Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo a Mitsubishi jsou dalšími horkými kandidáty na odchod z USA

Michal Fokt
Diskuze (16)
Americký portál 24/7 WallSt zveřejnil seznam deseti velkých firem a značek, které by v dásledujících 18 měsících měly v USA skončit. Jsou mezi nimi i dvě automobilky a jeden automobilový časopis.

O tom, že v některých oborech, včetně toho automobilového, přežijí jen ti největší, se mluví už několik let a tyto úvahy také vedly k překotnému vytváření řady aliancí, z nichž mnohé už dnes zase neexistují. Spekulovalo se dokonce o tom, že celosvětovou výrobu automobilů ovládnou tři, maximálně čtyři koncerny, což, jak se dnes ukazuje, rozhodně neodpová realitě a nejspíš ani odpovídat nebude. I když kdoví, jak by dnes vypadala automobilová mapa světa, nebýt masivních státních zásahů do ekonomiky, zejména v USA, ale to jsem odbočil.

V Americe jako by se začalo ukazovat, že automobilky, které mají tržní podíl pod 0,5 %, už nejsou schopné konkurovat velkým výrobcům a propadají se jak jejich prodeje, tak zisky. Odchod z USA a Kanady už probíhá u Suzuki a podle analytického portálu 24/7WallSt tu jsou další dva kandidáti na sbalení fidlátek.

Tím prvním je Mitsubishi. To nikdy nepatřilo v USA k velkým značkám, což se stává stále větším problémem, protože jde o mainstreamového výrobce a tak nemůže kompenzovat nízká prodejní čísla vysokým ziskem z prodeje každého auta. Vloni Tři diamanty prodaly v USA 60.000 aut, přičemž předloni to bylo 80.000 vozů a pád pokračuje - v prvních čtyřech měsících 2013 prodeje padly o 6,5 % na 20.571 aut, což znamená tržní podíl jen 0,3 %. Značce škodí omezená nabídka modelů a obecná nespokojenost se spolehlivostí, vyjádřena v posledním průzkumu JD Power třetí příčkou od konce.

Druhá automobilka vás nejspíš překvapí více - pozice by prý mělo vyklidit i Volvo! Také švédská automobilka má klesající tendenci, zatímco americký trh vloni rostl o 7 %, Volvo padlo o 8 % a za první 4 měsíce roku 2013 činí prodeje 19.571, čímž se dostáváváme také na 0,3 % jako v případě Mitsubishi. Volvo sice operuje mezi luxusnějšími modely a tudíž má větší zisk, ale pro mu podle 24/7 WallSt situaci příliš neusnadňuje, protože ponkurence v podobě respektovanějších prémiových značek i těch výrobců na úrovni Volva je velmi silná. Volvo má navíc problémy i v Číně. Tamní prodejci ve velkém falšovali prodejní čísla, aby získali od výrobce slevy a řada z nich skončila kvůli zpronevěrám u soudu.

Mračna se ale stahují prý také nad nejstarším americkým časopisem o autech Road & Track, jenž byl založen v roce 1947. Ten zaznamenává velký propad inzerce a protože patří stejnému vydavateli jako mnohem silnější Car and Driver, dá se předpokládat, že zůstane jen u jednoho titulu a Road & Track to nebude...

Michal Fokt
Diskuze (16)
Avatar - Barrichello
31. 5. 2013 14:06
Re: Nebudete se mnou souhlasit
Jo Volvo není co bývalo. Měl sem 14 dní S80 ale že by mě to nějak nadchlo se teda říct nedá. Zjeména s přihlédnutím kolik to stálo jako nový.
Avatar - Iv8
31. 5. 2013 09:39
Re: Nebudete se mnou souhlasit
Volvo bohužel nebylo schopno plnit své závazky a bylo před krachem. Ford jej "zachránil" a začal implementovat svoje představy a svoje "díly" do konstrukcí dalších modelů či jejich faceliftů. Volvo tím ztratilo svou nezničitelnost a legendární spolehlivost. Design by se asi také pohnul i bez Forda. Jak říká jeden nejmenovaný volvo-servisman ze severní Moravy, pokud chcete Volvo a nemít s ním žádné problémy, kupte si zachovalý model do r.v.2004.
Avatar - shamal
30. 5. 2013 21:12
Nebudete se mnou souhlasit
Upřímně Mitsubishi je mi úplně jedno, stejně jako se z ničeho nic na evropských a americkém trhu začátkem sedmdesátých let objevilo, tak úplně stejně zase zmizí. Nebude první ani poslední.
A Volvo? Podle mně a teď přijde to proč se mnou nebudete souhlasit, Volvo prodalo svou duši. A teď nemluvím o prodeji číňanům, s tím prodejem duše začali už za Forda. Volvo synonym spolehlivého, prostorného auta s nevalným ale nijak neurážejícím designem, který se nikdy neokouká začali manažeři od stolu měnit na lifestylové něco se spoustou kudrlinek a nesmyslů. Poslední Volvo, které ještě stělesňuje tu původní filozofii je XC 90, které se už ale vyrábí hodně dlouho (pocitově sto let). Měl jsem možnost svézt se v S 60 (anebotaknějaksetojmenovalokdosevtommávy… auto za milion sto. Jelo to jako z praku, to ano. Vnitřek maličký, zadní sedadla symbolická, design - s tou přídí která jako by odtékala dolů - nevím. A interiér - ten teda nebyl za milion sto. Bylo mi to líto. Nebrečím nostalgicky po 240, ale takové auto bych od Volva čekal, teda jeho moderní interpretaci samozřejmě, už jen proto že takové auto dneska nikdo nevyrábí. Bez keců o tom jaké budu mít image, bez kudrlinek, bez boulatých plechů, bez debilního výrazu masky. Auto které hodně uveze, dlouho vydrží, vypadá normálně, je poctivé, na nic si nehraje... A za příplatek třeba nabídne i hezké svezení (vzpomínáte na 850 turbo?).

Tak a teď se do mě můžete pustit.
30. 5. 2013 19:33
Re: Volvo je pro mě trochu překvapení
Je pravdou, ze Volva frcali v kazdom druhom americkom filme. Bol to vsak len drahy "product placement".
Je pravdou, ze Volvo v USA dosiahlo kredit bezpecneho rodinneho auta. To vsak znamenalo, ze na nom maminy vozili deti do skoly alebo na nakupy.
Avatar - pelikoš
30. 5. 2013 19:04
Re: Mitsubishi ma problem
nissan chystá spoustu novinek-note, face lift micra, qashqai, x-trail, nástupce almery, atd...bravo nissan :yes: ;-)
navíc atakuje 5.000.000 kusů prodaných aut v minulém roce