Volvo Car-2-Car a Car-2-Object: Pozor, silnice je kluzká!

 

Volvo testuje ve Švédsku komunikaci mezi automobily a infrastrukturou. Její součástí je i varování při nepříznivých povětrnostních podmínkách, zejména kluzké vozovce.

Vývojem systémů Car-2-Car a Car-2-Object se zabývají mnozí výrobci, například i Mercedes-Benz. Systémy komunikace mezi auty, dopravní infrastrukturou a k tomu uzpůsobenými centry jednotlivých automobilek mají napomoci zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Funkční elektronika, která varuje před nehodami, rychle se blížícími vozidly záchranky, prací na silnici a zvládne dalších mnoho funkcí včetně navigace, není rozhodně jen tak vyhozenými penězi. Švédské Volvo pracuje například také na upozornění před vozem jedoucím na červenou. Doporučená rychlost mezi dvěma semafory, na kterých svítí pro změnu zelená, je také ve městech užitečnou věcí, pochopitelně při dodržení zákonných limitů.

Už moderní auta mají dost elektronických systémů: brzdových a samočinných parkovacích asistentů, čtení dopravních značek, varování před přejezdem pruhů a mrtvými úhly a podobně. Nemluvě o pokročilém infotainmentu s dotykovými obrazovkami. Pokud se dočkáme „bezpilotních“ vozů, bez toho, aby si auta „povídala“ mezi sebou, se prostě neobejdeme. Jistě, řízení nás baví, ale velká města jsou přeplněná, zácpy na denním pořádku a při nehodách stále umírají lidé, ať už uvnitř, či vně. A snem všech automobilek je přece to, aby se tak nedělo!

Volvo je bezpečností svých výrobků na čtyřech kolech proslulé a v rámci testování komunikace Car-2-Car a Car-2-Object jde ještě dál. Má vyvinutý systém detekce povrchu vozovky. Představte si, že jste před zatáčkou, do které nevidíte a pochopitelně tedy netušíte, jestli je tam štěrk, bláto, mokré listí, nedejbože olej, či dokonce led. Toho si ve Skandinávii místní užijí až až a Volvo tento pilotní program logicky spustilo ve spolupráci se švédskou dopravní správou Trafikverket a norskou veřejnou správou silnic Statens Vegvesen. Systém využívá dat o aktuálním povrchu vozovky v reálném čase, detekuje problém a varování pošle všem blížícím se vozidlům s dostatečným předstihem, aby nedošlo k nejhoršímu.

Kde data vezme? Logicky z jiného vozu. Dnešní kontrola stability a trakce je již poměrně vyspělá. Pokud jednomu proklouznou kola, aktuální údaje se okamžitě přenesou do databáze Volvo Cars prostřednictvím mobilní sítě a odtud následně odešlou těm ostatním. A nejen jim, ale také správcům komunikace, kteří se pak rozhodnou, zda na kritické místo vyrazí s technikou. Další vychytávkou je závažnost úrovně, když první řidič do oné šlamastyky vjede příliš rychle. Erik Israelsson, vedoucí projektu inteligentního dopravního systému Volva výše napsané potvrzuje: „Tyto údaje mohou být použity i pro efektivnější zimní údržbu. Informace by mohly přispět ke zlepšení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích pro všechny jeho účastníky.“

Psali jsme: Volvo ukazuje platformu SPA pro druhou generaci XC90

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel

Některé kultury vidí čas spíše jako kruh než přímku.…

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

 
Zdroj: MotorAuthority

Štítky Volvo Technika

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Autonomní volvo od Uberu je skutečně auto bez řidiče. Jezdí i na červenou! Autonomní volvo od Uberu je skutečně auto bez řidiče. Jezdí i na červenou!

Samořídící auta jsou možná budoucnost, jejich vývoj ale…

Video: Zakázaná reklama aneb nejčernější humor v podání Volva Video: Zakázaná reklama aneb nejčernější humor v podání Volva

Nejnovější reklamní spot s vozem značky Volvo v hlavní…

 



 
Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Dnes 08:00

S rotačním motorem dle patentu Felixe Wankela je nejvíce spojována japonská Mazda. Jenže přednosti tohoto agregátu okouzlily i tvůrce v jiných odvětvích strojírenství a dopravy.




Blesk.cz

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí povýšení i vyšší výplatu

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí…

Češi zjišťují, že nastal ideální čas k tomu, aby si řekli o vyšší plat. Nebo změnili práci. Podle nového…

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

 

iSport.cz

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

Ano, Ahmed má hlad. Dozvídám se to jednak ze stejnojmenného románu, za druhé dnes a denně ze zpráv. Situace na…

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…