elektrických autobusů značky Volvo Buses je Velká Británie, kam zamířilo již 1425 vozidel. Další významné trhy představují Kolumbie s 468 autobusy, Švédsko (196), Španělsko (137), Německo (135), Švýcarsko (129) a Norsko (109).

V posledních dvou letech pak vzrůstá poptávka po těchto vozidlech i na východoevropském trhu. Zde patří k největším odběratelů Polsko se 48 autobusy a Estonsko s 44 vozy.

Hybridní autobusy značky Volvo Buses v současnosti zastupují dvanáctimetrová a kloubová vozidla řady 7900 spolu s patrovým typem B5LH9. Tato vozidla využívají elektřinu při stání v zastávkách a při rozjezdu, ale během jízdy je pohání vznětový motor. Akumulátory těchto autobusů se dobíjení při brzdění motorem a autobusy nevyžadují externí dobíjecí infrastrukturu. Podle svého výrobce jsou až o 39 % energeticky účinnější než odpovídající konvenční autobusy.

Dále má Volvo Buses v nabídce modely s označením Hybrid Electric, u nichž je nabídka provedení shodná s hybridními autobusy. Tato vozidla jsou vybavena malým vznětovým agregátem, elektromotorem a bateriemi, které jsou dobíjeny při brzdění motorem a rovněž za pomoci rychlonabíječek v koncových zastávkách. U těchto autobusů je uvedeno, že jsou až 60 % energeticky účinnější než autobusy se vznětovými motory.

V případě vozidel využívajících pouze elektřiny je v nabídce model Volvo 7900 Electric, který je vybaven pouze elektromotorem a bateriemi, které jsou dobíjeny při brzdění a v koncových zastávkách. Tato vozidla mají být až o 80 % energeticky účinnější než konvenční autobusy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)