Volvo připomíná 25. výročí integrovaného dětského podsedáku

 

Švédská automobilka Volvo v roce 1990 představila svůj první integrovaný dětský podsedák.

V rámci Globálního týdne bezpečnosti silničního provozu OSN, pořádaného od 4. do 10. května, slaví Volvo 25. výročí představení prvního integrovaného dětského podsedáku na světě.

První dětský automobilový podsedák vyvinulo Volvo již v roce 1978 a o dvanáct let později jej uvedlo na trh prostřednictvím své modelové řady 800.

Ve své původní podobě byl podsedák tvořen v podstatě upravenou loketní opěrkou, která byla navržena tak, aby bezpečně zvýšila jízdní pozici dítěte do úrovně, ve které by bylo možné vést tříbodový bezpečnostní pás tím nejefektivnějším způsobem.

Integrované řešení podsedáku zajistilo, že je vždy na svém místě a současně došlo k minimalizaci pravděpodobnosti, že bude použit nesprávným způsobem.

Lotta Jakobsson, senior technická specialistka na bezpečnost v centru bezpečnosti automobilky Volvo Cars, uvádí, že jedna z výhod integrovaného dětského podsedáku spočívá v tom, že se jedná o součást sedadla a bezpečnostní pás je tedy v těsnějším kontaktu s tělem dítěte. Tím odpadá riziko, že dojde na některém místě k prověšení bezpečnostního pásu, k čemuž dochází u samostatných podsedáků a dětských sedaček.

Volvo má v oblasti dětské bezpečnosti na svém kontě i prvenství v podobě představení integrovaného dvoustupňového podsedáku. Ten byl poprvé uveden v roce 2007 a lze jej nastavit do dvou výškových úrovní, aby bylo dítě v závislosti na svém vzrůstu usazeno v co nejbezpečnější a nejpohodlnější poloze.

V souvislosti se zajištěním co největší bezpečnosti dětí doporučuje Volvo, aby přinejmenším do věku tří nebo čtyř let cestovaly usazené proti směru jízdy.

Podle statistik o dětské bezpečnosti Amerického pojišťovacího institutu IIHS došlo v roce 2013 ve Spojených státech amerických při dopravních nehodách k smrtelnému zranění dětí ve věku do 13 let v 35 % u dětí, které nebyly ve voze zajištěny (bezpečnostním pásem nebo v dětské sedačce). 25 % bylo připoutáno bezpečnostním pásem a 32 % bylo usazeno v dětské bezpečnostní sedačce. Celkem zemřelo 640 dětí.

V roce 1985 bylo z celkového počtu smrtelně zraněných dětí 71 % z nich nepřipoutáno, 7 % bylo zajištěno bezpečnostním pásem a pouze 8 % sedělo v dětské bezpečnostní autosedačce. V roce 1985 na silnicích zemřelo celkem 1131 dětí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Borisov může získat bulharské premiérské křeslo. Potřetí Borisov může získat bulharské premiérské křeslo. Potřetí

Občané za evropský rozvoj Bulharska (GERB) expremiéra…

Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce

Americký jaderný koncern Westinghouse čeká bankrot. Firmu…

ANO má vůdce: schválené stanovy hnutí jsou nezákonné, tvrdí právník ANO má vůdce: schválené stanovy hnutí jsou nezákonné, tvrdí právník

Úředníci odmítli stížnost exhejtmana Oty Košty, který…

Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky

Když od března do září 1969 probíhala na Dálném východě…

 
Zdroj: Volvo Cars
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu u postele platí denně 13 tisíc!

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu…

Jako v ráji se teď cítí tanečnice Lucie Hunčárová (31). Její nový partner, ženatý kuchař Emanuele Ridi (43), ji…

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a Evu Braun mu vzala sociálka

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a…

Žádost o změnu příjmení po vzoru vůdce nacistického Německa posvětil soud americkému neonacistovi. Isidore Heath…

 

iSport.cz

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch pečetily krásné góly

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch…

Čeští fotbalisté do 19 let postoupili na mistrovství Evropy, kde si zahrají poprvé od roku 2011. Tým trenéra…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…