Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo připomíná 25. výročí integrovaného dětského podsedáku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Švédská automobilka Volvo v roce 1990 představila svůj první integrovaný dětský podsedák.

V rámci Globálního týdne bezpečnosti silničního provozu OSN, pořádaného od 4. do 10. května, slaví Volvo 25. výročí představení prvního integrovaného dětského podsedáku na světě.

První dětský automobilový podsedák vyvinulo Volvo již v roce 1978 a o dvanáct let později jej uvedlo na trh prostřednictvím své modelové řady 800.

Ve své původní podobě byl podsedák tvořen v podstatě upravenou loketní opěrkou, která byla navržena tak, aby bezpečně zvýšila jízdní pozici dítěte do úrovně, ve které by bylo možné vést tříbodový bezpečnostní pás tím nejefektivnějším způsobem.

Integrované řešení podsedáku zajistilo, že je vždy na svém místě a současně došlo k minimalizaci pravděpodobnosti, že bude použit nesprávným způsobem.

Lotta Jakobsson, senior technická specialistka na bezpečnost v centru bezpečnosti automobilky Volvo Cars, uvádí, že jedna z výhod integrovaného dětského podsedáku spočívá v tom, že se jedná o součást sedadla a bezpečnostní pás je tedy v těsnějším kontaktu s tělem dítěte. Tím odpadá riziko, že dojde na některém místě k prověšení bezpečnostního pásu, k čemuž dochází u samostatných podsedáků a dětských sedaček.

Volvo má v oblasti dětské bezpečnosti na svém kontě i prvenství v podobě představení integrovaného dvoustupňového podsedáku. Ten byl poprvé uveden v roce 2007 a lze jej nastavit do dvou výškových úrovní, aby bylo dítě v závislosti na svém vzrůstu usazeno v co nejbezpečnější a nejpohodlnější poloze.

V souvislosti se zajištěním co největší bezpečnosti dětí doporučuje Volvo, aby přinejmenším do věku tří nebo čtyř let cestovaly usazené proti směru jízdy.

Podle statistik o dětské bezpečnosti Amerického pojišťovacího institutu IIHS došlo v roce 2013 ve Spojených státech amerických při dopravních nehodách k smrtelnému zranění dětí ve věku do 13 let v 35 % u dětí, které nebyly ve voze zajištěny (bezpečnostním pásem nebo v dětské sedačce). 25 % bylo připoutáno bezpečnostním pásem a 32 % bylo usazeno v dětské bezpečnostní sedačce. Celkem zemřelo 640 dětí.

V roce 1985 bylo z celkového počtu smrtelně zraněných dětí 71 % z nich nepřipoutáno, 7 % bylo zajištěno bezpečnostním pásem a pouze 8 % sedělo v dětské bezpečnostní autosedačce. V roce 1985 na silnicích zemřelo celkem 1131 dětí.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)