Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo chce nadále montovat kompaktní auta v Belgii

David Bureš
Diskuze (2)
V belgické továrně Volva v Gentu se v budoucnu bude montovat nástupce Volva V40 s novou platformou CMA.

Ford loni v Belgii uzavřel svůj velký závod v Genku, když zdejší výrobu přesunul do Španělska, kde jsou výrobní náklady nižší. Volvo naopak v Belgii chce setrvat i v následujících letech, generální ředitel automobilky Hakan Samuelsson potvrdil, že se s továrnou v Gentu počítá i v následujících letech.

V Gentu se nadále budou montovat kompaktní modely. Dnes zde vzniká kompaktní hatchback V40, v budoucnu jej nahradí model s novou platformou Compact Modular Architecture (CMA). Ta má snížit výrobní náklady, což výrobu v Belgii umožní zachovat. Zdejší platy jsou vcelku vysoké, a tak Volvo hledá způsoby, jak na výrobě ušetřit.

CMA vedle nástupce V40 použije také chystaný malý crossover, zřejmě s označením XC40. Díky němu by závod v Gentu mohl být více využit. Nástupce V40 se má na trhu objevit za tři roky.

Nástupce V40 se patrně bude vyrábět také v Číně, Volvo však zatím nerozhodlo, ve které továrně. Automobilka může vybírat ze stávajících závodů v Čcheng-tu a Ta-čchingu nebo z právě budované továrny v Lu-čchiao.

Volvo vyvíjí CMA společně s mateřskou automobilkou Geely, platforma má být natolik flexibilní, aby ji mohly použít jak luxusní vozy švédské značky, tak levnější modely čínského výrobce.

Gent je už zavedenou továrnou Volva, švédský výrobce zde montuje své automobily už od roku 1965. Od roku 2012 se zde vyrábí pouze hatchback V40 a odvozený zvýšený model V40 Cross Country, v minulosti zde vznikaly i modely S60, XC60 nebo C30. Prvním Volvem vyráběným v Gentu byl model Amazon.

David Bureš
Diskuze (2)
28. 4. 2015 15:33
Re: Genk a Gent
dekujeme za upozorneni, opraveno